A Google Analytics a gépi tanulás segítségével még több információt kínál a webhely-tulajdonosoknak a vásárlóikról. A cég ígérete szerint GDPR-kompatibilis módon segíti majd a kereskedőket, hogy még pontosabb képet kapjanak marketing-tevékenységük hatékonyságáról – mindezt anélkül, hogy a felhasználók személyes adatait illetően újabb aggályok merülhetnének fel.
Ahogy Vidhya Srinivasan, a cég analitikai üzletágért felelős alelnöke egy október közepén közzétett posztjában írja, a Google Analytics tavaly óta béta verzióban elérhető öntanuló algoritmusai nemcsak a weboldalakról, de a különböző applikációkból érkező adatokat is feldolgozva nyújtanak majd még átfogóbb képet a kereskedők és webhelytulajdonosok számára.
Az ígéretek szerint az új Google Analytics megfelel majd a legszigorúbb adatvédelmi előírásoknak, és a cégnek is otthont adó Kaliforniában nemrégiben bevezetett, az szövetségi törvényeknél lényegesen szigorúbb California Consumer Privacy Act (CCPA) feltételeinek is tökéletesen eleget tesz majd.
Ezt a célt úgy kívánják elérni, hogy az olyan helyeken, ahol a fenti adatvédelmi rendelkezések nem teszik lehetővé a cookie-k és egyéb, személyre szabott marketinges követőtechnológiák használatát, ott az önmagát folyamatosan fejlesztő, korábban hatalmas adatmennyiség révén betanított algoritmus segítségével egészítik majd ki a “lyukakat”.
A cég kereskedelmi szolgáltatásaiért is felelős Vidhya Srinivasan a koronavírus-járványt is megemlítette, mint az Analytics jelenlegi fejlesztései mögött álló okot, hiszen a megváltozott fogyasztói szokások és az egyre jobban felpörgő e-kereskedelem miatt újabb és újabb igények merülnek fel a fogyasztók részéről.
Az új Analytics-fejlesztések lényege, hogy a szolgáltatás automatikusan vizualizálja majd a felhasználók különböző platformokon és eszközökön átívelő tevékenységét, hogy a kereskedők még tökéletesebben megérthessék azok viselkedését. A meglehetősen marketingízű megfogalmazás mögött az az elképzelés áll, hogy a vevők korábbi viselkedését alapul véve, azokat nagyobb csoportokba osztva próbálja majd megtippelni a rendszer, kik azok a potenciális vevők, akik esetén nagyobb esély van valós konverzióra. Ezeknek az információknak a tudatában pedig a kereskedők és marketingszakemberek nagyobb eséllyel tudják majd eldönteni, kik azok a lehetséges látogatók, akiket érdemes további promóciós üzenetekkel puhítani.
A Google által vizionált prediktív analitikai modell egyben segítséget is nyújthat a kereskedőknek abban, hogy a felhívja figyelmüket a saját adathalmazukból leszűrhető trendekre, és jobban megértsék, melyek azok a keresleti irányok, amelyek a vásárlók körében terjednek, sőt, akár ajánlásokkal is előáll majd. Az elképzelések szerint arra vonatkozóan is lesznek majd algoritmusai, hogy kiszűrje azokat a felhasználókat, akik csak érdeklődnek, de nem valószínű, hogy vásárolnak is, jelentősen növelve ezzel a marketingtevékenység költséghatékonyságát.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a marketingszakemberek valós időben kapnának visszajelzéseket a termékekről és a vásárlói tevékenységekről, jelentősen megkönnyítve a tevékenységük hatékonyságának mérését. A cég szerint a koronavírus-járvány miatt meglehetősen hektikusan változó kereset idején ez hatalmas könnyebbség lenne számukra, különösen akkor, ha mindezt sikerülne úgy megvalósítani, hogy nem csak a Google szolgáltatások adatait jelenítené meg a rendszer, hanem integrálják a Google-höz nem kötődő marketingcsatornák teljesítményeit is.
A keresőóriás szerint ezzel a felhasználók által már régóta kért fejlesztés valósul meg: a Google Analytics egyfajta marketing dashoardként is funkcionálna, hiszen az alkalmazásokból és webes felületekről származó adatok integrálásával például mérhető lenne az applikációban elindított Youtube videókból történő, vagy más webhelyen realizált konverzió is.
Bár a szolgáltatások továbbra is béta fázisban vannak, az új Google Analytics számos funkciója már elérhető a felületen, amikhez a felhasználók a Google Analytics 4 tulajdonokon keresztül férhetnek hozzá a meglévők mellett.