Németországban már fizetnek azért, hogy átvegyük a szomszéd csomagját

Németországban már fizetnek azért, hogy átvegyük a szomszéd csomagját

Egy német logisztikai cég, a Hermes idén márciusban indította el pilot programját, melynek keretében a csomagokat a szomszédok számára átvevő klienseinek 30 eurócentet fizet csomagonként. A PaketFüxx néven futó projekt során nemcsak a cég saját szállítmányai, de harmadik fél által szállított csomagok után is meg lehet kapni a díjat.

Miközben a kiszállított csomagok száma hónapról hónapra rohamosan emelkedik, ezzel együtt a vásárlók által át nem vett csomagok száma is nő. Az otthon nem talált vásárlók csomagjainak újbóli kézbesítése alighanem jóval többe kerül harminc centnél, ezért a Hermes a kompenzációs modell bevezetésével arra próbálja ösztönözni az elérhető fogyasztókat, hogy vegyék át szomszédok csomagjait.

A PaketFüxx-szök, azaz a csomagrókák a cég által kiválasztott azon vásárlók lehetnek, akik többnyire otthon tartózkodnak, és hajlandóak arra, hogy átvegyék a közelben élők csomagjait. Ők abban is az esetben is jogosultak a címenkénti harminc centre, ha az adott csomagot egy másik futárcég szállítja ki.

Ahogy Dennis Kollman, a cég értékesítési igazgatója fogalmazott, “A PaketFüxx rendszert elsősorban a fogyasztókra gondolva és az ő igényeik alapján dolgoztuk ki. A rendszer lényege, hogy a rendelés során a címzett kiválaszthat egy közelben élő csomagrókát, aki átveheti a küldeményét, ha a címzettet a futár nem találja otthon – függetlenül attól, hogy éppen melyik szolgáltató kézbesítené a csomagot.”

Ezeknek a fogyasztóknak a projekt bevezetési szakaszában egyelőre harminc centet fizet a Hermes, akár a versenytársai csomagjainak esetében is. “Amennyiben sikerül kiépítenünk a hálózatot, és a PaketFüxx sikeres lesz, később tranzakcióalapú elszámolást bevezetve elérhetővé tesszük a rendszert mint kiszállítási opciót minden futárcég és online kereskedő számára. Az elsődleges cél, hogy egy komoly, alternatív checkout-lehetőséget teremtsünk az online kereskedők számára.”

Az év elején elindított rendszert első körben Nürnberg városában tesztelték, a sikeres nyitást követően márciusban pedig már kiterjesztették Berlin, Lipcse és Drezda városára is. A Hermes tervei szerint még idén országos lefedettséget kívánnak elérni a szolgáltatással.

mm
Jóbi Attila

Online marketing menedzser, újságíró, média menedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!