Lezajlott a közös backoffice kialakítása, a logisztikai fejlesztéseknek köszönhetően még több fajta terméket lehet a piacterekről a webáruházaknál megszokott módon megrendelni. A Jófogás univerzális piactér marad, ahol még könnyebbé vált új gazdát keresni a legkülönbözőbb dolgoknak. A Vatera pedig a műgyűjtők és a hobbisták irányába indult el a hamarosan elrajtoló aloldalaival. Itt tart most az egy éve újra hazai tulajdonba került, jól ismert piacterek megújulása.

 Egy éve, hogy a Jófogás és a Vatera piacterek újból magyar kézbe kerültek. A korábbi külföldi tulajdonosaiktól az Extreme Digital egykori társalapítói vették át a cégek vezetését. Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula mindkét céggel kapcsolatban már ekkor világossá tette, hogy a cégeket új működési pályára állítják. Az ígéretük úgy szólt, hogy a Jófogást és a Vaterát is a marketplace-ek térhódításának világszerte tapasztalható trendjéhez igazítják. Ehhez az utat a vállalkozási háttérben szükséges módosításokon keresztül vezetett az út; főként az üzemeltetést érintő szinergiákat érintette (például a közös üzemeltetést, a HR-t, marketing és sales teamek létrehozását). E változtatások mostanra sikeresen befejeződtek.

„A Z generációs vásárlók számára a fenntarthatóság, zöld törekvések a korábbinál fontosabb preferenciák a vásárláskor, ennek köszönhetően a C2C, vagyis fogyasztók közötti kereskedelemre fókuszáló piacterek az elmúlt egy évben is tovább erősödtek. A hagyományos webáruházakkal ellentétben a mi piactereinket kevésbé befolyásolja az Európán kívüli szereplők globális terjeszkedése, amelyek elsősorban a B2C tevékenységükre fókuszálnak” – összegezte az elmúlt egy év tapasztalatait Várkonyi Balázs, a Jófogás és a Vatera ügyvezetője.

A Jófogás egy univerzális piactér, ahol a pálinkafőző készlettől az Xboxig minden megtalálható. Nem véletlenül használja csaknem minden harmadik hazai internetező. Ezzel szemben a Vatera a szakértői, műtárgyakra, régiségekre vadászó gyűjtők körében a legnépszerűbb. Ebből következően: a folyamatban lévő fejlesztések is a különböző hobbik köré rendeződő célcsoportok minél teljesebb kiszolgálását célozzák. A helyi ügyfélszolgálati jelenlét mindkét platform esetében segít bizalmat építeni a felhasználókkal, akik biztonságára kiemelt figyelmet és erőforrásokat fordítunk.

Megéri elfutározni a Jófogáson lelt filléres dolgokat is

Az oldalon elérhető, mintegy másfélmillió hirdetés könnyen áttekinthetővé tétele érdekében a Jófogáson még hangsúlyosabbá vált az oldal vertikális jellege. Ennek részeként a piactér, az ingatlan, a jármű és az állás szekciók a korábbinál jobban elkülönülnek egymástól. Ez átláthatóbbá és könnyebben kezelhetővé tette az oldalt.

A “rendeld meg a Jófogáson” koncepció mentén, a vásárlói élmény továbbfejlesztésének részeként a felhasználók mostantól a hirdetésnél a „Megrendelem” gombra kattintva, közvetlenül elindíthatják a házhoz vagy csomagautomatába történő szállítás. Akár csak egy webáruházban.

De a kiszállítással kérhető termékek köre jelentősen bővült! Az alsó szállítási árlimit a Foxpost csomagautomata esetében mindössze 10 forintra csökkent, így akár néhány száz forintos apróságok eljuttatása is rentábilisan megoldható a platformon.

A tulajdonosváltás zárószakaszaként szeptember 1-től az Adevinta Classified Media Hungary Kft. megszűnt, és a Jófogás csapata immár Jófogás Kft-ként folytatja működését. Ez a felhasználók számára nem jelent változást a mindennapi használatban.

A Vatera rámegy a hobbistákra és a műgyűjtőkre

A Vatera.hu esetében tovább erősödik a fókusz a gyűjtői tárgyak, régiségek biztonságos adásvételén, amelyet a frissen elindult új microsite-tal is megerősít a piactér: a nagyobb értékű antik tárgyak számára indult Vatera Galéria aloldalon neves galériák pénzvisszafizetési garanciával bocsáthatják eladásra, árverésre az általuk bevizsgált régiségeket és más gyűjtői cikkeket.

Mivel a felhasználók teljesen másként keresnek műtárgyakat mint mondjuk használt okostelefont, középtávon a Vatera működését érintő fejlesztések is e két eltérő felhasználási módra fognak koncentrálni. A soron következő vaterás fejlesztések köré rendeződő szekciók kidolgozását célozzák: az adott területhez kapcsolódó termékek keresése és meghirdetése is egyszerűbb lesz a terméktípushoz testreszabott felületeken.

A logisztika a Vatera esetében is jelentős fejlesztéseken esett át, az akár piacteres eladás nélkül is igénybe vehető Vaterafutáron havonta már átlagosan 50 ezer darab csomagot adnak fel – ezen a gyűjtői bélyegtől a bútorig egy sor különböző tárgyat lehet jutányos áron továbbítani, néhány hete akár már külföldre is.

Senki nem keres rajta, de mindkét fél boldog

A két hazai piactéren nem csupán vásárolni lehet. Sokan használják a platformot arra, hogy akár ingyen, vagy jelképes összegért keressenek új gazdát a feleslegessé vált dolgaiknak. A Jófogáson az egyik legtöbbet begépelt keresőkifejezés idén is az “ingyen elvihető”. Több mint hatezer alkalommal keresnek rá naponta erre a kulcsszóra, ami a legkülönbözőbb termékkategóriákat fedi le a bútoroktól a régi újságokig.

A Vaterán ezzel szemben inkább az egy forintról induló aukciók népszerűek. Egy átlagos napon mintegy húszezer 1 forintról induló minimálár nélküli árverés fut a piactéren. Eladói oldalról nézve, e konstrukció előnye, hogy nagyobb eséllyel és gyorsabban gazdára találnak az így meghirdetett tételek. A vásárlói oldalról pedig a kellően gyors és szerencsés ügyfelek rendkívül kedvező áron juthatnak hozzá egy-egy kiszemelt tárgyhoz.