Visszaküldés: így kerülhetjük el, hogy sérüljön a garanciális termék

Visszaküldés: így kerülhetjük el, hogy sérüljön a garanciális termék

A karácsonyi időszakban ugrásszerűen nő a csomagfeladások száma – januárban pedig a visszaküldéseké. A helyes csomagolás azonban mindkét irányban egyformán fontos, hogy épségben visszaérjen a feladóhoz a nem működő műszaki cikk vagy rossz méretű ruhadarab, és elkerülhetők legyenek az ebből fakadó kellemetlenségek – írja a Packeta közleményében.

A Packeta szakemberei összegyűjtötték, hogy mit mibe és hogyan érdemes csomagolni.
„A karácsony előtti csomagszezon az év legerősebb időszaka a futárszolgálatok számára, és bár ehhez képest a január valamivel visszafogottabb időszak, de ilyenkor nagyon sokan küldenek vissza a kereskedőknek például olyan ajándékokat, amelyek valamilyen szempontból nem megfelelőek – mondta el Mihályi Sándor, a Packeta Hungary Kft. operációs igazgatója. – Mivel nemcsak kiszállítással, hanem visszaküldéssel is foglalkozunk, munkatársaink számos olyan esettel találkoztak az elmúlt években, amelyek során a nem megfelelő csomagolás hiúsította meg a visszaszállítást, vagy éppen okozott bonyodalmat a garanciális folyamat során, mert sérülten érkezett vissza a termék. Többször előfordult, hogy egyszerű újságpapírba csomagolva adtak fel akár túlsúlyos, értékes csomagot, ami már a raktárig is alig jutott el egyben.”

A hasonló esetek elkerülése érdekében az alábbi tanácsokat érdemes figyelembe venni:

1. Mit csomagoljunk?

Alapesetben mindig meg kell győződni arról, hogy a futárszolgálat engedélyezi-e az adott küldemény típus szállítását! Visszaküldés esetén értelemszerűen olyan termékről van szó, amelynél ez lehetséges, hiszen egyszer már kiszállították, de itt is érdemes odafigyelni a különleges esetekre. Ilyen kategóriát képeznek például az elektronikus eszközök, IT-termékek. Ezek csomagolásánál a legfontosabb, hogy ne tudjanak szállítás közben véletlenül bekapcsolódni, illetve ne alakulhasson ki rövidzárlat. Ezért az elemek végződéseit szigetelőanyaggal kell külön letakarni, vagy az elemeket külön műanyag tasakban elhelyezni, óvatosan elkülönítve minden más fémrésztől. A legjobb az eredeti gyári csomagolás.

2. Mibe csomagoljunk?

A főszabály az, hogy jó minőségű, száraz, vízhatlan kartondobozba csomagolunk. Könnyű áru esetén elég a háromrétegű karton, alul felül ragasztószalaggal megfelelően zárva. Apróbb alkatrészek csomagolásához használhatunk tasakokat. Nehéz árut csak ötrétegű, dupla falú, vastag kartondobozba csomagoljunk, a tetején, alján és oldalán elhelyezett papírlapokkal. Ne csomagoljunk sérült vagy gyűrött, gyenge anyagba (például használt újságpapírba), vagy nedves csomagolóanyagba.

3. Hogyan csomagoljunk?

A legfontosabb, hogy megakadályozzuk a feladott tárgy sérülését. „Munkatársaink minden esetben a legkörültekintőbben járnak el a csomagküldési folyamat minden szakaszában, de így sem tudják garantálni, hogy a nem megfelelően csomagolt küldemények sértetlenül jutnak célba – mondja Mihályi Sándor. – A szállítás közben ugyanis sokféle behatás érheti a csomagot, egy teljesen megpakolt autóban, rosszabb közúton például olyan rázkódások és erők léphetnek fel, mint ha a csomagot egy méter magasságból leejtenénk. A helyes csomagolás ilyen esetekben is megvédi a terméket.”

De milyen a megfelelő csomagolás?

Először is, amennyire lehetséges, a tárgyat a csomag közepén helyezzük el. Ha több tárgyat teszünk egy dobozba, külön csomagoljuk őket, hogy egymásnak ütközve ne sérülhessenek, és a kisebb csomagokat tegyük egy nagyobba. Sose töltsük ki teljesen a kartondobozt, mindig hagyjunk helyet a gyűrődésnek. Töltsük ki az üres helyet a dobozban valamilyen térkitöltő anyaggal. Könnyebb áru esetén megteszi a habfólia, a jól ismert buborékpárna, vagy akár a papír is. Nehezebb áru esetén azonban használjunk kemény habot, formázható habot vagy hullámpapírt.

Végezetül ragasszuk le a csomagot. A cél, hogy senki ne férjen hozzá, ne nyílhasson ki véletlenül a raktárban vagy szállításkor, és csak úgy lehessen kinyitni, hogy az látható nyomot hagy. Mindig vastag és széles ragasztószalagot használjunk (tehát ne celluxot!). Minden élt és sarkot ragasszunk le. Nehezebb áru esetén erősebb, dupla ragasztást használjunk, és pántoló anyagot is. Nehéz áru esetén mindig használjunk él- és sarokvédelmet is.

+1: Hogyan címkézzünk?

Miután a csomagolással megvagyunk, már csak a címkézés van hátra. A Packeta esetében, ha magánszemély küldi a csomagot, a címkét az átvevőhelyen ragasztják fel a küldeményre feladáskor, így ezzel a nincs dolgunk. Általános szabály azonban, hogy úgy helyezzük el a címkét a csomag külső felületén, hogy azt részben se takarja el semmi, még fólia, nylon, vagy más átlátszó anyag sem, és ne essen le a csomagról. A címke ne legyen félrevezető, ne tartalmazzon pontatlan információt, és ne legyen egyszerre több címke a csomagon. Ragaszthatunk „Törékeny tárgy” és más matricákat a csomagra, de vegyük figyelembe, hogy ez csak óvatosságra int, nem védi meg a csomag tartalmát, és nem hárítja át a felelősséget a szállítóra.

mm
Kosárérték

E-kereskedelmi magazin - hasznos információk kezdő, haladó és profi e-kereskedőknek.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!