Az online vásárlás térnyerése és a fogyasztói igények változása új kihívások elé állítja a logisztikai szolgáltatókat. A kiscsomagok esetében már megszokott a rövid, egy-két munkanapon belüli kiszállítás, azonban ez az igény egyre inkább megjelenik a nagyobb méretű és nehezebb súlyú árucikkek esetében is. A GLS Hungary erre a piaci igényre reagálva indította el 2023 áprilisában a „GLS XXL” szolgáltatását, amelyet a sikeres bevezetési időszakot követően, decemberben tovább bővített. A cég már a túlméretes és nehezen szállítható termékek, mint például bútorok és nagy háztartási eszközök, gyors és hatékony kézbesítésében is támogatja partnereit, mindezt a piacon jelenleg egyedülálló módon, országszerte egyetlen munkanapos átfutási idővel.

Az elmúlt években jelentős változások mentek végbe a fogyasztói igényekben, amelyek a hagyományos vásárlási szokásoktól eltérő, kényelemorientált trendek felé mutatnak. A digitalizáció és az online kereskedelem térnyerése olyan lehetőségeket teremtett, amelyek révén a vásárlók már nem csak kisebb méretű termékeket rendelnek házhoz, hanem egyre gyakrabban választanak nagyobb, nehezebben szállítható tárgyakat is, amelyek kiszállítása bizonyos esetben a hagyományos csomaglogisztikai megoldásokkal nem kivitelezhető. Ilyenek például a kerékpárok, bútorok vagy éppen a nagy méretű háztartási eszközök is.

Az egyre növekvő igények kiszolgálása érdekében a logisztikai szektor szereplőinek fokozott rugalmasságra és sokoldalúságra van szükségük, hogy megfeleljenek a modern fogyasztói elvárásoknak és lehetővé tegyék, hogy a vásárlók minél egyszerűbben és gyorsabban jussanak hozzá a kívánt termékeikhez – legyen szó kis csomagokról vagy éppen a túlméretes és túlsúlyos társaikról.

A GLS Hungary 2023 áprilisában indította el „GLS XXL” szolgáltatását, amivel új piacra lépett a cég és a csomaglogisztika mellett már a szállítmányozás területén is támogatja partnereit, melyhez országszerte 13 depót és egy központi szortírozó üzemet működtet. A hálózati struktúra és a csomagfelvételi, valamint a kiszállítási folyamatok szinte megegyeznek a csomaglogisztikában alkalmazottakkal, ami lehetővé teszi a cég számára, hogy a szállítmányozási piacon eddig nem jellemző, mindössze egy munkanapos átfutási időt valósítson meg.

Jelenleg a GLS az egyetlen olyan szolgáltató Magyarországon, amelyik vállalja, hogy a nagy méretű, akár 80 kg súlyú küldeményeket 1 munkanapos átfutási idővel kézbesíti az ország bármely pontjára.

Balázs Attila, a GLS Hungary ügyvezető igazgatója a szolgáltatással kapcsolatos, közel egy éves tapasztalatairól elmondta:

„A GLS XXL szolgáltatás bevezetése hosszas tervezés és előkészületek eredményeként valósult meg. Nagy örömünkre szolgál, hogy ezen az új területen is sikerült megvalósítanunk azt a magas színvonalú szolgáltatást, amelyet partnereink már a csomaglogisztika terén megszokhattak tőlünk. A pozitív visszajelzések, melyeket új szolgáltatásunk kapcsán kaptunk, megerősítik elkötelezettségünket a szolgáltatásaink további fejlesztése iránt, legyen szó akár a hagyományos postai csomagokról, akár a szállítmányozás új kihívásairól.”

