A Forbes magazin amerikai száma nemrégiben közzétette a 2024-es év legjobb webdizájn vállalatait rangsoroló éves listáját. A Digital Silk nevű, teljes körű online szolgáltatásokat kínáló new yorki cég tarolt. Az ügynökségről jó tudni azt is, hogy az e-kereskedelmi díját leginkább a cég B2C és B2B területen kifejtett teljesítményéért kapta. A lap szerint a Digital Silk legfontosabb céljai a konverzió, az elköteleződés és a forgalom növelése e-kereskedők számára.

A Forbes szerkesztői indoklásukban kiemelték, hogy a Digital Silk szolgáltatásai különösen kedvezőek lehetnek olyan induló vállalkozások számára, amelyek új e-kereskedelmi platformokat szeretnének indítani és még soha nem végeztek e-commerce tevékenységet.

A cég titkát sokan az adatvezérelte, rugalmas megközelítésben látják, amelynek révén legtöbb ügyfelük számára több mint ötven százalékot meghaladó felhasználói szám növekedésről és jelentős forgalomnövekedésről számoltak be.

A céget Gabriel Shaoolin alapította még 2015-ben és azzal vált ismertté, hogy ügyfeleik számára nemcsak sikeresen vonzották be az ünnepi szezon alatt megszerezhető vásárlókat, de sikeresen meg is tartották azokat. A cég az elmúlt tíz évben olyan multinacionális cégek kampányában is sikerrel vett részt, mint a Sony, a Procter and Gamble vagy a Xerox.

A Digital Silk vezetője a cég szakértői által szerkesztett Digital Rush magazinnak nyilatkozva össze is foglalta  a cég sikerének titkát.

Optimalizáció, optimalizáció és még egy kis optimalizáció

Első lépésként Shaoolian szerint a márkáknak a weboldalaik finomhangolására kell összpontosítaniuk a zökkenőmentes navigáció és a konverzió érdekében. Ez magában foglalja az ünnepi promóciók kiemelését jól látható bannerekkel, a mobilbarát kialakítás biztosítását. Valamint: a fizetési folyamat egyszerűsítését a lépések csökkentésével és több fizetési lehetőség kínálásával.

„Az olyan sürgető taktikák bevezetése, mint a visszaszámlálók és a valós idejű készletszintek megjelenítése, szintén gyorsabb döntéshozatalra ösztönözhet”

– tette hozzá Shaoolian. Azt is javasolja, hogy a márkák, amelyek ki akarják használni az ünnepi vásárlási szezon lehetőségeit, kövessék ugyanazokat a lépéseket, amelyeket a Digital Silk alkalmaz a legtöbb új úgyfél esetében.

Az első intézkedések általában a következők:

  • Képméretek optimalizálása
  • Tartalomkézbesítési hálózat (CDN) használata
  • A JavaScriptek minimalizálása a betöltési idők javítása érdekében

Digital Silk-siker, 2. lépés

Második lépésként Shaoolian szerint a márkáknak felhasználóközpontú dizájnt kell előnyben részesíteniük. Ez magában foglalja az egyértelmű navigációt, az intuitív keresési funkciókat és a könnyen elérhető ügyfélszolgálatot.

„Emellett proaktívan figyeljék a weboldal teljesítményét és skálázhatóságát, hogy elkerüljék a lassulásokat vagy összeomlásokat a nagy forgalmú időszakokban. Egy gyors, felhasználóbarát weboldal biztosítja, hogy a vásárlók gyorsan megtalálják és megvásárolják, amire szükségük van, anélkül, hogy frusztrálttá válnának” – magyarázta.

Gyakori hibák az utolsó pillanatban végzett frissítéseknél

Shaoolian szerint az első gyakori hiba a nem tesztelt frissítések élesítése, ami gyakran hibás funkciókhoz vagy fizetési problémákhoz vezet, amelyek miatt a legtöbb online vásárló félbehagyja a vásárlást.

„Ennek elkerülése érdekében a márkáknak mindig tesztelniük kell a változtatásokat egy tesztkörnyezetben, mielőtt élesítenék őket” – mondja. A második hiba a kezdőlap túlzsúfolása promóciókkal, ami összezavarhatja az ügyfeleket. Ennek enyhítésére Shaoolian az egyértelmű, tömör üzeneteket részesíti előnyben.

Végül, az olyan fontos információk frissítésének elmulasztása, mint a szállítási határidők vagy a készlet elérhetősége, frusztrációt okozhat az ügyfeleknek, ami rossz véleményeket eredményezhet, és ronthatja a vásárlói bizalmat. „Ezekben a területeken az átláthatóság kulcsfontosságú a bizalom fenntartása és a negatív élmények elkerülése érdekében.” Hogy segítse az újonnan induló válallakozásokat a Digital Silk nemrégiben kiadott egy átfogó kézikönyvet, amely segít a vállalkozásoknak erős, emlékezetes e-kereskedelmi márkákat fejleszteni, amelyek relevánsak maradnak a telített piacon.

Kiemelt influencerek

A „Complete Guide to eCommerce Branding” tíz gyakorlati lépést tartalmaz. Többek között arra, hogyan építsünk e-kereskedelmi márkát, növeljük a márkaismertséget, építsünk vásárlói lojalitást, és javítsuk a piaci láthatóságot. Szintén az induló vállalkozások megsegítését célozza a cég nemrégiben összeállított listája is a 15 legjobb e-kereskedelmi platformról, amelyek segíthetnek a márkáknak növelni az eladásaikat és bevételeiket, valamint javítani az ügyfélélményt és a működési hatékonyságot.

A kezdők mellett a cég egyébként a már említett multinacionális cégek kampányaiban is aktívan részt vesz. Ezen a területen kiemelt erősségük az influencerek által vezérelt hiteles történetmesélés, valamint a feltörekvő technológiák, például a kiterjesztett valóság (AR), és a közösségi médiás értékesítséi csatornák üzemeltetése.

Útmutatók

Az érdekesség a Digital Silk sikerében, hogy a fent felsorolt jó tanácsok egyike sem új. Ezek egyike se szolgálhat igazi meglepetésként. Sem azoknak, akik egy ideje foglalkoznak e-kereskedelemmel, de azoknak sem, akik most léptek be a területre. Ezen a területen még az olyan sokat látott multinacionális behemótoknak, mint a Sony vagy a P&G, is lehet újat mutatni. A Digital Silk amerikai léptékkel nézve kis cég. Mégis képes arra, hogy olyan esszenciálisan fontos területeken, mint a felületek optimalizációja, illetve azok alapos felkészítése a vásárlók megtartására, valamint az adatvezérelt gondolkodás, utat mutassanak korunk kereskedői számára.