Az e-kereskedelmi piac szolgáltatóinak hívószavai a hatékonyság, gyorsaság, megbízhatóság. Az egyre szorosabb piaci versenyben ezek a tulajdonságok alapkövetelménnyé váltak, túl kell mutatni ezeken! Magyarország egyik vezető logisztikai vállalatának új szolgáltatása valós előnyt kínál az e-kereskedelmi piac szereplőinek. A Trans-Sped ZERO csomagolásmentes szolgáltatás nem csak a Földünk védelméért tesz sokat, de a webáruházak számára is jelentős anyagi és időbeli megtakarítást garantál. A ZERO ugyanis nem csupán egy hatékony szolgáltatás, hanem egy olyan stratégiai partnerség, amely új szintre emeli azt, amit eddig a kiszállításról gondoltunk.
A komplex logisztikai szolgáltatásokat nyújtó vállalat (amely a témához szorosan kapcsolódóan fenntarthatósági meetupot is rendez) 2021 végén indította el ZERO szolgáltatását, amely azóta a szektor egyedülálló, országos lefedettségű zöld logisztikai megoldásává nőtte ki magát, melyet előszeretettel választanak az e-kereskedelemben aktív szereplők. A következőkben Bátki Sándort, a Trans-Sped operatív ügyvezető helyettesét kértük, kalauzoljon el minket a ZERO világába, és mutassa be milyen sokoldalú hozzáadott értéket nyújt a szolgáltatás.
Naponta több munkaórányi megtakarítás
Mint tudjuk, a ZERO a kiszállítás teljes folyamatát megszabadítja az egyszer használatos csomagoló- és térkitöltő anyagoktól. Hogyan kell mindezt elképzelni a gyakorlatban?
A szolgáltatás keretében az áruk összeválogatása digitalizált úton történik, viszont a kézi komissiózással minimalizáljuk az áruk sérülésveszélyét. A termékeket a Trans-Sped saját flottája, a HAACP irányelveknek megfelelően tisztított, plombálható, többször használatos műanyag ládák rendszeresítésével, teljesen csomagolóanyag-mentesen szállítja ki. A vásárlók a megrendelt termékeket a ládában vehetik át a futártól, majd miután kipakolták azt, a láda visszakerül a rendszerbe. Így nem keletkezik felesleges kartonhulladék, ragasztószalag vagy fólia.
Gyakran találkozni azzal, hogy a környezetbarát megoldások magasabb költségekkel járnak. A ZERO esetében azonban ez nem így van. Milyen kézzel fogható előnyöket tapasztalnak ügyfeleik?
Túlmutatva a praktikussági és a fenntarthatósági szempontokon, a ZERO-t választva a webáruházak mentesülhetnek például az EPR kötelezettség alól. Ez egy kalkulációnk alapján havi szinten, átlagos csomagmérettel és 4000 csomaggal kalkulálva akár 2 millió forint megtakarítást is jelenthet számukra. Emellett jelentősen redukálják a munkaerő és munkaidő igényeiket is: az egyik ügyfelünknél a ZERO megoldás egy csomag összeállítását az átlagos 1 perc 20 másodpercről mindössze 17 másodpercre csökkentette, ami napi szinten akár több munkaórányi megtakarítást is jelenthet. Mindkét példa jól szemlélteti, hogy a ZERO esetében valóban számszerűsíthető üzleti előnyökről beszélünk, amelyek akár egyetlen csomagra vetítve is szemmel látható megtérülést hoznak.
Webshopmotor integrációt is lehetővé tesz
Milyen további, a megbízói oldal számára releváns versenyelőnyök azonosíthatók a ZERO kapcsán?
Mindenekelőtt a magasfokú biztonságot emelem ki. Több aspektusban is megmutatkozik ez a termékek komissiózásától kezdődően; a kemény falú ládák áruvédelmén túl, az adatbiztonságon át a teljes csomagértéket lefedő biztosítás lehetőségéig. Emellett a fejlett informatikai és technológiai háttér lehetővé teszi, hogy a kiszállítás során közel 50 különböző státuszt kezeljünk, így ügyfeleink pontos képet kapnak csomagjaik állapotáról. A dinamikus pénzügyi és szolgáltatási riportok révén a megbízó számára bármikor lehetővé válik a kívánt adatok exportálása, mindössze egyetlen kattintással. Az elektronikus szállítólevél alkalmazása – az elektronikus ügyfél-aláírással, időbélyeggel és pontos GPS koordinátákkal – pedig még biztonságosabbá és környezetbarátabbá teszi a folyamatot.
