Már hivatalos, hogy az Amazon 2022-es nagy kereskedelmi fiesztája július 12-13-án lesz megtartva, ami megfelel az előzetes várakozásoknak.

A 48 órás, kedvezményes vásárlási időszakra a korábbi országok mellett (USA, Kanada, Anglia, Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Kína, Franciaország, Németország, Olaszország, Japán, Luxemburg, Mexikó, Hollandia, Portugália, Szingapúr és Spanyolország) idén már a lengyel és svéd vásárlók is élhetnek az Amazon kedvezményes ajánlataival.

Az Amazon Prime Day legnagyobb nyertesei a nagy márkák és az aggregátor siteokat üzemeltetők, de persze az Amazon továbbra is a kiskereskedők ünnepeként reklámozza az akciót. A már június 21-én megkezdődött “Win Big by Supporting Small” kezdeményezéssel például azok a vásárlók, akik kisebb kereskedőktől vásárolnak, jegyet nyerhetnek az idei Super Bowl döntőjére. Az Amazon által nemrég bevezetett “Small Business Badge” jelvényt kisvállalkozások kaphatják meg, és mindenki, aki tőlük vásárol, részt vesz a nyereményjátékon.

A tavalyi, már majdnem a megszokott időben lezajló Prime Dayen 11.2 milliárd dollár forgalmat bonyolított az Amazon a Digital360 becslése szerint, a koronavírus-járvány miatt 2020-ban októberre halasztott kétnapos eseményen pedig 10.4 milliárd dollár volt az összforgalom. A mindössze 7.7 százalékos növekedés a korábbi évek kétszámjegyű bővüléséhez képest elmaradás ugyan, de a legtöbb elemző ezt leginkább az ellátási láncok összeomlásának és a globális áruhiánynak tudta be.

Bár az említett kiskereskedői jelvény és a számukra szervezett promóciós események vonzóak lehetnek, számos marketplace-eladó panaszkodik a megnövekedett költségek miatt, és azt állítják, nem feltétlenül éri meg számukra részt venni a Prime Dayen. Bár a globális ellátási láncok némileg helyre billenni látszanak, azoknak a kereskedőknek, akik részt szeretnének venni az idei promóciókban, már jó előre jelezte az Amazon Fulfillment Center, hogy idén június 20-ig jelezniük kell raktározási igényeiket, amennyiben szeretnének eleget tenni a Prime Dayen várható megnövekedett érdeklődésnek.

Mint azt a legtöbb elemző megállapította, ez a dátum az elmúlt hét évben átlagban mindig három és fél héttel a Prime Day előtt volt, így a legtöbben a július 11-ei vagy a 18-ai hétvégét tartották esélyesnek az idei eseményre – végül az előbbi lett a befutó. Azoknak az eladóknak, akik szeretnének részt venni az idei Prime Day akcióiban, április 29-ig kellett jelezniük ezt az Amazon felé.

Vezet a piactér

További érdekesség még, hogy az elmúlt két évben az Amazon piacterének eladói már jóval nagyobb mértékben tudták növelni a Prime Dayen realizált forgalmukat, mint maga az Amazon. A piactéren listázott termékek forgalma 2021-ben 12 százalékkal emelkedett, míg az Amazon saját márkás termékeinek forgalma csupán 5.3 százalékkal emelkedett 2020-hoz képest.

Annak ellenére, hogy a 2020-as Prime Day a megszokottól eltérő időpontban lett megtartva, volumenben hatalmas ugrást jelentett a korábbi évekhez képest. A cég bevallása szerint egyetlen nap alatt 3.5 milliárd dollár értékű áru talált gazdára csak a piactéren, ami lényegesen meghaladta a cég saját termékeiből befolyt bevételét.