A hazai e-kereskedelmi szakma legnagyobb rendezvénye már a nyolcadik événél jár, a szervezők azonban most is készülnek újdonságokkal és meglepetésekkel. Annak jártunk utána, hogy mire számíthat, aki februárban az Ecommerce Expóra látogat.

Megszokhattuk, hogy az Ecommerce Expón minden évben az e-kereskedőket leginkább foglalkoztató témák kerülnek elő. Ezek többnyire az online kereskedelmet aktuálisan alakító trendek és események, de persze mindig előkerülnek az olyan örökzöldek is, mint a SEO vagy a logisztika. Kedvcsinálóképp kérdezősködtünk kicsit a szervezők, a szponzorok, illetve az előadók berkeiben, hogy meséljenek arról, mivel készülnek idén.

Az Ecommerce Expo főszervezője, Guba Vanda elárulta, hogy sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a résztvevőkre, és kiemelten segíteni szeretnék a személyes kapcsolatépítést is. “A kiállítókon és az előadásokon túl fontosnak tartjuk, hogy mivel ide e-kereskedők, marketingesek látogatnak el, tudjanak egymástól is tanulni. Közös érdek, hogy a magyar e-kereskedelem fejlődjön. De kell ahhoz egyfajta nyitottság is, megfelelő közeg is, hogy az emberek merjenek beszélgetni, tapasztalatokat megosztani egymással. A programokkal ebben akarunk nekik segíteni” – mondta a főszervező.

Újdonság lesz a Networking Aréna, amelyet egy 80 főt befogadni képes teremben alakítanak ki, otthonos berendezéssel, teret adva az oldottabb hangulatú kapcsolatépítésnek. Itt egy-egy iparág képviselői is megoszthatják egymással a tapasztalataikat, de találhatnak partnereket – akár tőkebevonáshoz vagy beszállítói kapcsolathoz. Különböző témakörre épülő session-ökön, csapatokban dolgozhatnak együtt a résztvevők, illetve közös koktélkészítés, étel- és ital kóstolók  is lesznek.

Jön Litkai Gergely és Tomán Szabina

Külön hangsúlyt fektettek a szervezők arra is, hogy valóban sztárnak számító előadók legyenek a programban;  akik nemcsak ismertek, de szorosan kapcsolódnak az e-kereskedelemhez. Litkai Gergely kerekasztal-beszélgetést moderál majd, de meghallgatható a 12 országban jelen lévő Mobilfox fiatal alapítója, Diller Kevin is. A TikTok legmélyebb bugyraiba a cég egyik közép-európai vezetője, Alina Hinescu kalauzolja el a résztvevőket, és az ország egyik legismertebb üzletasszonyát, Tomán Szabinát is hallhatják előadáson és kerekasztal-beszélgetésben is.

A nagy népszerűségnek örvendő workshopok és World Café programok 2024. február 29-én a korábbiaknál még nagyobb befogadóképességű helyszíneket kapnak, illetve a rendezvényen belül tematikus meetupok is lesznek. Megújul az útlevél játék is: a résztvevők érkezéskor egy csomagot fognak kapni, amit végigvihetnek az egyes állomásokon, és végül el kell juttaniuk a címzetthez. Aki pedig az afterpartit sem hagyja ki, hallhatja Magyarország első e-commerce standupját Kulcsár István Róbert előadásában.

Kiemelt felületekre kerül a Boxy

A Boxy 2024-ben egymás után harmadik alkalommal lesz a fő támogatója a rendezvénynek. Böröck Szabolcs, a cég Chief Business Officere azt mondta a Kosárérték érdeklődésére, hogy azért tartják fontosnak a kiemelt jelenlétet, mert az Ecommerce Expón való részvétel szerintük az egyik legjobb lehetőség az újdonságaik bemutatására. Ugyanakkor a Boxy brand kiemelt helyen szerepel majd a kiállítás összes helyszíni és hirdetési felületén, ami növeli a márka ismertségét, vonzza a figyelmet, növeli a bizalmat és megerősíti a vállalat szakértelmét a résztvevők körében. Emellett szerinte ez jó alkalom arra is, hogy személyesen tudjanak találkozni a potenciális partnereikkel és a piac többi szereplőjével is.

Néhány újdonsággal és különlegességekkel is készülnek, ám ezekről Böröck Szabolcs még nem árult el további részleteket.

A szakmai programjaikra a konferencia appon keresztül lehet majd időpontot foglalni, és ahogy az előző években is megszokhatták a látogatók, mindenkit szívesen látnak extra minőségű, ingyenes olasz kávéra is.

“Fő támogatóként most nem saját, egyszemélyes előadásunk lesz, hanem azt tervezzük, hogy három ügyfelünk részvételével beszélgetünk majd a színpadon. Tabuk nélkül, mindent a fulfillment szolgáltatás kihívásairól. De egy-egy kerekasztal beszélgetésben is részt veszünk majd, workshopokkal segítünk minden érdeklődőnek kikalkulálni a logisztikai költségeit.” – tette hozzá  Böröck Szabolcs.

Fontos adalékok az adalékmentességhez

Napjaink egyik hot topicja a fenntarthatóság, ezen belül pedig a csomagolásmentes kiszállítás, amelyről Kertész Éva Annamária, a készételeket gyártó Adalékmentesen Kft. egyik tulajdonosa beszél majd. Elmondta, hogy náluk már a gyártási folyamatban is környezetbarát, műanyagmentes anyagokat, üveget és papírt használnak. A kiszállításnál nem használnak semmilyen térkitöltőt, és magát a szállítást a Trans-Sped ZERO szolgáltatásának segítségével végzik. “Valójában nem fedeztünk fel semmi újdonságot, csak visszanyúltunk olyan dolgokhoz, amelyek régen is voltak. Ezeket érdemes visszahozni, a mai viszonyoknak megfelelő formában.” – mesélte el.

Arról is beszélt, hogy korábban ők is használtak lebomló térkitöltő műanyagokat. De végső soron ez is csak szemétként végzi, és zavaró körülmény a vásárlóknak, illetve a webshopoknak. Az új EPR szabályozás pedig az elvileg környezetbarát csomagolóanyagokat is költségesebbé tette, amiket ugyan nem lehet teljesen kiküszöbölni, de jelentősen csökkenthető a mennyiségük a csomagolásmentes kiszállításon keresztül. A témát egy kerekasztal-beszélgetés keretein belül fejtik ki, amelyen Bengyel Ádám, a Foxpost vezetője is megszólal majd. A beszélgetésre az onlinePénztárca teremben kerül sor 17 órától “Környezettudatosság: Tud-e fenntartható lenni az e-kereskedelem?” címmel.

A rendezvény részletes programját az Expó weboldalán lehet böngészni. A Kosárérték olvasói 20 százalék kedvezménnyel vásárolhatnak jegyet a rendezvényre a KOSARERTEK2024 kuponkód felhasználásával.