Az About You, a Yoox Net-A-Porter és a Zalando divatóriások kiterjesztik a „Fashion Leap For Climate” elnevezésű kezdeményezésüket: idén 250-re szeretnék bővíteni a résztvevő partnerek számát.

2022 júliusában mi is beszámoltunk arról, hogy az említett cégek klímavédelmi programot indítottak, amelynek a beszállító partnerek edukálását, és ezáltal a termékek gyártása során keletkező széndioxid-kibocsátás csökkentését tűzték ki célul. A program lényeges eleme a tudásmegosztás, a márkák és a fenntarthatósági szakértők közötti együttműködés, illetve a klímacélok hatékony meghatározása és elérése.

A „Fashion leap for climate” első éve lehetővé tette a három online kereskedő számára, hogy betekintést nyerjenek abba, hogyan optimalizálhatják a platformot, illetve hogyan érhetnek el maximális előrehaladást a tudományosan meghatározott éghajlati célkitűzésekben. A cégek felmérése szerint a tavaly résztvevő márkapartnerek a tanulási program elvégzése után 85 százalékos növekedésről számoltak be a tudományalapú célok (SBT-k) megértésében.

A kezdeményezés tavaly júliusi elindítása után nagyon biztató látni, hogy az első partnermárkáink befejezték a tanulási utat, és hogy ez hogyan növelte a magabiztosságukat az éghajlati lépések megtételében. Határozottan hiszünk abban, hogy az ilyen partnerségek a haladás hajtóerejét jelentik, és hogy csak közös munkával lehet hosszú távú hatást elérni.” – nyilatkozta a cég közleményében David Schneider, a Zalando társ-vezérigazgatója.

Erősen indokolt a kibocsátás csökkentése

A ruházati ipar az egyik legsúlyosabban környezetszennyező ágazatnak számít, amely hatalmas mennyiségű üvegházhatású gázt termel. A rendelkezésre álló adatok szerint 2021-ben ez az iparág mintegy 897 millió tonna szén-dioxidot bocsátott ki a légkörbe – ez a becslések szerint 2030-ra csaknem 1,3 milliárd tonnára nő, ha nem történik drasztikus intézkedés.

Menővé válik a „carbon fashion”? (Forrás: statista.com)

Habár egyes kutatások szerint, főként a fiatalabb vásárlók körében már léteznek olyan tendenciák, amelyeknél egyre erősebb döntési szempontként jelölik meg a fenntarthatóságot, a gyakorlat azt mutatja, hogy a szélesebb tömeg számára ez még mindig nem eléggé fontos. Természetesen a jelenlegi világgazdasági helyzet is erősíti ezt a helyzetet.

Ötszörös partnerbevonás a cél

Az együttműködés második évében a három vezető online divat-kiskereskedő továbbfejleszti közösen létrehozott platformját, és a pilot programban résztvevő 55 márkát idén 250-re szeretnék bővíteni. A szervezők arra kívánnak összpontosítani, hogy nagyobb értéket és rugalmasságot biztosítsanak a partnermárkák szélesebb körének. A résztvevők idéntől csatlakozhatnak egy nyolchetes élő tanfolyamhoz, amelyhez támogatást is kapnak, de választhatják az önálló, saját maguk által ütemezett tanulási módot is.

Az About Younál hiszünk abban, hogy az együttműködés és az átláthatóság kulcsfontosságú a fenntarthatósághoz az egész iparágban. Ez elszámoltathatóságot, de egyben összehasonlíthatóságot is teremt a vállalkozások között, és pozitív változáshoz vezet a divatágazaton belül. Büszkék vagyunk a Fashion Leap For Climate tavalyi erős eredményeire, és a Zalandóval illetve a Yoox Net-A-Porterrel együtt izgatottan várjuk, hogy megkezdje működése második évét. Az, hogy kezdeti partnermárkáink sikeresen teljesítik a tanulási folyamatot, fontos kezdeti lépést jelent a helyes irányba. Meggyőződésünk, hogy a fenntartható változáshoz az egész iparág kollektív együttműködésére lesz szükség.” – mondta el Hannes Wiese, az About You társ-vezérigazgatója.