A Target új partneri megállapodást kötött a Shopify-jal, annak érdekében, hogy trendi termékekkel bővítse online piacterének kínálatát és növelje népszerűségét a fiatalabb vásárlók körében. A megállapodás lehetővé teszi a Target számára, hogy új márkákat és termékeket vonzzon be, miközben részesedést szerez az eladók profitjából.

Az online piacon évek óta küszködő amerika üzletlánc a lépésre annak a stratégiának részeként szánta el magát, amelynek végső célja, hogy visszanyerje korábbi piaci részesedését és versenyképes maradhasson a digitális piacterek világában is. A minneapolisi székhelyű diszkontlánc sajtóközleményében jelentette be együttműködését a Shopify globális kereskedelmi platformmal. Ennek keretében a Shopify népszerű kereskedői termékeikkel bekerülhetnek a Target Plus online piactérre.

A partnerség révén a Target Plus kínálata bővül új, divatos termékekkel és márkákkal, mint például az Egyesült Államokban népszerű True Classic vagy a Caden Lane. Ezzel a Target lehet az első nagykereskedelmi vállalat, amely a Shopify-jal együttműködve a kiválasztott kereskedők termékeit a fizikai üzleteiben is elérhetővé teszi. Egyúttal: tovább bővíti a saját vásárlói számára elérhető márkák körét.

Az amerikai Shopify kereskedők a Marketplace Connect alkalmazáson keresztül jelentkezhetnek a Target Plus platformra – értékesítésre. Az applikáció lehetővé teszi a kereskedők számára a zökkenőmentes értékesítést és rendelések teljes körű menedzsmentjét a Target online piacterein. A Target Plus így még több gondosan megtervezett és megfizethető terméket kínálhat vásárlóinak, bővítve a már ismert és kedvelt márkák körét.

Kiteszik a polcra is

A Target vásárlói élményért felelős vezetője, Cara Sylvester a CNBC-nek adott interjújában elárulta, mit remélnek a Shopify kapcsolattól. Reményeik szerint a Shopify kiskereskedői a termékeiket szélesebb vásárlói rétegekhez tudják majd eljuttatni, akár azáltal is, hogy a népszerűvé váló termékek egy részét a Target az üzletek polcaira is kiteszi.

Sylvester szerint a Target piactere “gyorsítja a Shopifyos kisvállalkozások fejlődését” is. De a cég online kínálatának bővítésétől azt remélik,  az ügyfelek gyakrabban keresik majd fel cég piacterét és mind a piactéri eladóktól, mind a Target saját márkás termékeiből többet vásárolnak majd.  A nagykereskedelmi lánc szeretné elérni, hogy ismét növelni tudja az értékesítési volument, ehhez viszont változtatni kell. A vásárlók ugyanis egyre kevesebb nem alapvető fontosságú árut vásárolnak, így a diszkontlánc lemaradt a Walmarttal folytatott élelmiszer-kiskereskedelmi versenyfutásban.

Négy egymást követő, csökkenő negyedéves forgalmi adat után a megállapodás fontos a Targetnek, de legalább ennyire jól jön a Shopifynak is. Igaz ugyan, hogy utóbbi mind forgalomban, mind növekedésben stabilan teljesített, de az idei első negyedéves pénzügyi beszámoló megjelenét követően sok részvényes az eladás mellett döntött. Rövid idő alatt 18 százalékot estek a Shopify részvényei. Így május közepén már mintegy 20 milliárd dollárral ért kevesebbet a cég, mint az év legelején.

Érinti a B2B-t és az AI-t is

A Targettel kötött megállapodás napján jelent meg egyébként a Shopify legújabb verziója is. A svéd multi ezzel is megpróbálja visszaszerezni a tavasszal elvesztett befektetői bizalmat. A 2024-es nyári frissítés csomagjával a cég ígéretei szerint a Shopify platform gyorsabbá, rugalmasabbá és könnyebben integrálhatóvá válik majd. A több mint 150 frissítés a kereskedők nemzetközi terjeszkedését, a B2B értékesítést és a POS rendszer fejlesztését érintik leginkább. De persze: nem maradhattak ki az AI eszközök sem.

A Shopify Markets mostantól központi felületként szolgál a különböző értékesítési csatornák kezelésére. A kereskedők így egyszerűbben testre szabhatják a vásárlói élményt a nemzetközi piacokon, a B2B szektorban és a POS rendszeren keresztül történő értékesítés során. A mesterséges intelligencia is számos területen segíti majd a kereskedők munkáját. A Media Editor AI-alapú képszerkesztő funkciója mostantól az admin felületen és a mobilalkalmazásban is elérhető lesz.

Az új, Magic nevet viselő funkcióval pedig személyre szabott termék ajánlásokat készíthetnek. Az ígéret szerint ez segíti a kereskedőket abban, hogy megfelelő leírásokat készíthessenek az újonnan hozzáadott  termékekhez. A Shopify Inbox pedig AI-generált válaszokat javasol majd az ügyfelek chat üzeneteinek megválaszolására. És korai hozzáférésben elérhetővé válik a Sidekick is, amely egy AI-alapú kereskedelmi asszisztens korai hozzáférésben elérhető változata, kiskereskedők számára.

A Target célkeresztjében: a Walmart

Bár az Egyesült Államokbeli online piacterek közül a Target egyáltalán nem számít nagynak, jópár olyan termék van, amelyet csak itt szerezhetnek be az amerikai vásárlók. Ilyen többek között a TikTokon felkapott UnBrush hajkefe vagy a Ray-Ban és Coach márkák prémium napszemüvegei. A több mint kétmillió termékből álló szortimentben pedig olyan ismert márkák is megtalálhatók, mint a Crocs, Ruggable és Timberland, a ruházattól a sporteszközökön át egészen az otthoni dekorációig.

És bár a Walmart közel harminc százalékos online piaci részesedésétől még mindig nagyon messze van a Target, a cég szerint a piactér a már említett márkáknak köszönhetően új lendületet vett. Ezt mutatja, hogy az eladók és az elérhető  termékek száma az elmúlt évben több mint megduplázódott.

A vállalat nem közöl pontos adatokat a harmadik féltől származó piactéri bevételeiről. Azokat az „egyéb bevételek” kategóriába sorolta a pénzügyi jelentésekben, ide tartozik még például a hitelkártya-profit megosztásból vagy a Roundel reklámüzletágból származó bevétel is. Az elmúlt negyedévben azonban az „egyéb bevételek” 388 millió dollárt tettek ki, amely  az összbevétel két százalékát sem jelenti. Ennek ellenére a Target Plus még mindig  a cég egyik leggyorsabban növekvő üzletága. A Target Plus-hoz csatlakozó márkák pedig egyben  a Roundel potenciális ügyfelei is lesznek, a reklám üzletág az elmúlt negyedévben több mint ötszörösére nőtt.

A harmadik féltől származó piacterek pedig egyre népszerűbbek a kiskereskedelemben, mivel általában magasabb profit érhető el azokon keresztül. Mivel  a Target nem kínál fulfillment szolgáltatásokat, a logisztikai lánc felállítását teljes mértékben a Target Plus eladóira bízza. Ők maguk menedzselik a termékek tárolását, csomagolását és szállítását is. Ebben komoly segítséget jelenthet számukra a Shopify, amely az e-kereskedelem minden spektrumát lefedve nyújt ilyen jellegű szolgáltatást felhasználóinak.