Félig-meddig saját piactérrel, saját bolti alkalmazással jelentkezett április végén a Shopify. A több mint egymillió kereskedőt kiszolgáló platform nemes egyszerűséggel csak Shop néven kiadott alkalmazása április 28-án került ki a két nagy mobil platform alkalmazásboltjaiba. Se többet, se kevesebbet nem ígér, mint a neve is: egy bevásárló applikáció, amelyen keresztül a Shopify partnereinek termékeit vásárolhatják meg az érdeklődők.
Maga az alkalmazás nem új, hiszen a korábban Shopify üzletfelei által kiküldött csomagok követésére szánt Arrive nevű szoftver frissített és újrabrandelt változata, amelyet a cég bevallása szerint 16 millió vásárló használt már korábban csomagjainak követésére. A Shop néven újrainduló alkalmazásban persze a korábbi szolgáltatások is elérhetőek lesznek, de ezzel egyidejűleg a cég saját fejlesztésű, egy kattintással elérhető fizetési rendszerével felvértezett applikációjában az összes partner által forgalmazott termék is azonnal megvásárolhatóvá válik.
Mint azt Carl Rivera, a termékfejlesztésért felelős vezetője a Techcrunchnak nyilatkozva elmondta, az applikáció megjelentetése tulajdonképpen egy komolyabb átalakítási stratégia része, melynek során a Shopify egyre inkább arra fókuszál, hogy a végfelhasználók saját natív alkalmazásukat használják vásárlásaik lebonyolítására. Független kereskedelmi szolgáltatóként persze tisztában vannak azzal, hogy ehhez igen rögös út vezet majd, de a cég végső soron azt szeretné elérni, amit az Amazon és az eBay már korábban megvalósított. “Azt szeretnék elérni a Shop alkalmazással, hogy a felhasználók az otthonuknak nevezzék azt.” – nyilatkozta Rivera az applikáció megjelenésének kapcsán.
A konkurensek alkalmazásaihoz hasonlóan egy algoritmikus, személyre szabott ajánlórendszer segíti majd a vevőket, amely a korábbi keresései és megosztott információi alapján kínál majd újabb és újabb termékeket nekik. Azonban az Amazon és az eBay hasonló szolgáltatásaival ellentétben ezeket a Shopify nem fogja monetizálni.
Mint azt a Rivera elmondta, az ajánlórendszerben olyan termékeket jelenítenek meg a vásárlóknak, amelyek iránt egyszer már érdeklődtek, vagy vásároltak tőlük, azt azonban nem tervezik, hogy az onlinemarketing-gépezet kihasználhassa a rendszert. “A többi platformon a legtöbb felhasználó számára irreleváns, és érdektelen brandek termékek százai jelennek meg a vásárlók feedjében. Mindennek pedig az az oka, hogy ezek a platformokat elsődlegesen marketingszolgáltatásokat adnak el a kereskedőknek.”
A Shop ezzel ellentétben teljesen mentes lesz minden reklámtól, és nem utolsó sorban mind a kereskedők és vásárlók számára teljesen ingyenes lesz majd. Az alkalmazás fejlesztését még 2018 végén kezdték meg, de a koronavírus-járvány miatt felpörgették a piacra lépést. Mint hivatalos közleményükben fogalmaztak: “Az alkalmazásban a vásárlók képesek a helyi kereskedőkre szűrve keresni az általuk kínált termékeket, lehetőséget adva számukra, hogy vásárlásukkal közvetlenül is támogassák a környékükön működő helyi vállalkozásokat.”
Az alkalmazások a Shop alkalmazásoldaláról már el is érhetőek iOS és Android platformra.