Az Apple először 2021 júliusában jelentette be, hogy tervezi az Apple Wallet BNPL opciójának létrehozását. A szolgáltatás március végén indult el hivatalosan az USA-ban – egyelőre csak korlátozott számú ügyfélnek.

Korábban többször is cikkeztünk a Buy Now Pay Later (BNPL) szolgáltatások növekvő népszerűségéről. Most az egyik legnagyobb technológia gyártó, az Apple is felszállt erre a vonatra, és pénzügyi partnerein keresztül egyszerű hozzáférést kínál az utólagos fizetési rendszeréhez.

A vállalat közleményében azt írta, hogy új BNPL szolgáltatását „a felhasználók pénzügyi egészségét szem előtt tartva” hozták létre, hozzátéve:

“Az Apple Pay Later lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a vásárlásokat négy, hat hétre elosztott fizetésre osszák fel, kamatok és díjak nélkül. A felhasználók könnyen nyomon követhetik, kezelhetik és visszafizethetik Apple Pay Later hiteleiket egy kényelmes helyen, az Apple Walletben. A felhasználók 50 és 1000 dollár közötti összegű Apple Pay Later-hitelt igényelhetnek, amelyet az Apple Payt elfogadó kereskedőknél, iPhone-on és iPaden végrehajtott online és alkalmazáson belüli vásárlásokra használhatnak fel.”

Az Apple Payt már elfogadó kereskedőknek nincs szükségük további lépésekre – a BNPL opció automatikusan fog működni. A Shopify, BigCommerce és más platformokon működő kereskedők egyszerűen implementálhatják a szolgáltatást.

A kereskedőknek lehetőségük van reklámozni is az Apple Pay Later-t – különösen az iPhone-t használó vásárlók számára. A promóciós lehetőségek közé tartozhat egy banner a pénztároldalakon, vagy akár egy beágyazott videó, amely bemutatja, hogyan kell használni a szolgáltatást vagy akár más BNPL-szolgáltatókat.

Hamar piacvezetővé válhat

Egyes becslések szerint az Egyesült Államokban 10 fizikai kiskereskedelmi helyből kilenc elfogadja az Apple Payt – ráadásul az amerikai okostelefonok nagyjából 48%-a Apple készülék, és Európában is közel 27%-os az almás telefonok részaránya. A lényeg, hogy az Apple hatalmas felhasználói bázisa gyorsan jelentős piaci részesedést tehet lehetővé a BNPL térben.

Sok fogyasztó azért választhatja az Apple Pay Later-t más szolgáltatókkal szemben, vagy azért használhatja először a BNPL-t, mert megbízik az Apple márkában. A szolgáltatás elérhető az Apple Walletben, vagyis a vásárlók egy már meglévő alkalmazásban igényelhetnek új hiteleket, nyomon követhetik a fennálló tartozásokat és kezelhetik a törlesztést. A szolgáltatás nem számít fel kamatot, és nincs díja, ha a vásárló időben utalja a fizetéseket. A vásárló saját bankja ennek ellenére felszámíthat például terhelési díjat.

A forgalomra is hatása lehet

Az Apple Pay Later bevezetése akár az egész fizetési piacra hathat, hiszen arra késztetheti a vásárlókat, hogy kipróbálják a BNPL szolgáltatást, ami fellendítheti az eladásokat – persze inkább csak rövid távon. A kereskedők profitálhatnak a vállalathoz fűződő bizalomból és lojalitásból is, ezzel elősegítve az általuk táplált bizalmat és ösztönözve a többszöri, visszatérő vásárlást.

További piacélénkítő hatása is lehet a bevezetésnek, mert azok az ügyfelek is személyi mikrohitelekhez juthatnak, akik – például rendszeres jövedelem híján – nem igényelhettek hitelkártyát. Persze figyelembe kell venni a veszélyeket is, hiszen a meggondolatlan vásárlási döntések, főként a fiatalabb generációk körében, könnyen vezethetnek túlzott eladósodáshoz.