Meghirdette az európai startupok számára indított innovációs versenyének második évadát az Amazon, a nyertes ezúttal is 100.000 euró értékű díjat és a “Startup of the Year” titulust nyerheti el, írta meg az Amazon közleménye alapján az Ecommerce News.

A 2021-es első szakaszban 30 ország több mint 1500 vállalata nevezett. Aditi Singh, az Amazon Launchpad Europe vezetője nyilatkozott az újraindított program kapcsán: “Megtiszteltetésként éljük meg, hogy ilyen sok termékkel, ilyen sok startup nevezett a versenybe a tavalyi év során, és izgatottan jelentjük most be az Amazon Launchpad Innovation Awards második felvonását.”

A 100.000 euró értékű főnyereményt és a “Startup of the Year” címet elsőként az Egyesült Királyságból nevezett WeWALK nyerte el, a döntőbe rajtuk kívül Dániából a CasusGrill, Svédországból a Påhoj, Szlovéniából a PlanetCare és szintén az Egyesült Királyságból a Callaly jutott, akik egyenként 10.000 euró díjazásban részesültek, valamint az Amazon Launchpadhez is egy éves hozzáférést kaptak.

A második alkalommal meghirdetett verseny az Amazon Launchpad program egyik eleme, a teljes koncepciót 2015-ben mutatták be, célja az európai startupok támogatása. Több mint 200 kockázati befektető, startup akcelerátor és közösségi finanszírozási platform együttműködésével eddig már több mint 2.200 startupnak segítettek a termékfejlesztésben és piaci bevezetésben.

A megmérettetésre május 29-ig jelentkezhet bármely cég, amely fizikai terméket árusít és önmaga egyben a márka tulajdonosa is. A cégnek az Európai Unióban (vagy az Egyesült Királyságban vagy Svájcban) bejegyzett vállalatnak kell lennie, kevesebb mint 250 alkalmazottal és kevesebb mint 50 millió euró éves bevétellel.

Minden pályázati anyagot szakmai zsűri bírál majd el, ők választják ki a pályaművek közül az esztétikai, design, eredetiség, megkülönböztethetőség szempontok alapján a győztest, de a rangsorolásban a közösségi, ökológiai és fenntarthatósági kritériumok is fontos szerepet játszanak.

“Ezek a díjak demonstrálják az európai startupok iránti elkötelezettségünket. Ezzel a támogatással segítünk az ígéretes márkáknak, hogy olyan innovatív termékekkel formálják a jövőnket, amelyek a vásárlókat is boldoggá teszik.”