Az e-kereskedelmi piac szolgáltatóinak hívószavai a hatékonyság, gyorsaság, megbízhatóság. Az egyre szorosabb piaci versenyben ezek a tulajdonságok alapkövetelménnyé váltak, túl kell mutatni ezeken! Magyarország egyik vezető logisztikai vállalatának új szolgáltatása valós előnyt kínál az e-kereskedelmi piac szereplőinek. A Trans-Sped ZERO csomagolásmentes szolgáltatás nem csak a Földünk védelméért tesz sokat, de a webáruházak számára is jelentős anyagi és időbeli megtakarítást garantál. A ZERO ugyanis nem csupán egy hatékony szolgáltatás, hanem egy olyan stratégiai partnerség, amely új szintre emeli azt, amit eddig a kiszállításról gondoltunk.

A komplex logisztikai szolgáltatásokat nyújtó vállalat (amely a témához szorosan kapcsolódóan fenntarthatósági meetupot is rendez) 2021 végén indította el ZERO szolgáltatását, amely azóta a szektor egyedülálló, országos lefedettségű zöld logisztikai megoldásává nőtte ki magát, melyet előszeretettel választanak az e-kereskedelemben aktív szereplők. A következőkben Bátki Sándort, a Trans-Sped operatív ügyvezető helyettesét kértük, kalauzoljon el minket a ZERO világába, és mutassa be milyen sokoldalú hozzáadott értéket nyújt a szolgáltatás.

Naponta több munkaórányi megtakarítás

Mint tudjuk, a ZERO a kiszállítás teljes folyamatát megszabadítja az egyszer használatos csomagoló- és térkitöltő anyagoktól. Hogyan kell mindezt elképzelni a gyakorlatban?

A szolgáltatás keretében az áruk összeválogatása digitalizált úton történik, viszont a kézi komissiózással minimalizáljuk az áruk sérülésveszélyét. A termékeket a Trans-Sped saját flottája, a HAACP irányelveknek megfelelően tisztított, plombálható, többször használatos műanyag ládák rendszeresítésével, teljesen csomagolóanyag-mentesen szállítja ki. A vásárlók a megrendelt termékeket a ládában vehetik át a futártól, majd miután kipakolták azt, a láda visszakerül a rendszerbe. Így nem keletkezik felesleges kartonhulladék, ragasztószalag vagy fólia.

 

Gyakran találkozni azzal, hogy a környezetbarát megoldások magasabb költségekkel járnak. A ZERO esetében azonban ez nem így van. Milyen kézzel fogható előnyöket tapasztalnak ügyfeleik?

Túlmutatva a praktikussági és a fenntarthatósági szempontokon, a ZERO-t választva a webáruházak mentesülhetnek például az EPR kötelezettség alól. Ez egy kalkulációnk alapján havi szinten, átlagos csomagmérettel és 4000 csomaggal kalkulálva akár 2 millió forint megtakarítást is jelenthet számukra. Emellett jelentősen redukálják a munkaerő és munkaidő igényeiket is: az egyik ügyfelünknél a ZERO megoldás egy csomag összeállítását az átlagos 1 perc 20 másodpercről mindössze 17 másodpercre csökkentette, ami napi szinten akár több munkaórányi megtakarítást is jelenthet. Mindkét példa jól szemlélteti, hogy a ZERO esetében valóban számszerűsíthető üzleti előnyökről beszélünk, amelyek akár egyetlen csomagra vetítve is szemmel látható megtérülést hoznak. 

Webshopmotor integrációt is lehetővé tesz

Milyen további, a megbízói oldal számára releváns versenyelőnyök azonosíthatók a ZERO kapcsán?

Mindenekelőtt a magasfokú biztonságot emelem ki. Több aspektusban is megmutatkozik ez a termékek komissiózásától kezdődően; a kemény falú ládák áruvédelmén túl, az adatbiztonságon át a teljes csomagértéket lefedő biztosítás lehetőségéig. Emellett a fejlett informatikai és technológiai háttér lehetővé teszi, hogy a kiszállítás során közel 50 különböző státuszt kezeljünk, így ügyfeleink pontos képet kapnak csomagjaik állapotáról. A dinamikus pénzügyi és szolgáltatási riportok révén a megbízó számára bármikor lehetővé válik a kívánt adatok exportálása, mindössze egyetlen kattintással. Az elektronikus szállítólevél alkalmazása – az elektronikus ügyfél-aláírással, időbélyeggel és pontos GPS koordinátákkal – pedig még biztonságosabbá és környezetbarátabbá teszi a folyamatot. 

