Elérhető a Shopify fizetési rendszere a Facebookon és az Instagramon

Elérhető a Shopify fizetési rendszere a Facebookon és az Instagramon

A piacvezető kanadai e-kereskedelmi platform saját fizetési rendszere, a Shop Pay ezentúl a Facebookon és Instagramon belüli vásárlásoknál is választható opció lesz – jelentette be nemrég a Shopify.

Újabb lépést tett a kék univerzum az e-kereskedelmi nagyhatalommá válás útján, hiszen a – jelenleg még csak az Egyesült Államokban elérhető – Checkout szolgáltatásban lehetővé tették a Shop Pay fizetési lehetőséget is.

Gyors, hatékony, fenntartható

A Shopify 2017-ben bevezetett fizetési rendszere, amely az Amazon One Click Pay-hez hasonló gyorsított checkout megoldás, az amerikai vásárlók körében hamar népszerű lett. Ez a kanadai cég szerint elsősorban a rendszer gyorsaságának és megbízhatóságának köszönhető. A szolgáltatás eddig kizárólag a platform kereskedői számára volt elérhető, és nem kevesebbet állítanak, mint hogy a Shop Pay négyszer olyan gyors, mint a “hagyományos checkout”, és a konverziós mutatóban 1,72-szeres növekedést ért el átlagosan, a mobilról történő vásárlásoknál pedig közel megduplázta a konverziót. A megoldás segítségével 2020-ban 137 millió megrendelést egyenlítettek ki, és az indulás óta bruttó 20 milliárd dollár forgalmat bonyolítottak rajta keresztül. Ráadásul a sokaknak egyre fontosabbá váló karbonsemlegességet is erősen hangsúlyozzák a Shop Pay kapcsán, hiszen a rendszer eddig 75.000 tonna szén-dioxid kibocsátását váltotta ki – állítja a cég.

 

Elérhető a Shopify fizetési rendszere a Facebookon és az Instagramon
Shop Pay fizetés a Shopify-rendszerű webshopokban. Forrás: Shopify blog

Checkout a Facebookon és az Instagramon

Az Instagramon és a Facebookon már 2019 márciusa óta létező Checkout szolgáltatás segítségével a vevők közvetlenül tudnak vásárolni egy márkától úgy, hogy közben a közösségi oldalakon belül tudnak maradni a vásárlási folyamat végéig. Ezáltal a platformok már nem csak hirdetési médiumként, hanem komplett értékesítési felületként tudnak funkcionálni. A gyakorlatban ez úgy működik, hogy a programban résztvevő márkák Facebookon vagy Instagramon lévő termékhirdetéseinek alján a vásárlók láthatnak egy “Checkout on Facebook/Instagram” gombot, amely egyből az oldalon vagy applikáción belüli fizetési lehetőséghez irányítja őket.

Elérhető a Shopify fizetési rendszere a Facebookon és az Instagramon
Instagram Checkout. Forrás: Instagram blog

Így az adott terméket meg lehet vásárolni anélkül, hogy elhagynánk a kedvenc közösségi terünket, amely szintén nagyban növelheti a konverziós rátát. A funkció a béta fázist követően 2020 augusztusa óta bármely amerikai kereskedő számára elérhető, és olyan ismert márkák vesznek részt, mint az Adidas, a Dior, a Prada vagy a Zara.

Miért jó ez a Facebooknak?

Azt gondolhatnánk, hogy mivel a Facebook-csoport rendelkezik saját fizetési rendszerrel, feleslegesen csinál magának konkurenciát a saját felületén, de a helyzet ennél bonyolultabb. Egyrészt a Facebook Pay népszerűsége az utóbbi időben finoman szólva nem szökött az egekbe a cég adatkezelési gyakorlatáról szóló hírek hatására (gondoljunk például a WhatsApp adatkezelési változásait követő tömeges fiókelhagyásra). A Shop Pay ezzel szemben az adatvédelmet és titkosítást nézve is jó hírnek örvend, ami a fent részletezett gyorsasági és karbonsemlegességi szempontokkal együtt igen vonzóvá teszi a megoldást a felhasználók körében.

A másik előnye pedig a kereskedők oldaláról jelentkezik. A közösségi oldalakon történő DTC (Direct to Customer) értékesítés aggasztó is lehet a márkák számára, hiszen így a fogalom nem a saját oldalukon jelenik meg, amivel az üzletük feletti kontrollt bizonytalanabbnak érezhetik. Azzal, hogy a Facebook együttműködik a Shopify-jal, amely számos DTC startup webshopját szolgálja ki, elősegíti azt, hogy ezek a vállalkozások sokkal inkább “hazai pályaként” gondoljanak a platformjaira, ezáltal nagyobb bizalommal legyenek iránta.“Az emberek nemcsak kapcsolattartási, hanem a kereskedelmi céllal is használni kezdték a közösségi oldalakat” – mondta Carl Rivera, a Shop Pay üzletágvezetője. „A Shop Pay elérhetővé tétele a Shopify-on kívül elősegíti, hogy még több vásárló használhatja a leggyorsabb és legjobb fizetési rendszert az interneten. Sok még a tennivaló: folytatjuk az együttműködést a Facebookkal, hogy még több Shopify-szolgáltatást és terméket vezessünk be ezeken a platformokon, jobbá téve ezzel a közösségi értékesítés minőségét.” -tette hozzá.

mm
Buzás Attila

Újságíró, webhosting szakértő, a Kosárérték E-kereskedelmi magazin szerkesztője

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!