A Square Photo Studio szolgáltatás lényege, hogy az e-kereskedő postán elküldi a fotóztatni kívánt termékeit a cég raktárába, ahol utasításainak megfelelő profi képek készülnek róla, amiket 14 napos határidővel, felhőben szállít a Square. A fotózáshoz robottechnológiát is használnak.

Mind tudjuk, mennyire fontos egy webáruház vizuális megjelenése. A termékfotók pedig ezen belül is egy kiemelt kategóriát képeznek: a 16-55 év közöttiek 75 százaléka számára jelentősen befolyásolják annak eldöntését, hogy megvásárolnak-e egy terméket online.

A Kosárérték.hu érdeklődésére Járai Richárd, a Nielsen Brandbank retail services directora elmondta: “az egységes, minőségi és naprakész termékfotó az egyik legfontosabb kritérium egy webáruház esetében. A Nielsen kutatásai és a kereskedők tapasztalatai is azt mutatják, hogy a vásárlók döntését nagyban befolyásolja a termékadatok és fotók minősége, ráadásul azzal, hogy valaki naprakész fotókat biztosít a vevők számára, a reklamációk számát is jelentősen tudja csökkenteni. A minőségi fotók mára már nem csak nagy felbontást és jó megvilágítást jelentenek, de mobilra optimalizált megjelenést és lifestyle fotókat is.”

Kiváló minőségű képeket házilag nagyon nehéz készíteni, nemcsak kreativitás és ügyesség kell hozzá, de drága felszerelés is. A profi fotósok pedig igencsak megkérik a szolgáltatás árát, a legjobbak ráadásul sokszor csak hosszú határidővel tudják vállalni a munkát. Mit tehet a kereskedő, aki nem elégszik meg a gyártók által nyújtott, általában közepes minőségű termékfotókkal, de nem tud vagy nem akar hónapokat várni egy amúgy is több százezer forintos fotózásra. Az e-kereskedelmi szolgáltatások terén innovátorként jól ismert, korábban a mobiltelefonra csatlakoztatható kártyaolvasóval nagyot dobbantó, Square most erre a problémára nyújt elsőre nagyszerűnek tűnő, azonban bizonyos tekintetben máris meghaladottnak látszó megoldást.

A Square Photo Studio névre keresztelt szolgáltatás lényege, hogy robottechnológia használatával készít termékfotókat, megfizethető áron, miközben nem igényel szervezést, a fotókat pedig maximum 14 napos határidővel szállítják.

A termékeket egyszerűen postán vagy futárszolgálattal be kell küldeni a Square-hez, ahol elkészülnek a nagyfelbontású képek, amiket aztán egy felhőtárhelyről egyszerűen le lehet tölteni. A beküldés 20 termék felett ingyenes, a fotózás árából 30 termék felett mennyiségi kedvezmény is jár, azonban a termékek nem lehetnek sem 9 kilogrammnál nehezebbek, sem nagyobbak 210 centiméternél. A Square Photo Studio szolgáltatásai jelenleg az Egyesült Államokban működő kereskedők számára elérhetők.

Jelenleg két opció választható. Az első esetben a termékről három, különböző szögből készült, eltérő képkivágatú fotó készül, amelyeket nagyfelbontásban szállít a Square. Ez 10 dollárba kerül árucikkenként, de ezért az összegért megmondhatjuk azt is, milyen szögből szeretnénk fotóztatni, ha van ilyen igényünk. A második opció 30 dollárba kerül, és ezért nem egyszerű képeket, hanem egy 72 darab képből alkotott, 360 fokban körbeforgatható felvételt kapunk a termékről.

Járai Richárd szerint felméréseik azt mutatják, hogy az FMCG szektorban a 360 fokban forgó fotó jelenleg egyáltalán nem elvárás a vásárlók részéről, sokkal fontosabb számukra, hogy a weboldal gyors legyen. A ruházati márkák weboldalain már sokkal izgalmasabb egy ilyen szolgáltatás – mondta.

Habár a Square Photo Studio elsőre igazi innovációnak tűnik, azonban ha jobban belegondolunk, talán annyira nem is újszerű. Járai Richárd egyetért, szerinte a szolgáltatás jó, de önmagában nem új a piacon. Elmondta, hogy a magyar webshopok esetében is számtalan helyen találkozunk azzal, hogy egy-egy termékről több, más-más rálátással készült fotó található meg, jobban bemutatva azt. “Erre mi is egyre nagyobb igényt látunk mind a brandek, mind a kereskedők részéről, és a Nielsen Brandbank adatbázisában is nagyon sok termékről található meg egynél több fotó. A fotózás viszont csak egy dolog, a kereskedők számára sokkal fontosabb és értékesebb megoldás az, ha egy szolgáltató az online áruház teljes adat- és képmenedzsmentjét egy szolgáltatás keretében, naprakészen tudja biztosítani” – mondta el a Nielsen Brandbank igazgatója.

A Gartner előrejelzései szerint 2020-ra a kereskedők fele AR- vagy VR-alapú technológiákat állít csatarendbe, és nagyjából 100 millióra tehető azon vevő száma, akik kiterjesztett vagy virtuális valóságban vásárolnak majd. Jó esély van rá, hogy a Square mostani fotós szolgáltatáscsomagja egy komolyabb, az előbbi technológiákon nyugvó, merőben új termék számára készíti elő a terepet.