A kiemelt technikai előnyök terén fontos megemlíteni a Wordline – Novopayment terminál mentes fizetési megoldását és a MiniMo logisztikai optimalizációs szoftvert. Mindkettő esetében az informatika technológia segítségével időt, papírt vagy éppen üzemanyagot spórolunk meg. 

Az év végi kampányidőszakok közeledtével – mint például a Black Friday vagy az őszi Glamour napok – a webshopoknak jelentős leterheltséget okoz a megnövekedett vásárlói igények kielégítése. Miben tud segítséget nyújtani számukra a ZERO?

Egy intenzívebb kampányidőszak kétségkívül hatalmas kihívást jelent a webáruházak számára. Ilyenkor a rugalmasság a kulcsszó, amely segítségével elérhetik az elvárt üzleti eredményeket. A ZERO a már korábban említett gyors csomagolás mellett számos kapcsolódási lehetőséget és webshopmotor integrációt tesz lehetővé. Technikailag így szinte egyik napról a másikra el tudunk indítani egy új ügyfelet, akár a legnagyobb vásárlói roham közepette is. További előnyt jelent például, hogy nincs rendelésbevárás, amely operációs fennakadásokhoz vezethet, továbbá az átlagosnál jóval magasabb szintű készletezési lehetőségekre is megoldást tudunk biztosítani a raktárlogisztikai üzletágunknak köszönehetően. A tételes átvétel során a vásárlóknak lehetőségük van az áru azonnali visszaküldésére, illetve esetleges reklamáció esetén futáraink fényképet készítenek a csomag tartalomról, mely valós időben megjelenik a felhő alapú ügyfélbetekintő nézetben, így a szolgáltatók azonnal tudnak reagálni. 

Alkalmazkodunk az egyedi igényekhez!

A vevői igények magas szintű kielégítése egyben a megbízói oldal érdeke is. A fogyasztói oldalról közelítve, milyen előnyöket nyújt a ZERO?

Igyekszünk minden téren professzionális szolgáltatást nyújtani, és a vásárlói élményt a lehető legmagasabb szintre emelni. Alkalmazkodunk az egyedi igényekhez! Lehetőség van például a kiszállítási cím és dátum rugalmas módosítására, a kézbesítés során pedig mindössze egy órás időablakot határozunk meg. Elsőre kissé szokatlan előnynek tűnhet, de mindenképpen érdemes kiemelni, az „azonnali megnyugvás” érzését. A vásárló ezt akkor élheti át, amikor a ládából kiemelve rögtön látja, hogy a termék, amit rendelt sértetlen állapotban van, és pontosan olyan, amire számított. Ez az emocionális többlet magasabb értékű termékeknél még inkább felértékelődik. Arról nem is beszélve, ami a ZERO létrehozásának elsődleges célja volt, hogy nem terheljük felesleges hulladékkal a háztartásokat.

trans_sped_zero

Mely iparágakra jellemző, hogy igénybe veszik a Trans-Sped ZERO szolgáltatását? Kik a főbb ügyfelek?

A ZERO szolgáltatást választó partnereink köre széles skálán mozog. Ügyfeleink között tudhatunk például állateledel-kereskedőket, műszaki cikkeket, élelmiszereket, kertészeti termékeket, napelemeket, valamint barkács- és építőanyagokat forgalmazó cégeket egyaránt. A szolgáltatás kiemelkedően hatékony. Különösen akkor, amikor törékeny vagy folyékony árucikkekről, vagy például takarmány szállításáról van szó, ahol a kiszakadás vagy a kiborulás veszélye fennáll. Emellett ugyancsak megbízható választás nagy értékű műszaki termékek vagy törékeny áru szállításához.  

(Támogatott tartalom)

Határokon átnyúló csomagküldés egyedi igényekre szabva!
Egyszerű csomag nyomon követési és módosítási lehetőségek, garantált másnapi kézbesítési kísérlet és fenntartható szállítási megoldások felmerülő extra költségek nélkül. Kérd Te is a DPD Hungary ajánlatát!