A PastPay egy olyan innovációt vezetett be elsőként a magyar piacon, amely mind a kereskedő, mind a vállalati vásárló részére számos előnnyel kecsegtet: elősegíti növekedésüket, növeli likviditásukat és így tervezhetőbb működést tesz lehetővé.

Mit is jelent a halasztott fizetés?

A “buy now pay later”, azaz BNPL, fizetési móddal a céges vevőknek lehetőségük van arra, hogy akár 15-90 nap múlva fizessenek a megvásárolt termékekért, a webshop viszont rögtön, a teljesítés után megkapja a számla ellenértékét. Ezzel mindenki nyer: az eladó azonnal a bevételéhez jut, a vevő pedig akkor fizet, amikor neki kényelmes. Mindkét fél megőrzi likviditását, így szabadon gazdálkodhat a megmaradt pénzéből: további fejlesztéseket hajthat végre, nagyobb beszerzéseket valósíthat meg, vagy akár befektetheti más üzletágakba, bővítve tevékenységét.

A vállalati vevők extra költségek nélkül vehetik igénybe a rugalmas, 15 vagy akár 90 napos fizetési határidőt, ezzel elkerülhetik a késedelmes fizetéseket és az ezzel járó kellemetlenségeket, akár késedelmi kamatot.

A B2B értékesítők is jól járnak, hiszen a megrendelés teljesítését követően azonnal megkapják a pénzüket, nem kell aggódniuk, hogy a vásárló késve fizet, és a beszedéssel járó terhek is lekerülnek a vállukról. Ennek köszönhetően további kapacitás szabadul fel, amely lehetővé teszi azt, hogy nagyobb fókusz kerüljön a vállalat működésére, vezetésére vagy más szervezeti funkcióira. A halasztott fizetés során a kereskedő ahelyett, hogy erőforrását (vagyis az eladott termékeket) kihelyezi a vásárlójához és vár a kifizetésre, annak ellenértékét azonnal vissza tudja forgatni a működésébe, ezáltal sokkal tervezhetőbben és átláthatóbban tud működni a vállalkozás.

A BNPL igazi win-win megoldás a webshop és a vevő számára is

A halasztott fizetés bizonyítottan növeli a vásárlók átlagos kosárértékét, és csökkenti a kosárelhagyási rátát. A kedvező feltételek mellett a vásárlók többet költenek és többször. A PastPay bevezetése átlagosan 60 százalékkal magasabb kosárértéket, 80 százalékkal alacsonyabb kosárelhagyási rátát és 40 százalékkal magasabb konverziós rátát hoz a webshopoknak. Mindemellett a javuló ügyfélélmény eredményeképpen nő a vevők lojalitása is.

A halasztott fizetésnek köszönhetően mindkét fél tervezhetőbben működtetheti vállalkozását, amelynek köszönhetően sokkal szorosabb partneri együttműködések alakulhatnak ki. Ezáltal nő a vásárlói hűség és stabilabb fogyasztói bázist építhetnek ki a webshopok.

A halasztott fizetés menete

PastPay pénztár

A halasztott fizetési mód zökkenőmentesen integrálható a webshop checkoutfolyamatába, ahol a céges vásárló ki tudja választani azt, hogy később szeretné kifizetni a beszerzés ellenértékét. Ezt követően a BNPL szolgáltató kockázati algoritmusa másodperceken belül elemzi a vevőt, és amennyiben jogosult a szolgáltatás igénybevételére, elérhetővé teszi számára a halasztott fizetési módot.
A webshop a vásárlás teljesítését követően 24 órán belül megkapja a számla ellenértékét. Itt a kereskedő számára lezárul a halasztott fizetés folyamata, amely szinte észrevétlenül megy végbe. Tehát a BNPL móddal történő fizetés úgy működik a webshopok szemszögéből, mint egy normális vásárlás során, a vásárló pedig a hosszabb határidővel kiállított számlát a BNPL szolgáltató részére egyenlíti ki.

Már itthon is elérhető is a PastPay számos integrációja

A PastPay hazánkba is elhozta a B2B BNPL-t, mely már számos webshopmotor applikációjával integrálható percek alatt, de akár azok is használhatják, akik nem csak internetes eladásaikhoz tudják felajánlani ügyfeleiknek ezt a fizetési módot.
A PastPay már IT integráció nélkül is kipróbálható, mivel az eladók 48 órán belül elérhetővé tehetik a fizetési módot online áruházukban. Emellett a Magento, Shoprenter, Prestashop, vagy WooCommerce motorokkal működő webáruházak “plug and play” bővítménnyel tudják hozzáadni a PastPay-t, egyedi fejlesztésű webshopok pedig API-n keresztül is be tudják vezetni a megoldást.

A BNPL piac

A BNPL fizetési mód nagy sebességgel hódít szerte a világon, nemcsak a céges vásárlók, hanem a végfelhasználók körében is. Az Amerikai Egyesült Államokban olyannyira elterjedt a „buy now pay later” szolgáltatás, hogy a lakosság 60%-a már legalább egyszer vásárolt halasztott fizetéssel.

Európában a Svédországból induló Klarna aratott a legnagyobbat B2C piacon BNPL szolgáltatóként. Tipikusan a ruházati cikkek, az elektronika és egyéb kiegészítők azok a területek, ahol a halasztott fizetési szolgáltatóknak már sikerült becsatornázni a B2C ügyfeleket.

Tekintve, hogy az európai B2B e-kereskedelem folyamatosan nő, a PastPay ezt az elvet átültette a B2B piacra, emellett felismerte, hogy a céges vevők körében meglehetősen nagy igény van a fizetési határidők meghosszabbítására. A fintech startup által végzett, 2022-es kutatásból fény derül rá, hogy a magyar vállalatok több mint kétharmada szívesen igénybe venne halasztott fizetési szolgáltatást.

(Támogatott tartalom)