Az európai e-kereskedelem közel negyede határokon átívelően zajlik

Az európai e-kereskedelem közel negyede határokon átívelően zajlik

Egy, az Európai Unió tagállamainak kereskedelméről szóló tanulmány szerint közel két százalékkal emelkedett az országhatárokon átnyúló kereskedelem az öreg kontinensen.

Bár az Ecommerce News által publikált tanulmányban csak az EU 16 legrégebbi tagállamának adatai szerepelnek, a határokon átívelő kereskedelem volumene a turisztikai ipart leszámítva mintegy 108,35 milliárd euróra nőtt, amely 14,4 százalékos bővülést jelent a 2018-as adatokhoz képest. A vizsgált tagállamokban ezzel az országhatárokon átívelő e-kereskedelmi tevékenység 23,55 százalékot tett ki a tavalyelőtti 22,8 százalékhoz képest.

Az európai e-kereskedelem közel negyede határokon átívelően zajlik

Határokon átívelő e-kereskedelem 2019-ben (forrás: Ecommerce News)

A határokon átnyúló kereskedelmi forgalom több mint felét EU-s székhelyű vállalatok produkálták. Idén a legnagyobb forgalmat a svéd bútorgyártó IKEA bonyolította, amely mintegy 4,6 milliárd euró értékben realizált határon átívelő forgalmat.

Új Top 10

2018 Top 10-es listához képest jelentős változások következtek be: a legnagyobbak között megjelent a Lego, a C&A, a Smyths Toys és a TomTom. Ezzel szemben a felsorolásban már nem szerepel a Pandora, a Thomann, Jack&Jones és a Swarovski.

# A legnagyobb országhatárokon átnyúló forgalmat bonyolító kereskedők
1 IKEA
2 H&M
3 Zara
4 Lego
5 Nespresso
6 C&A
7 Zalando
8 Vivino
9 Smyths Toys
10 TomTom

A Cross-Border Commerce Europe kezdeményezésének keretében tavaly kezdték el összeállítani a legnagyobb nemzetközi forgalmat bonyolító e-kereskedők 500-as listáját.

Az összeállítás során több szempontot vettek figyelembe a felsorolás készítői. A vizsgálat folyamán nyugat-európai és skandináv országok e-kereskedőinek nettó forgalmát a SEO indikátorok és a Google Analytics adataival összevetve súlyozzák, valamint figyelembe vesznek egyéb, kevésbé számszerűen leírható paramétert is. Ilyen a támogatott nyelvek listája, a fizetési lehetőségek, a márka népszerűsége és az elérhető termékek darabszáma, valamint a szállítási feltételek is.

mm
Jóbi Attila

Onlinemarketing-menedzser, újságíró, médiamenedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!