A Covid-19 járvány következtében még a tavaly karácsonyi rekordszezonhoz képest is sikerült 25 százalékkal nagyobb forgalmat bonyolítania az Etsy kézműves piactérnek. Az elmúlt év áprilisához viszonyítva pedig közel kétszer akkora értékben bonyolítottak tranzakciókat a site-on.
Azonban nem csak a forgalom, hanem az újonnan regisztrálók és felhasználók száma is soha nem látott mértékben emelkedett ebben a periódusban és mindezt egyetlen terméknek, a szájmaszknak köszönhetően. Mint azt a cég ügyvezetője, Josh Silverman a Financial Timesnak nyilatkozva kifejtette: ”Egy reggel arra keltünk, hogy olyan a forgalom, mintha éppen Cyber Monday lenne. Csak épp azzal a különbséggel, hogy mindenki ugyanazt a terméket akarta.” Nos, ez a termék az imént említett szájmaszk volt.
Amikor április 3-án a Fehér Ház arra kérte az amerikai lakosságot, hogy közösségben mindenképpen viseljenek maszkot, az Etsy egy push értesítést küldött ki minden felhasználójának: “Minden eladó figyelmébe! Kezdjetek szájmaszkokat készíteni!”
A következő hétvégén már másodpercenként átlagosan kilencen kerestek rá a “Face mask” szóra az Etsyn.
Kép forrása: marketplacepulse.com
Bár a házilag előállított maszkok korántsem biztosítanak orvosi szintű védelmet, az Etsyn hatalmas a választék. Több tízezer olyan kereskedő, illetve kézműves áll a vásárlók rendelkezésére, aki kérésre legyárt bármilyen fazonú és anyagú maszkot. A legsikeresebb eladó több, mint százezer terméket értékesített április hónapban, de a cég állítása szerint akkora volt a kereslet a szájmaszkra, hogy az online piactéren nem volt olyan kereskedő, akinek nem sikerült volna legalább pár darabot eladnia ebből az árucikkből.
A Marketplace Pulse számításai szerint áprilisban a felületen megdőlt az értékesített termékek számának rekordja.
Ugyanebben a hónapban mintegy 130000 új regisztrációval bővült az oldal felhasználóinak bázisa is. Ezek több mint fele az Egyesült Államokból érkezett, de szép számban képviseltették magukat az ausztrál és európai eladók is.
Kép forrása: marketplacepulse.com
A kijárási korlátozások és az USA-ban megjelent tömeges munkanélküliség együttes hatására egyre több felhasználó jelent meg az Etsyn, ahol jellemzően egyedi kézműves termékek értékesítése történik. Mint azt a cég saját kiadványának, az Atlanticnak nyilatkozva egy Trisha Woods nevű felhasználó kifejtette, nemcsak a szájmaszkokra mutatkozott megnövekedett igény, hanem szinte minden termékre, ami az oldalon elérhető. “Jelenleg teljesen elszabadult az Etsy fiókom. Soha az életemben nem adta még el ennyi mindent.”
A felhívás tehát betalált, és bár egész áprilisban mind az Amazonon, mind az Etsyn a legkeresettebb termék a szájmaszk volt, utóbbin nemcsak kifogyott termékeket listáztak az érdeklődőknek, hanem ki is tudták szolgálni az igényeket. Ahogy azt a vezérigazgató megfogalmazta, “Az Etsy közösségének sikerült megoldást találnia egy fontos és égető probléma megoldására a világjárvány idején.“