Skip to content

fast fashion

462543146_2265535000478515_1095614547793690950_n
-
A fast fashionnel foglalkozó Shein alapítója Chris Xu, egy Egyesült Államokban született SEO szakértő. Vállalkozása az elmúlt másfél évtizedben az egyik olcsó kínai ruha kereskedőből globális, kizárólag online működő divat óriássá nőtte ki magát. A Shein működésének egyik sarokköve, a logisztika, mely most - a jelek szerint - jelentős mértékben meglazult.
405254791_304533065969134_8066338181404128322_n
-
A divatipar egyik legnagyobb bűne a jelentés szerint, hogy miközben a vizsgált cégek 98 százaléka használ pamutot a termékeiben, csak 15 százalékuk tesz lépéseket arra, hogy legalább részleges információt szerezzen a pamutot beszállító országban előforduló kényszermunkáról.
fast fashion
-
Tőzsdére készül a fast fashion divatrendjének üstökös cége, a kínai Shein, amely termékei olcsóságával és forgási sebességével megbolondította a vásárlókat és felpörgette a környezet szennyezését.
sneaker8
-
Az utóbbi évek nagy cipőkereskedelmi változásai közé nem csak az tartozik, hogy a webes kereskedelem háttérbe szorítja a 'hús-vér' cipőboltokat, hanem az is, hogy a korábban 'mindig sportcipőben járó fiatalok' egyre nagyobb számban, célirányosan kezdtek átszokni a sneakerekre. E hullám egyik sikeres meglovagolója a True To Sole. A cégvezetőt, át, Pótor Attilát kérdeztük.
aboutyou7
-
A ruházati ipar 2021-ben mintegy 897 millió tonna szén-dioxidot bocsátott ki a légkörbe. Ez nem mehet így tovább: el kell érni, hogy már a gyártás során ennek csökkentése váljon az egyik fő szemponttá. A küldetésbe a Zalando a Yoox Net-A-Porter és az About You is beleállt.
greenwashing fast fashion
-
A greenwashing az a marketingtörekvés, amely olyan termékeket vagy szolgáltatásokat próbál fenntarthatónak beállítani, amelyek valójában nem ütik meg ennek a mércéjét. Ez a jelenség sajnos több különböző iparágban jelen van - ezek közé tartozik a divat is.
ksrtk_23_01_18
-
Több fast fashion forgalmazó példáját követve az About You is teszteli a fizetős szállítást - annak ellenére, hogy egyik fő üzenetük a kiszállítás és visszaküldés ingyenessége.
A Shein is az omnichannel értékesítés útjára lépett
-
A japán fővárosban nyitott fizikai boltot a fast fashion iparág meglehetősen kétes módszereiről és alacsony árairól híres kínai nagyágyúja.
A H&M is teszteli a fizetős visszaküldést
-
Az egyik legnagyobb európai fast-fashion márka elsőként Norvégiában és az Egyesült Királyságban vezet be díjat a termékvisszaküldések után.
A profit továbbra is felülírja a fenntarthatóságot a beszerzési döntéseknél
-
A legendásan környezetszennyező, ultragyors ruházati termékekkel kereskedők számára legalábbis ezt jelentheti, hogy az angol piacon ténykedő Boohoo is elkezdett külön díjat felszámolni a vásárlónak nem tetsző ruhák visszaküldéséért.