Raktári kapacitásait félti az Amazon, amely egyszer már meglépte a meglepőt, és korlátozta az FBA-központokba befogadott árukat, akkor – a járvány kezdeti szakaszában – a létfontosságú termékekre. Most hasonlóra készülnek, csak más logika mentén. A kijelölt küszöb alatt teljesítő eladók kisebb raktárterületet kapnak majd az e-kereskedelmi óriás fulfillment centrumaiban, ami a legnagyobb kereskedőknek kedvez, bár a cég szerint a partnerek jelentős része meg sem érzi majd a változást.

Korlátozások az FBA-s raktárkészleteknél

Az Amazon az augusztus 16-tal kezdődő héttől korlátozza a raktárterületet az FBA-t igénybe vevő piactéri kereskedői számára – közölte az e-kereskedelmi vállalat. A cég egy meghatározott készletteljesítmény alatt teljesítő FBA-eladók árui vonatkozásában vezeti be a szigorítást. Ezt a mutatót a felhasználók úgy javíthatják, hogy csökkentik a felesleges kínálatot és javítják az eladási arányokat – írta az Amazon közleménye.

Ingyenes készlet-visszahívás a küszöb alatti eladóknak

Az Amazon az új korlátozási rendszer bevezetésével párhuzamosan eltörli készlet-visszahívási díjait, vagyis ingyenesen lehetővé teszik az eladók számára, hogy termékeiket elszállítsák a központokból, így pedig megfeleljenek az előírásoknak. Az Amazon szerint a változás az eladók többségét egyáltalán nem érinti, és az alkalmazandó korlátozott készletmennyiségek megközelítőleg három hónapos árukészletnyit képviselnek.

Lépéskényszerben van az Amazon

A piactéri (third-party) kereskedők az Amazon eladásainak nagyjából felét teszik ki, ezért a vállalat számára létfontosságú, hogy náluk is pörögjön az üzlet. A jelenlegi helyzetben az Amazon igyekszik bővíteni kapacitásait, március óta csaknem 175 ezer új dolgozót vettek fel (vagy kölcsönöztek), de a raktárkapacitások sokkal nehezebben és lassabban bővíthetők, mint a humán erőforrás. Logikus, hogy csak a leggyorsabban mozgó termékeket tartsák az FBA-raktárakban, amik folyamatosan termelik a bevételt. A kereskedők számára ez viszont nehézséget okoz, hiszen kisebb mennyiségeket tudnak majd készletezni, így nőnek a logisztikai költségeik.

Új fulfillment központok nyílnak

Az Amazon közleménye szerint a vállalat idén 33 új fulfillment centrumot nyit. Indoklásuk szerint azért, mert bár még csak július van, meg kell kezdeni a felkészülést az ünnepi szezonra, ha ki akarják elégíteni a tartósan megnövekedett igényeket. Hozzátették: saját kiskereskedelmi megrendeléseiket is csökkentették annak érdekében, hogy minél több felhasználói termék befogadására és értékesítésére legyenek képesek a központok.

Gyenge szezonra számít a kereskedelmi szövetség

Évek óta nem volt olyan alacsony az amerikai import volumene, mint idén – közölte az amerikai Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség (NRF). Azt valószínűsítik, hogy az idei legerősebb hónap október lesz, a tavalyihoz képest nagyjából 10 százaléknyi visszaeséssel. A szövetség szerint 2014 óta a legalacsonyabb számokat produkálja az amerikai import idén.

Alacsony volumen mellett sok rendelés

Habár a teljes eladási volumen tekintetében a 2020-as ünnepi szezon visszafogottnak ígérkezik, az e-kereskedőknek arra kell készülniük, hogy a rendelések száma minden eddigi csúcsot megdönt. Ahogy az USÁ-ban ismét emelkedik a koronavírus-fertőzöttek száma, arra lehet számítani, hogy az államok újabb korlátozásokat vezetnek majd be, vagyis megint kiugorhat az online vásárlások száma, ha többen maradnak otthon.

Egekben a csomagszámok

A DHL futárcég 400 új munkatársat vesz fel, hogy teljesíteni tudja megnövekedett fogyasztói igényeket. A cégnél a csomagszám jelentős növekedést mutat a tavalyi évhez képest, ami elsősorban annak tudható a járvány miatt otthon maradó emberek online térbe helyezik át a vásárlásaikat. A becslések szerint az éves növekedés átlag 25 százalékos lesz csomagszámban.