A Google a koronavírus nyomása alatt kénytelen néhány funkciót korlátozni a My Business szolgáltatásában. Mint azt a cég közleményében is írják: a csökkentett mód annak köszönhető, hogy minél kevesebb Google-dolgozót szeretnének behívni a cég irodáiba, különösen azok után, hogy az Egyesült Államok élre ugrott az aktív COVID-19 esetek számában.
“A jelenleg kialakult COVID-19 helyzetben további lépéseket kell tennünk, hogy megvédjük dolgozóink egészségét, ezért a lehető legkevesebben dolgoznak irodáinkban. Ennek eredményeként kénytelenek leszünk néhány funkciót felfüggeszteni, illetve késések várhatóak az ügyféltámogatási rendszerben is. Jelenleg elsősorban a legfontosabb szolgáltatások támogatása a a fő prioritásunk.”
A következő funkciók elérhetetlenek, vagy csak részben elérhetőek:
Reviews & Q&A
A Google My Businessbe jelenleg nem küldhetők be új értékelések, az értékelésekre nem adhatók válaszok, és kérdezni sem lehet a Q&A funkció segítségével. A már korábban feltett kérdések és értékelések listája továbbra is látható.
Amint a helyzet normalizálódik, és a cégnek lesz lehetősége, hogy moderálja és áttekintse a beküldött kérdéseket és értékeléseket, valamint az ezekre adott válaszokat, azok valószínűleg meg fognak jelenni a rendszerben.
A Search Engine Journal portál helyi marketinggel foglalkozó szakembere, Bill Hartzer szerint erre valószínűleg azért van szükség, hogy a Google validálja a beérkező adatokat, és továbbra is csak megbízható forrásokból származó információk jelenjenek meg a szolgáltatásban.
Új üzletek és szolgáltatások felvitele
Ezen időszak alatt a Google My Business elsősorban az egészségügyi szolgáltatások listázását és információinak módosítását helyezi előtérbe.
A Google főként ezeknek az intézményeknek és üzleti szolgáltatásoknak a megjelenését hagyja jóvá, és valószínűleg minden más ilyen jellegű információ csak jóval lassabban jelenik csak meg a rendszerben, mint korábban.
Üzletek információinak módosítása
A Google prioritásai ugyanúgy vonatkoznak a kritikus szolgáltatásokkal kapcsolatos üzleti információk frissítésére, különös tekintettel az alábbiakra:
- Üzlet zárva-és nyitva tartása
- Óránkénti akciók listázása
- Átmeneti bezárások
- Üzlet leírása
- Készletinformációk
Minden más szolgáltatás esetében a GMB információk megjelenítése valószínűleg jóval több időbe fog telni, mint szokásosan.
A Google Posts nem érintett
A Google Posts funkcionalitása egyelőre nem érintett: a cég továbbra is lehetővé teszi az üzlettulajdonosoknak, hogy közvetlenül osszanak meg információkat a vevőikkel. A helyzet azonban – mint megszokhattuk – óráról órára változik, ezért nem lehet tudni, hogy itt is érvénybe lépnek-e majd hasonló korlátozások a közeljövőben.