A kiemelt technikai előnyök terén fontos megemlíteni a Wordline – Novopayment terminál mentes fizetési megoldását és a MiniMo logisztikai optimalizációs szoftvert. Mindkettő esetében az informatika technológia segítségével időt, papírt vagy éppen üzemanyagot spórolunk meg.
Az év végi kampányidőszakok közeledtével – mint például a Black Friday vagy az őszi Glamour napok – a webshopoknak jelentős leterheltséget okoz a megnövekedett vásárlói igények kielégítése. Miben tud segítséget nyújtani számukra a ZERO?
Egy intenzívebb kampányidőszak kétségkívül hatalmas kihívást jelent a webáruházak számára. Ilyenkor a rugalmasság a kulcsszó, amely segítségével elérhetik az elvárt üzleti eredményeket. A ZERO a már korábban említett gyors csomagolás mellett számos kapcsolódási lehetőséget és webshopmotor integrációt tesz lehetővé. Technikailag így szinte egyik napról a másikra el tudunk indítani egy új ügyfelet, akár a legnagyobb vásárlói roham közepette is. További előnyt jelent például, hogy nincs rendelésbevárás, amely operációs fennakadásokhoz vezethet, továbbá az átlagosnál jóval magasabb szintű készletezési lehetőségekre is megoldást tudunk biztosítani a raktárlogisztikai üzletágunknak köszönehetően. A tételes átvétel során a vásárlóknak lehetőségük van az áru azonnali visszaküldésére, illetve esetleges reklamáció esetén futáraink fényképet készítenek a csomag tartalomról, mely valós időben megjelenik a felhő alapú ügyfélbetekintő nézetben, így a szolgáltatók azonnal tudnak reagálni.
Alkalmazkodunk az egyedi igényekhez!
A vevői igények magas szintű kielégítése egyben a megbízói oldal érdeke is. A fogyasztói oldalról közelítve, milyen előnyöket nyújt a ZERO?
Igyekszünk minden téren professzionális szolgáltatást nyújtani, és a vásárlói élményt a lehető legmagasabb szintre emelni. Alkalmazkodunk az egyedi igényekhez! Lehetőség van például a kiszállítási cím és dátum rugalmas módosítására, a kézbesítés során pedig mindössze egy órás időablakot határozunk meg. Elsőre kissé szokatlan előnynek tűnhet, de mindenképpen érdemes kiemelni, az „azonnali megnyugvás” érzését. A vásárló ezt akkor élheti át, amikor a ládából kiemelve rögtön látja, hogy a termék, amit rendelt sértetlen állapotban van, és pontosan olyan, amire számított. Ez az emocionális többlet magasabb értékű termékeknél még inkább felértékelődik. Arról nem is beszélve, ami a ZERO létrehozásának elsődleges célja volt, hogy nem terheljük felesleges hulladékkal a háztartásokat.
Mely iparágakra jellemző, hogy igénybe veszik a Trans-Sped ZERO szolgáltatását? Kik a főbb ügyfelek?
A ZERO szolgáltatást választó partnereink köre széles skálán mozog. Ügyfeleink között tudhatunk például állateledel-kereskedőket, műszaki cikkeket, élelmiszereket, kertészeti termékeket, napelemeket, valamint barkács- és építőanyagokat forgalmazó cégeket egyaránt. A szolgáltatás kiemelkedően hatékony. Különösen akkor, amikor törékeny vagy folyékony árucikkekről, vagy például takarmány szállításáról van szó, ahol a kiszakadás vagy a kiborulás veszélye fennáll. Emellett ugyancsak megbízható választás nagy értékű műszaki termékek vagy törékeny áru szállításához.
(Támogatott tartalom)