Hogyan válasszunk webchat szolgáltatót?

Csak nyerhetsz velük: az e-kereskedelmi chatbotok 7 fontos előnye

Ma már nagyon sokféle költséghatékony chat megoldás közül választhatnak azok a cégek, akik úgy döntenek, fejleszteni szeretnék online kommunikációjukat.

Ez egyfelől remek hír, hiszen viszonylag alacsony befektetéssel tudják jelentősen növelni weboldalaik konverzióját és ügyfeleik elégedettségét. Másfelől viszont ember legyen a talpán, aki el tud igazodni a rengeteg lehetőség között, hiszen első látásra a legtöbb dobozos termék hasonló funkcionalitást kínál.

Tény, hogy kötöttségek nélkül lehetséges a szolgáltatóváltás, ha a bevezetés után derül ki, hogy az adott termék mégsem elégíti ki az igényeinket. Azonban egyik platformról a másikra költözni sok értékes munkaórába és energiába kerülhet, így jobb előre tájékozódni.

Az alábbi 4 szempontot mindenképp érdemes figyelembe vennünk ahhoz, hogy elsőre megtalálhassuk az igazit.

1. Reszponzivitás

Ahogy a weboldalaknak, úgy a rajtuk elérhető chat funkciónak is reszponzívnak és mobilbarátnak kell lennie, hiszen a látogatók egyre jelentősebb része érkezik mobil eszközről.

A legtöbb chatszoftver hirdeti magáról, hogy minden eszközön és képaránynál megállja a helyét. Azonban nem érdemes megelégednünk azzal, hogy a chat ablak megjelenik különböző készülékeken, mindenképpen fontos ellenőriznünk a felhasználóbarátságát is. Ha ugyanis a felhasználónak egy apró chat ablakban kell navigálnia a mobil képernyője valamelyik szegletében, az nem pozitív élményt, hanem bosszúságot fog okozni számára. Gondoljunk követendő példaképpen a naponta használt üzenetküldő appok megjelenésére: Viber, WhatsApp, Facebook Messenger, és olyan chat megoldást válasszunk, ami hozzájuk hasonló, teljes képernyős megjelenítést biztosít mobilon.

Hogyan válasszunk webchat szolgáltatót?

2. Funkciógazdagság

Nagyon sok eltérés lehet még a hasonló árazású termékek között is, ezért érdemes a legfontosabb funkciókat letesztelni a döntés előtt. A választáskor érdemes meghatároznunk egy “must have” kategóriát, amely funkciók mindenképpen szükségesek ahhoz, hogy biztosítani tudjuk a pozitív ügyfélélményt végfelhasználóink számára. Hogy mik a leghasznosabb paraméterek, amire mindenképpen érdemes figyelni, arról olvashatsz majd sorozatunk következő részében.

3. Riportolhatóság

A brand to consumer chates kommunikációból származó egyik legnagyobb érték, hogy megismerhetjük potenciális vásárlóinkat, megtudhatjuk miért érkeztek a weboldalunkra és mik a fő lemorzsolódási okok.

A legtöbb chat platform kínál valamilyen dashboardot a főbb paraméterek áttekintésére, azonban az igazán értékes információkat akkor tudjuk kinyerni az adatokból, ha látjuk mely chatek vezettek végül értékesítéshez. Ehhez az szükséges, hogy a Thank you oldalunk által generált vásárlási egyedi azonosítót össze tudjuk kapcsolni a chat beszélgetések ID-jával.

4. Támogatás

És végül, de egyáltalán nem utolsósorban, nagyon fontos tájékozódnunk arról is, hogy milyen supportot biztosít az adott szolgáltató a kínált termékhez. Sajnos általában érvényesül az “olcsó húsnak híg a leve” elmélet, azonban általában jól felmérhető az adott ügyfélszolgálat felkészültsége és reakcióideje, ha előre felteszünk néhány kérdést akár a funkcionalitással, akár a kinyerhető riportokkal kapcsolatban.

mm
Török-Pál Kata

A Photel csoport és az AC-Innovatiqua digitális vezetője, az online ügyfélélményt fejlesztő és a konverziós arányt növelő folyamatok kidolgozásának, optimalizálásának szakértője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!