Az idei Ecommerce Hungary Konferencia mottója: tapasztalatok 2017-ből, jóslatok 2018-ra, e-kereskedőknek. A február 8-án esedékes rendezvény egyik előadóját, Fábián Leventét,  az Auchan Magyarország szenior online marketing menedzserét az áruházlánc tapasztalatairól és terveiről kérdeztük.

Hogyan látják a budapesti FMCG-piacot az internetes kereskedelem 2017-es teljesítményének tükrében?

Mi azt látjuk, hogy a vásárlók egyre szívesebben élnek az élelmiszerek online rendeléséből fakadó kényelemmel. Egyre többen próbálják ki ezt a szolgáltatást Budapesten és környékén, a visszatérő vásárlók aránya is folyamatosan növekszik. A webes értékesítés volumenében további jelentős növekedésre számítunk 2018-ban.

Ezzel párhuzamosan pedig az igények is nőnek. Míg az áruházban elfogadóbbak a vevők, ha a polcról éppen elfogyott valamelyik termék, ez az online vásárlás során már egyáltalán nem igaz.

Mi egyébként – ahogy a többi piaci szereplő is – áruházi pickinggel dolgozunk, vagyis a rendeléseket előkészítő kollégák az áruházban vásárolnak be az online vevők számára. A folyamatosan változó áruházi készletek és az online kiszolgálás összehangolása nagy kihívást jelent mindenki számára.

Nemrég kiterjesztették a kiszállítást a főváros egész területére. A logisztikában hogyan sikerült felnőni a feladathoz?

Természetesen kapacitásokat kellett bővítenünk. Saját teherautó-flottával dolgozunk, így míg egy hagyományos e-kereskedőnek kevésbé fáj a feje a kiszállítási kapacitások miatt, nálunk ez nem így van. Az se jó, ha kevés a rendelés, de az sem jó, ha több lenne, mint amennyit ki tudunk szolgálni, hiszen akkor a vásárlónak csalódottan kéne tudomásul vennie, hogy nincs számára ideális szabad időkapu. Itt kapcsolódik össze a marketing és a logisztika, és ezért van nagy szerepe a forgalomterelés tervezettségének.

Hogyan sikerült a legutóbbi Black Friday és a karácsonyi szezon az előző évhez viszonyítva?

A 2016-os év nálunk még csak éles béta teszt volt, csak bizonyos budai kerületeket szolgáltunk ki, vagyis a 2017-es volt az első igazi online évünk. Így nem igazán van viszonyítási alapunk a korábbiakhoz képest. A 2017-es évben rengeteg hasznos tapasztalatra tettünk szert, a konferencián tartandó előadásom nagyrészt ezekről fog szólni.

Hogyan tudják megkülönböztetni magukat az FMCG-kereskedelmi szektor más résztvevőitől?

Erre csak azt tudom mondani, hogy próbálják ki a szolgáltatásunkat és meglátják! 🙂 Viccet félretéve: igyekszünk a maximumot nyújtani a vásárlóinknak. Komolyan. A legfontosabb mérőszámunk nem más, mint a vásárlóink elégedettsége. Ebben a szellemben fejlesztjük a szolgáltatásainkat. A választékunk is eltér a versenytársainktól, és például a szállítási díjakban is különbözünk tőlük.

Mik a technológiai víziói az FMCG-terület kapcsán? Ott van például az Amazon GO, ahol a vásárlási folyamatból  teljesen kimarad a klasszikus checkout. Mennyire látja itthon elképzelhetőnek egy ilyen modell működtetését?

Az Amazon sokáig tesztelte ezt a technológiát és még mindig nem forrott ki megfelelően. Vannak hibásan felmért kosarak.

Azt kevesen tudják, hogy az első automata boltokat a kínai Auchan vezette be Auchan Minute néven, tehát mondhatom, hogy vállalatunkat intenzíven foglalkoztatja a korszerű technológiai megoldások bevezetése.

Abban biztos vagyok, hogy egyre inkább elmosódik majd a határ az online és offline vásárlás között. Mi is be fogunk vezetni olyan megoldásokat, amik együttesen egy olyan kereskedelmi ökoszisztémát fognak alkotni, ahol a vásárló még gyorsabban, még kényelmesebben tudja intézni a bevásárlását.

Azt nehéz megmondani, hogy hogyan fog kinézni a piac pár év múlva. A viselhető okoseszközök és a VR technológia biztosan szerepet kap majd, véleményem szerint ennek csak a mértéke a kérdés.

Az Ecommerce Hungary Konferencián még több érdekes és hasznos tudnivalót hallgathat meg 2017 tapasztalatairól és 2018 várható trendjeiről az e-kereskedelemben. Vegyen részt Ön is az eseményen február 8-án a Larus rendezvényházban!

Ecommerce Hungary

Határokon átnyúló csomagküldés egyedi igényekre szabva!
Egyszerű csomag nyomon követési és módosítási lehetőségek, garantált másnapi kézbesítési kísérlet és fenntartható szállítási megoldások felmerülő extra költségek nélkül. Kérd Te is a DPD Hungary ajánlatát!