Korábbi cikkeinkben bemutattuk az A/B tesztelés módszertanát, majd a gyakorlati alkalmazással kapcsolatos tippeket, most összeszedtünk öt általunk kedvelt eszközt, amelyek segíthetnek a munka során.

Google Analytics Experiments

Az eszköz lehetővé teszi akár tíz variáns tesztelését külön URL-en. Kiválaszthatjuk a random tesztalanyokból álló mintánk méretét, és egyszerűen összehasonlíthatjuk az eredményeinket. Az egészet pedig e-mail-ben is követhetjük. Nagy előnye, hogy könnyedén tesztelhetjük vele a Google Analytics-ben beállított céljainkat is. A Content Experiments API használatával pedig átirányítás nélküli split-tesztelésre is van lehetőségünk.

Az ára miatt sokaknak jó választás lehet. Különösen azoknak a Google Analytics felhasználóknak ajánljuk, akik képesek kihasználni a bonyolultabb funkcióit is.

https://developers.google.com/analytics/solutions/experiments
Ár: Ingyenes – $ 150 000 / év

AB Tasty

Az AB Tasty vizuális szerkesztőjével különösebb technikai szakértelem vagy kódolási ismeret nélkül is könnyen összeállíthatjuk a tesztelni kívánt oldalainkat. Mérhetjük rajtuk különböző céljainkat, például az oldalletöltéseket, a regisztrációkat vagy a vásárlásokat. Szokásos A/B teszteken kívül multivariáns tesztelésre is alkalmas. A nagy mértékű személyre szabhatóság és a fejlett elemzési funkciók miatt komoly segítségünkre lehet jó áron.

Optimális választás olyan cégeknek, akik hajlandóak befektetni a konverzió optimalizálásba, de nem szeretnék nagy költségekbe verni magukat.

https://www.abtasty.com/
Ár: 29 € / hó – 299 € / hó

Unbounce

Az Unbounce Builder segítségével bármilyen HTML ismeret nélkül építhetjük fel, tehetjük közzé és tesztelhetjük landing oldalainkat vagy mérhetjük CTA megjelenéseink sikerességét.  A drag-and-drop eszközzel képeket, szövegeket, videókat és akár térképeket húzhatunk az oldalakba, és több mint 180 darab Themeforest sablon közül válogathatunk. Az Unbounce többek között Awber, Hubspot, Mailchimp, CampaignMonitor, ConstantContact, Zoho, és Salesforce integrációval is könnyíti a munkánkat.

A többszintű felhasználó kezelésnek és egyéni jogosultságoknak köszönhetően ügynökségeknek, illetve nagyobb marketing csapatoknak megfelelő megoldás lehet.

http://unbounce.com/
Ár: $ 49 / hó – $ 199 / hó

Visual Website Optimizer

Az egyik legegyszerűbb A/B tesztelési eszköz, vizuális szerkesztőjével nagyon gyorsan lehet oldalakat, kampányokat létrehozni. A korlátlan visszavonás funkciót is könnyű megszokni.

Bevételek, feliratkozások, kattintások és egyéb konverziós célok nyomon követésére, valamint valós adatok és eredmények elemzésére tökéletes választás. Minden kampányhoz tartozik egy riport, amely megmutatja, hogy az oldalak hogyan teljesítenek, emellett a hőtérképes elemzés is erősségének mondható. Mobil, táblagép és asztali nézeteken is egyaránt dolgozik.

Olyan cégeknek, csapatoknak ajánljuk, akik komolyan veszik a konverzió optimalizálást és egy könnyen kezelhető eszközt keresnek.

https://vwo.com/
Ár: $ 49 / hó – $ 999 / hó

Optimizely

Az Optimizely nem is igazán egy eszköz, inkább egy eszközcsomag. Ráadásul az egyik legkedveltebb a CRO szakemberek körében. A tapasztaltabbak a szokásos A/B teszteken kívül személyre szabott tartalmakat vagy ajánlórendszer logikát is tesztelhetnek vele, míg a Stats Engine a kezdő tesztelők dolgát könnyítheti jelentősen. Szinte minden igényt próbál kielégíteni, természetesen mobil vagy akár okostévés alkalmazásunkat is tesztelhetjük vele. A Full Stack-kel pedig szabad kezet adhatunk a fejlesztőknek, akár különböző kereső algoritmusok kipróbálásához.

Olyan nagyobb vállalatoknak vagy csapatoknak ajánljuk, akik ki tudják használni a rengeteg funkcióját a magasabb ár mellett is.

https://www.optimizely.com/
Ár: Egyéni

Most akkor melyik is legyen?

Természetesen mindegyik fenti megoldásnak vannak erősségei, ahogy gyengeségei is. A választás nem annyira egyszerű, ahogyan elsőre tűnhet. Ha van egy kis szabadidőnk, könnyen utánaolvashatunk a felsorolt eszközöknek, azonban termékenként, vállalkozásonként teljesen eltérő igényeink lehetnek. A tesztelési forgatókönyvet legjobban megvalósítani képes eszköz megtalálásával ráadásul sokat spórolhatunk. A döntésben segíthet, ha szakemberrel konzultálunk, hogy megtaláljuk a számunkra legjobb megoldást. Amint ezzel megvagyunk, indulhat is a várva várt labormunka. Jó kísérletezést!

Kapcsolódó cikkek:
Ne tippelj: az A/B tesztelés tényeket ad a kezedbe
Hogyan teszteljünk, és hogyan ne?