Folytatja az európai terjeszkedést az AliExpress

Aliexpress európai terjeszkedés

Az Alibaba által működtetett AliExpress megnyitotta kapuit számos európai kereskedő előtt, azzal a nem titkolt céllal, hogy az öreg kontinensen felvehesse a versenyt a szintén egyre agresszívabban terjeszkedő Amazonnal.

Május elejétől a spanyol, olasz, török és orosz kereskedők is eladásra kínálhatják a portékáikat a hazánkban is egyre népszerűbb platformon. A globális terjeszkedés jegyében várhatóan nem kell sokat várnia a nyugat-európai kereskedőknek sem, hogy megkezdjék a kereskedést az Aliexpress oldalain.

Trudy Dai, a kínai óriás vállalat elnöke szerint már kezdetektől a globális piac volt a cél, ennek a stratégiának az első európai jele a kezdeményezés, melynek keretében a már említett országok kereskedői előtt megnyitják a 150 piacot elérő platformjukat.

Bár pontos számokat továbbra sem voltak hajlandók elárulni azt illetően, hogy hány kis-és középvállalat kezdett bele az Aliexpressen történő értékesítésbe, de azt nyilvánvalóvá tették, hogy ez csupán a kezdet és hamarosan újabb országok kereskedői regisztrálhatnak a platformon.

Ehhez kapcsolódó hír, hogy május második felétől több nyugat-európai országban, többek között Hollandiában, Németországban, Ausztriában és Finnországban is választhatják a cég vásárlói az utólagos fizetést. Az Aliexpress európai pénzügyi partnere a holland Adyen és a svéd Klarna pénzügyi szolgáltatók lettek, a két céggel kötött megállapodás értelmében ezekben az országokban a vásárlóknak már utólag is van lehetőségük fizetni a megrendelt termékekért.

A Klarna kereskedelmi igazgatója, Michael Rouse szerint hamarosan újabb országokban vezetik majd be a szolgáltatást, melynek révén újabb európai piacokon vihetik sikerre az Aliexpress szolgálásait. Cheer Zhang, az AliExpress igazgatója szintén megerősítette, hogy az európai fogyasztók előnyben részesítik az utólagos fizetés intézményét, és a Klarna által kínált opciókkal reményeik szerint még vonzóbbá válnak a cég szolgáltatásai és versenyezni tudnak az Amazon szolgáltatásaival.

A kínai cég egyébként nem először húzza keresztül az amerikai óriás számításait, amely idén például kénytelen volt kivonulni a kínai piacról, ahol nem tudta felvenni a versenyt a JD.com és az Alibaba szolgáltatásaival.

Az Alibaba egyébként az európai terjeszkedése során is folytatja a gyakorlatot, hogy ha kell akár az egyes nemzetállamok politikai elitjével is üzleti kapcsolatot épít ki. Oroszországban például a Kreml közeli milliárdos, Alisher Usmanov által megvásárolt Mail.ru a fő partnere. Törökországban pedig a legnagyobb online ruhakereskedő, a Trendyol volt az első, amely megnyitotta kereskedelmi egységét az Aliexpressen, nem sokkal később a kínai cég pedig befektetőként megjelent a cégben.

mm
Jóbi Attila

Online marketing menedzser, újságíró, média menedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!