A Google nemrég jelentette be a webmasters central blogon, hogy egy új mérési mutató segítségével külön lekérhetjük a bővített terméktalálataink forgalmát a Search Console fiókban. Ez sokat segíthet az ilyen típusú találatok hatékonyságának elemzésében, és azok további finomításában.

Mik ezek?

Korábban már írtunk a rich snippet, vagy újabban rich content elnevezésű találatokról, amelyeknél egy weboldal üzemeltetője maga tud hozzáadni olyan plusz információkat, mint például egy termék ára, elérhetősége, leírása, értékelései stb. A plusz termékinformációk a szöveges- és képtalálatoknál is megjelennek, és ezeket a Google saját bevallása szerint azért teszi közzé, hogy célzottabb és relevánsabb információkat nyújtva elősegítse a vásárlók minél pontosabb tájékozódását. Konkrétan ezekről beszélünk:

Újabb lehetőségek a Google bővített terméktalálataiban

Az ilyen típusú találatok mindenképpen értékesnek számítanak, hiszen már a keresési eredményekből számos olyan információt tudhat meg egy potenciális vevő, ami befolyásolhatja abban, hogy a keresett termékeket forgalmazó oldalak közül melyikre kattintson át.

Hogy működnek?

Ezeket az információkat már többféleképpen is  átadhatjuk a keresőnek. Egyrészt az adott termékoldalt többféle formátumban (JSON-LD, RDFa, Microdata) is elláthatjuk ún. strukturált adatokkal, amelyeket a Google így hozzáad a találathoz. De 2019 februárja óta a kifejezetten gyártónak létrehozott Manufacturer Centeren, és a kereskedők számára hozzáférhető Merchants Centeren keresztül is lehetséges valós idejű adatokat átadni. Az utóbbit valószínűleg már sok magyar kereskedő is ismeri, hiszen a Google Shopping  szolgáltatást ezen keresztül lehet igénybe venni.

Hogyan mérhetjük az eredményességüket?

Az így megjelenő találati eredmények hatékonysága mostantól külön is látható a Search Console mérési adatai között. Tehát ha rendelkezünk bővített terméktalálatokkal (és persze használjuk a Search Console-t, ami amúgy is erősen ajánlott), akkor a Performance menüpontban a Search Appearance mutatók között láthatjuk ezek eredményeit:

 

Újabb lehetőségek a Google bővített terméktalálataiban

Ebből tehát alapvetően azt tudhatjuk meg, hogy hány kattintás és hány interakció történt a bővített terméktalálatokon az adott időszakban. Az eredményre kattintva mindezek időbeli alakulását is megvizsgálhatjuk, illetve az átlagos átkattintási arányt (CTR), valamint a keresési eredmények közötti átlagos találati pozíciónkat is látjuk, amelyeket a diagramon szintén megjeleníthetünk. A blogbejegyzés szerint az eredményeket később földrajzi helyre, eszközökre és lekérdezésekre külön lebontva is ki tudjuk majd listázni.

A Google idén már többször is közzétett fejlesztéseket a bővített találatokkal kapcsolatban, és egyéb opciókat is ígérnek a közeljövőben. Ebből arra következtethetünk, hogy valóban fontosnak tartják ezt az irányt, és számíthatunk a benne rejlő lehetőségek további bővülésére. Ha még azt is hozzávesszük, hogy a számos fizetős szolgáltatás mellett (amelyek egyre szofisztikáltabban igyekeznek minél több pénztől megszabadítani minket) ez egy ingyenes opció, mindenképpen úgy tűnik, hogy használata megéri az energiabefektetést.

Több organikus látogatót szeretnél a weboldaladon?

Bízd ránk a keresőoptimalizálást A-tól Z-ig!
Minden SEO feladatot késlekedés nélkül, magas minőségben végzünk az InternetSolutions Kft.-nél a SEO audittól a stratégiakészítésen és tanácsadáson át a SEO tartalomfejlesztésig, akár AI támogatással. Írj egy üzenetet, és rövidesen felvesszük veled a kapcsolatot!

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.