A sportszeripar rengeteg speciális anyagot használ fel, mivel speciális terméket állít elő. Azonban ezt a szektort, e termékek kereskedőit is utoléri a környezettudatosabb, fenntarthatóbb működésre és a felelősségvállalásra épített működés kényszere. Mi több: a vevőik, az ügyfeleik teszik fel már a kérdést, hogy e területen a cégek ugyan mit tesznek értük? És magukért?
Nos, az online értékesített szabadidős és futófelszerelésre (cipőkre, mezekre, kiegészítőkre stb.) szakosodott SportShoes.com például éppen most tette nyilvánossá az elképzelését. E szerint igen határozottan ellensúlyozza a cég eddigi működésének összes szén-dioxid-kibocsátását. Mivel a kiskereskedő vállalkozás 40 éves, a jubileumi dátumnál célzottabb bejelentési időt találni se igen lehetett volna. A hírt az Internet Retailing közölte először, azzal, hogy a SportShoes máris tovább emelte a lécet. A vállalkozás azt is bejelentetette, hogy a dekarbonizációs cselekvési terve nem csak e kampánynak szól, hanem az egész üzletmenetük részévé válik. A határidő igen feszes: az online kereskedőcég 2025-re a világ legfenntarthatóbb futófelszerelés és sportcipő kereskedőjévé válik.
A „Leave No Footprints” fenntarthatósági stratégiáját gyakorlatilag azóta építgetik és fejlesztik, hogy a vállalkozás 2021-ben elindította az első fenntartható üzemét. A bradfordi központban egy már meglévő raktár teljeskörű épületenergetikai felújításával kezdték el kialakítani a cég új kreatív és technológiai központját. A májusban át is adott, több mint tízezer négyzetméteres központra a cég 2,5 millió fontot költött. De ami ennél fontosabb: ez a fejlesztési elképzelés fut végig a következő két évben a teljes cégstruktúrán. És ennek része az a speciális vállalás is, amivel a SportShoes az 1982-es alapítása óta elkövetett környezetszennyezését is igyekszik jóvátenni.
Ültetés, gondozás
„Amikor a céget alapítottuk, még nagyon kevesen tudták, mi az a szénlábnyom. Most, hogy a világ legfenntarthatóbb futófelszerelés-kereskedői akarunk lenni, folyamatosan fejlesztenünk kell üzletünk minden aspektusát – ez elől sem térhetünk ki” – mondta Brett Bannister SportsShoes.com ügyvezető igazgatója. Hozzátette, hogy ezért is vállalták, hogy megértik a szektorban elérhető, fenntarthatóbb működés kritériumat, valamint nyomon követik és minimalizálják a környezeti lábnyomukat.
Utóbbiba beleértik az ellátási láncuk és a beszállítói kör karbonlábnyomát is.
„Örülünk annak, amit eddig elértünk, de hosszú út van még előttünk, és eszünk ágában sincs megállni. Mindenki javára tartjuk a lépést a fenntarthatóság felé vezető úton”
-tette hozzá Bannister.
A cég a fűtésből, a világításból és a működtetéshez szükséges energiaellátásából származó kibocsátásokat specialistákkal összegzi, majd – leegyszerűsítve – beszáll a Make it Wild erdőregenerációs projektbe, és őshonos erdők újratelepésébe, illetve 30 éven át garantált gondozási programjában válik fontos szereplővé. A SportsShoes.com több mint 17 ezer terméket kínál, 150 globális futó- és szabadtéri márkát értékesít. Köztük van az Asics, a Nike, az Adidas, a New Balance és aHoka és a Hoka, míg az outdoor szegmensben a például a Patagonia, a Rab, a Haglöfs és a Montane is.