A GLS XXL szolgáltatással kapcsolatban Árvai Attila, az országos kerítésdisztribútor, az Árvai-Kerítés ügyvezető igazgatója a következőképpen nyilatkozott:

 „A GLS már korábban is bizonyított számunkra kisebb dobozos csomagjaink gyors és megbízható szállításával. A felhasználóbarát kezelőfelületnek köszönhetően munkatársaink egyszerűen és hatékonyan tudtak csomagokat feladni. Amikor megtudtuk, hogy a GLS elindítja a GLS XXL szolgáltatását, azonnal felismertük a lehetőséget a még gyorsabb és precízebb kiszállításra, nem csak a szokásos dobozos küldemények, hanem a nagyobb és nehezebb tárgyak esetében is. A szolgáltatás kipróbálása során a gyorsaság és a pontosság mellett rögtön észleltük a magas színvonalú hátteret is, így biztosak voltunk abban, hogy vásárlóink a megrendelt kerítéseket 24 órán belül megkapják. Ügyfeleink részéről is kizárólag pozitív visszajelzéseket kaptunk a gyors és megbízható szállításra. Számunkra kiemelten fontos, hogy pénzügyileg stabil és megbízható szolgáltatóval dolgozzunk együtt, hiszen az egész termékpalettánkat a GLS-re bízzuk.”

Dorcsinecz József, a Pepita.hu ügyvezető igazgatója:

„Amikor a Pepita.hu csapata először találkozott a GLS XXL szolgáltatással, azonnal tudtuk, hogy ez lesz a megoldás a nagyobb méretű csomagjaink szállítására. A kezdetektől fogva használjuk ezt a szolgáltatást, és az eltelt idő alatt csak megerősödött a meggyőződésünk: a GLS XXL egyedülállóan megbízható szolgáltatás az oversize B2C logisztikai piacon. Különösen lenyűgöző számunkra, hogy ezzel a szolgáltatással a GLS képes a túlméretes csomagokat is másnapra kiszállítani, ami létfontosságú a gyors tempójú e-kereskedelmi szektorban. Az ügyfeleink számára ez azt jelenti, hogy akár nagyobb méretű termékeket is gyorsan és biztonságosan megkapnak, ami növeli az ügyfél-elégedettséget és a hűséget. Mindemellett az utánvétes fizetési lehetőség integrációja a GLS XXL szolgáltatásba tovább növeli a rugalmasságot és kényelmet mind a cégünk, mind pedig ügyfeleink számára. Ez a funkcionalitás különösen fontos a magyar piacon, ahol az utánvétes fizetés még mindig népszerű.
A GLS XXL szolgáltatással kapcsolatban kiváló tapasztalatokat szereztünk, és hosszú távú partnerségben gondolkodunk a GLS-sel. Hiszünk abban, hogy a GLS folyamatosan fejlődik és alkalmazkodik az e-kereskedelem változó igényeihez, így biztosítva, hogy mi és ügyfeleink mindig a legjobb szolgáltatást kapjuk. A GLS számunkra nem csak egyszerű szolgáltató, hanem egy megbízható partner a növekvő e-kereskedelmi kihívások világában.”

Milyen termékek szállíthatók a GLS XXL szolgáltatással?

A GLS XXL, vagyis a GLS kétemberes szállítási szolgáltatása kifejezetten a csomaglogisztika kereteit meghaladó, nagy méretű, túlsúlyos (akár 80 kg-os) vagy speciális szállítási igényeket támasztó termékek szállítására jött létre.

A szállítható termékek palettája igen széles, legyen szó nagy háztartási gépekről, lapra szerelt bútorokról, kerti berendezésekről és eszközökről, sportfelszerelésekről – mint például kondigépek és nagy méretű fitnesz eszközök – vagy éppen nagy méretű elektronikai cikkekről, ezek mind beleférnek a GLS XXL-be. A szolgáltatás 2023 decemberi bővítésének köszönhetően pedig a megrendelt fehéráruk házhoz szállítása mellett már a használt, cserélendő eszköz elszállításával is meg lehet bízni a céget.

A szolgáltató honlapján megtalálhatók azok a termékek, amelyek szállítása nem tartozik a szolgáltatási körbe.