Felmérés: milyen webshopmotort használnak Az Ország Boltja díjazottjai?

Felmérés: milyen webshopmotort használnak Az Ország Boltja díjazottjai?

Idén 9. alkalommal rendezték meg Az Ország Boltja versenyt, amely a hazai webáruházak egyik legnagyobb megmérettetése. A versenyen több száz webshop képviseltette magát. Az üzleti eredmények elismerésén túl izgalmas kérdés, hogy vajon milyen platformokat használnak a díjazott webáruházak.

A győzteseket a zsűri 2020. február 20-án egy díjátadó gála keretén belül hirdette ki, amelyről korábban mi is beszámoltunk. Az est folyamán 57 díj került kiosztásra, amelyből 14 népszerűségi, 42 pedig minőségi kategóriában történt (a 2. és 3. helyezettek elismerésével együtt). A legjobb webáruháznak járó Az Ország Boltja fődíjat idén a Márkabolt.hu nyerte el.

Bár a felmérés nem reprezentálja a teljes hazai e-kereskedelmi piacot, de sokat elmond arról, hogy milyen rendszereket preferálnak az itthoni boltok. Az alábbi grafikonon az egyéb kategóriába a teljesen egyedileg fejlesztett webáruházak kerültek, amelyek nem köthetőek egyik ismert webáruházmotorhoz sem. A versenyen dobogós helyet elérő boltok több mint egyharmadát ők tették ki.

Ugyanakkor a díjazottak több mint felét olyan webshopok alkotják, amelyek bérelhető webáruházrendszert használnak. Ráadásul a ShopRenter, az Unas és a Superwebáruház is hazai megoldás, így elmondható, hogy a webáruház-tulajdonosok a hazai rendszereket részesítik előnyben.

A legnépszerűbb a ShopRenter 26,3%-kal, őt követi az Unas 22,8%-kal, a Magento 7%-kal míg Woocommerce-t vagy OpenCart-ot mindössze a díjazottak kevesebb mint 2-2%-a használ.

mm
Guba Vanda

Az Ecommerce Expo főszervezője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!