A Shopify és a Pinterest közötti együttműködés már 4 éve létezik, azonban 2021 májusában további országokra terjesztették ki a megállapodást – köztük Magyarországra is.

Ez azt jelenti, hogy a kanadai webshop platformra installálható appok között megjelent a Pinterest is, amelynek telepítésével minden Shopify-ra feltöltött termék automatikusan megjelenik az adott brand említett közösségimédia-felületén, mint pin – így hívják a Pinteresten található tartalmakat, legyen az kép vagy videó. Ehhez adható még cím, szöveges leírás, keresőcímkék, alternatív szöveg, link(ek), és ütemezési lehetőség is.

Forrás: news.shopify.com

A telepítéstől kezdve a Pinterest-tartalom naponta szinkronizálódik a webshopon található termékkörrel, így a platform felhasználóinak lehetősége nyílik felfedezni és saját készítésű mappákhoz adni őket, valamint a kép leírásában található link segítségével könnyedén átnavigálhatnak a Shopify felületére is.

Az összekapcsolás és a termékek szinkronizálása önmagában díjmentes, amennyiben viszont kiemeléseket is szeretnénk létrehozni a minél magasabb arányú konverzió érdekében, a hirdetések – amelyeket egyébként a Shopify felületéről lehet indítani és kezelni – díj kifizetéséhez kötöttek. Emellett a Pinterest taggel az egyes pinekhez tartozó vásárlói aktivitást is nyomon lehet követni. Tekintsük át a két elsődleges kérdést a témakörben!

Miért?

A Pinterest egy vizualitásra fókuszált közösségi média platform, amelyet a legtöbben inspirálódásra, ötletek és megvalósítási lehetőségek felkutatására használnak. Legyen szó ajándékötletekről, dekorációról, rendezvényszervezésről, lakberendezési, recept vagy designötletekről – a Pinterest a témák széles körében kínál inspirációt, túlnyomó részben női felhasználóinak.

Forrás: news.shopify.com

A webshopok és közösségimédia-platformok összekapcsolására vonatkozó törekvés egyébként egyre megalapozottabbá válik: a Shopify 2021-es e-kereskedelmi előrejelzéseket tartalmazó riportja szerint a független eladóktól vásárló, 35 év alatti felhasználók 54%-a talál rá a márkákra közösségi médián keresztül, a 35-54 év közötti vásárlók aránya pedig 43%.

Másrészt elég meggyőző az is, hogy a Pinterestnek 2021 első negyedévében 478 millió aktív felhasználója volt havonta, így a termékek hatalmas közönség számára válnak elérhetővé ezen a felületen. A Pinterest szerint a felhasználóik 57%-a hetente egyszer látogatja a felületet. Emellett az összes felhasználó 71%-a nő, valamint a felhasználók legmagasabb hányada 35-49, a második legmagasabb pedig 18-29 év közötti. Érdemes követni és figyelembe venni a Pinterest felhasználók ezen és további demográfiai mutatóit is az összekapcsolás megfontolásakor.

Hogyan?

Az összekapcsolás kifejezetten egyszerű. Alap feltétel természetesen egy meglévő Shopify és Pinterest üzleti fiók, amelyek közül az utóbbi egyből létrehozható, vagy már létező személyes fiókot is bármikor át lehet alakítani üzletivé.

Bejelentkezve a sales channels menüpontban lehet néhány gombnyomással kikeresni és hozzáadni a Pinterest fiókot – ezzel minden termék szinkronizálása megkezdődik, amely az első alkalommal igénybe vehet néhány napot. Ha nem szeretnénk minden terméket megjeleníteni, a termék adatlapokon checkbox megoldással van lehetőség egyesével eltávolítani őket a Pinterestre szánt tartalmak köréből.