A közelmúltban jelent meg egy írásunk arról, hogy lehet-e iskolában tanulni az e-kereskedelmet, amelyben szó esett a különböző iskolarendszerben, vagy azon kívül szervezett oktatásokról, majd bemutattunk online elérhető kurzusokat is. Az online tanfolyamokon kívül a nagyobb könyváruházak kínálatában is bőven találunk a webáruházak üzemeltetése kapcsán releváns kiadványokat. Az alábbiakban az Amazonról szemezgetünk olyan olvasmányokat, amelyek elérhetőek hagyományos könyv és ebook formátumban is.

Ecommerce Evolved: The Essential Playbook To Build, Grow & Scale A Successful Ecommerce Business

Az e-kereskedelem folyamatosan változik. Már nem elég elindítani egy webáruházat, feltölteni termékekkel, majd forgalmat irányítani rá ahhoz, hogy sikeresek legyünk. A könyv elméleti fejtegetések nélkül, gyakorlati útmutatóként szolgál ahhoz, hogyan lehet stratégiát alkotni, az adatokat felhasználni, és marketing kampányokat tervezni úgy, hogy az valóban eredményes – és másoknál sikeresebb – legyen.

 

Digital Marketing For Dummies

Ez a kezdőknek szóló útmutató logikusan felépítve mutatja be azokat a már bizonyított digitálismarketing stratégiákat és gyakorlatokat, amelyek segítségével növelhető a márkánk ismertsége, a közönségünk elkötelezettsége és monetizálhatóak a látogatóink. A keresőoptimalizálás és keresőmarketing, a tartalommarketing, az influencer marketing és minden egyéb vonatkozó terület is helyet kapott a könyvben, hogy ezeket felhasználva sikeres lehessen a digitálismarketing stratégia fejlesztése.

 

Ultimate Guide to Google AdWords: How to Access 100 Million People in 10 Minutes

Az AdWords titkait bemutató átdolgozott, bővített kiadás az Enhanced Campaigns, a Google AdWords Express, a Product Listing Ads eszközök, valamint az Analytics összekötésével átfogóan végigveszi a sikeres licitek trükkjeit, a remarketing listák használatát, az automatizációs lehetőségeket, valamint további online elérhető tartalmakhoz ad hozzáférést.

 

500 Social Media Marketing Tips: Essential Advice, Hints and Strategy for Business: Facebook, Twitter, Pinterest, Google+, YouTube, Instagram, LinkedIn, and More!

Ha a közösségimédia kampányaink nem hozzák a várt eredményeket, elmaradnak a kommentek és like-ok, ez a könyv lehet a segítség. A következetes social stratégiát a márkaismertség felépítésére fókuszáló ötletekkel, a hűséges vásárlók megfelelő megszólításával alapozza meg, majd további tippekkel segít a weboldal látogatottságának növelésében, és az értékesítés felfuttatásában.

 

Ultimate Guide to Facebook Advertising: How to Access 1 Billion Potential Customers in 10 Minutes

A Facebookon könnyedén oszthatunk meg képeket, videókat, bejegyzéseket, hogy elérjük a vásárlóközönségünket, azonban a vásárlóvá konvertálásukhoz ennél egy kicsivel többre van szükség. Az útmutató a Facebook hirdetések apró trükkjeit is bemutatja, amelyekkel igazán hatékonyan célozható meg az ideális közönség, és megtérül a ráfordított idő, költség. A könyv részletesen elemzi, hogy mi is történik a háttérben, mielőtt a tartalmunkra kattint egy felhasználó, majd végigköveti, hogy mi történik az ezt követő 10 másodpercben, 10 percben, napokban, hetekben.

 

Instagram Secrets: The Underground Playbook for Growing Your Following Fast, Driving Massive Traffic & Generating Predictable Profits

Az Instagram Secrets nem arról szól, hogyan szerezhetünk több like-ot és kommentet, vagy hogy milyen hashtageket használjunk a képeink alatt. A 21 fejezetben ahhoz ad lépésről lépésre felépített taktikát, hogy hogyan érhetünk el mielőbb nagy követőtábort, és hogyan konvertálhatjuk az így megszólított közönséget vásárlóvá, azaz bevétellé.

 

The Everything Store: Jeff Bezos and the Age of Amazon

Az Amazon alapítója, Jeff Bezos nem könyveket akart árulni, amikor elindította az azóta világszerte ismert üzletét, hanem azt akarta, hogy a webáruházában mindent lehessen kapni. Ehhez felépített egy sajátos vállalati kultúrát, amelynek részleteit sokáig nem ismerhette meg a nagy nyilvánosság. Brad Stone-nak lehetősége volt a Bezos család több tagjával, valamint az Amazon jelenlegi és korábbi alkalmazottaival beszélgetni, így megszülethetett az első olyan könyv, amely bemutatja annak a cégnek a történetét, amely több fronton is megváltoztatta az internetes kereskedelmet.

 

 Life After Google: The Fall of Big Data and the Rise of the Blockchain Economy

A Google kora, amely a big datára és a mesterséges intelligenciára épült, egy igazán izgalmas korszak, de talán már a végéhez közelít. A Life after Google című könyvben George Gilder kifejti, hogy milyen változások mennek végbe a Szilícium-völgy technológiai cégeiben, és hogy mire számíthatunk az új korszakban, amit a blockchain határoz majd meg.