Sok vállalat, különösen a nagyobbak számára komplex kihívást jelent a digitális értékesítési csatornák beindítása. Az okok sokfélék lehetnek, azonban számukra is létezik egy köztes megoldás, amelynek segítségével megtehetik az első lépéseket az online értékesítés felé, és sikerrel vegyíthetik a személyes kapcsolaton alapuló értékesítés és a webáruház kínálta előnyöket.
A leggyakrabban a webshopindítással foglalkozunk az online kereskedelem kapcsán: rengeteg szakértői cikk született arról, milyen tudással és üzleti stratégiával felvértezve érdemes belevágni az e-kereskedelembe. Azonban sok, már működő vállalkozás érthető módon óvatosabban áll hozzá a digitális értékesítési csatorna kiépítéséhez. Különösen jellemző ez nagykereskedőkre, viszonteladói-, vagy franchise hálózatot működtető nagyobb vállalatokra.
Sokszor nehezen születik meg az elhatározás az online értékesítés beindítására. Ha a menedzsmentből hiányzik az e-kereskedelmi szakértelem, ha drágállják a kísérletezést, ha az eladási számaik sem feltétlenül igazolják vissza egy ekkora fejlesztés szükségességét, akkor egy sok területen átalakulást igénylő óriásprojektté nőhet a feladat. Érintheti a már meglévő vállalati működést és előfordulhat, hogy akár a már jól bejáratott üzleti modellt is újra kell gondolni. A digitalizációs nyomás azonban egyre nagyobb, és a gyorsabb, ügyesebben alkalmazkodó versenytársak lépéskényszerbe hozhatják még a nagyvállalatokat is.
Ezeknek a lassabban, megfontoltan haladó vállalatoknak többnyire túl éles váltás a webáruház-indítás és a digitális értékesítési divízió kiépítése. Azonban számukra jó köztes megoldás lehet egy folyamatosan fejlesztett click & collect értékesítési rendszer kialakítása.
Ez jelentős, de alacsony kockázatot és határozott előrelépést jelent a online brosúrák, lapozható katalógusok világa felől a digitális értékesítés felé. Így a nagykereskedők, franchise hálózatok számára is jó választás lehet az online és hagyományos értékesítési csatorna ötvözése, az üzletek és a webshop integrált kezelése. Segítségével kikerülhető vagy elhalasztható az olyan szakértelmet igénylő területek menedzselése, mint a kiszállítás, az ügyfélszolgálat vagy az online fizetés. Az online értékesítés előkészítése számos előnnyel jár még akkor is, ha a webshopban csak egy kívánságlista összeállítását, vagy az online árufoglalást teszik elérhetővé.
A click & collect megoldás előnyei és rejtett lehetőségei
A click and collect megoldások legfőbb előnye, hogy lerövidítik az üzletben töltött időt. Így például járványügyi szempontok is szerepet játszanak a szolgáltatás folyamatosan, elsősorban a tengerentúlon növekvő népszerűségében.
További előnyei:
- lehetőséget ad a vevők adatalapú, jobb megismerésére és új ötletek, marketingstratégiák kipróbálására, tesztelésére;
- online és az üzletben különböző értékesítést segítő eszközök széles körének együttes alkalmazását teszi lehetővé;
- erősíti a vásárlói elégedettséget, hiszen alternatívát kínál a vásárlók számára: gyorsabb, kényelmes vásárlást biztosít;
- bizonyos termékköröknél általános, hogy az online megtekintett terméket végül üzletben szeretnénk megvásárolni;
- lehetőség van az egyes üzletekben elérhető árukészlet megismerésére, így kevesebb utánajárást igényel a termékek beszerzése;
- a megrendelés átvételekor történő kifizetésével a vevő számíthat az eladói tanácsadásra;
- megkönnyíti a visszárukezelést;
- további lehetőségeket nyit meg az ügyfélkör bővítésére a csomagpontokon, vagy a csomagautomatáknál történő átvétellel és utánvétes fizetéssel.
Mire érdemes figyelni a click & collect szolgáltatás kialakításánál?
Az új szolgáltatás sikeres beindítása attól is függ, hogy az üzletekben, átvételi pontokon milyen kiszolgálást kapnak az ügyfelek:
- az üzletekben, átvételi pontokon jól látható helyen legyen információs tábla a csomag átvételi lehetőségről;
- az üzletekben dolgozó eladók is legyenek felkészítve az összekészített csomagok gyors átadására;
- az eladók számára készüljön útmutató az ügyfélkezeléshez, és válaszok a gyakran feltett kérdésekre;
- legyenek kidolgozott folyamatok az árucsere lehetőségére;
- az eladók készüljenek fel a csomaghoz adandó további, kapcsolódó termékek értékesítésére és az upsell lehetőségek kihasználására a csomagátvevő ponton is.
(Támogatott tartalom)
Teljes körű e-commerce szolgáltatás
Értékesítésközpontú, testreszabott megoldások az üzleti stratégia kialakításától a komplex e-kereskedelmi rendszerek fejleszéséig és üzemeltetéséig. Ismerd meg a lehetőségeid, várjuk üzeneted!
"*" a kötelező mezőket jelöli