Több mint 100 millió termék kelt el az Amazon Prime Day-en

Amazon Prime Day: 36 órás vásárlási őrület a nyár közepén

Bár akadtak technika hibák az akció lebonyolítása során, az Amazon ezúttal is rekord forgalommal zárhatta idei Prime Day rendezvényét.

Ahogy korábban már beszámoltunk róla, az Amazon nagy nyári árleszállítása ezúttal 36 órán át tartott. Július 16-án, hétfőn nem valami fényesen indult az akció: a látogatókat egy nem működő weboldal fogadta, ahonnan egy hibaoldalra irányították őket. A c|net információ szerint több órán keresztül ez a helyzet állt fenn. Úgy látszik, a fiaskó mégsem szegte a vásárlók kedvét: a kereskedőóriás szerdán bejelentette, hogy 24 éves történetének minden rekordja megdőlt, a Black Friday-t és a Cyber Monday-t is beleértve. Persze ehhez érdemes hozzátenni, hogy az Amazon növekedési mutatóit ismerve az idei karácsonyi szezonban biztosan újabb rekordok fognak születni.

A Prime prémiumszolgáltatás előfizetői világszerte több mint 100 millió terméket rendeltek az akció keretében. Idén az Amazon saját termékei fogytak a legjobban: az Echo Dot és az Alexa hangvezérlésű Fire Tv stick. Továbbá ahogy tavaly is, ismét rekordszámú vásárló fizetett elő a Prime-ra. Bár pontos számokat nem közöltek, a Coresight Research becslése szerint az Amazon 3,4 milliárd dollár bevételre tett szert 36 óra alatt.

Ugyanakkor a technikai hibák némileg rombolták a kereskedőóriás imázsát, különös tekintettel arra a felhőszolgáltatásra, amelyet más cégeknek is nyújt. Éppen ezért az Amazonnak nagyon figyelnie kell rá, hogy ezek a problémák ne ismétlődjenek meg a karácsonyi szezonban.

A konkurens kereskedők, többek között a Walmart, eBay és Macy’s kihasználták az Amazon Prime Day honlapjának elérhetetlenségét és saját akciókat kínáltak, azzal reklámozva magukat, hogy náluk nem szükséges 119 dolláros klubtagság a kedvezményes vásárláshoz.

Az Amazon saját becslése szerint a Prime Day más kereskedőkre is kihatott: az akció ideje alatt a nagy webáruházak 54 százalékkal nagyobb forgalmat realizáltak, kisebbek viszont 18 százalékkal visszaestek ebben az időszakban.

 

mm
Juhász György

A Kosárérték vezető szerkesztője, a Tartalomgyár egyik alapítója. Húsz évet dolgozott médiában, többek között az Origo.hu főszerkesztő-helyetteseként és a Ringier Kiadó online divíziójának vezetőjeként.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!