A nemzetközileg is nagy népszerűségnek örvendő kínai piactér, az AliExpress újratervezett logisztikai infrastruktúrájának köszönhetően 10 napos nemzetközi kézbesítési garanciát vállal a jövőben, de Európában – a célországtól függően – akár 3-7 napon belül is megérkezhetnek a csomagok – számolt be róla az Ecommerce News.

Az Alibaba Group B2C ágazatát korábban mindenki az alacsony árakkal és a hosszú kiszállítási időkkel azonosította, most viszont az Alibaba logisztikai leányvállalatára, a Cainiaora építve mindez megváltozhat.

A Cainiao neve nem ismeretlen a globális e-kereskedelmet figyelemmel kísérők számára, hiszen már korábban is hallhattunk róluk, 2019-ben például a Singles Day első 8 órájában 100 millió csomagot szállítottak ki a Taobao és a Tmall vevőinek.

A 72 órás kézbesítés már 3 éve is publikusan kimondott cél volt, ennek érdekében a közelmúltban 5 új belföldi csomagosztályozó raktár és elosztó központ épült Kínában, ahol az eladók tárolhatják a termékeiket, és átlagosan heti 80 cargo charter járatot rendszeresítettek, valamint önkiszolgáló csomagátvételi hálózatot is fejlesztettek. Ezekkel a megoldásokkal a Kínából a világ többi részére útnak indított csomagok kézbesítési ideje drasztikusan lecsökkenhet a jövőben.

Spanyolországban és Franciaországban jelentős növekedést ért el az AliExpress a 2020-as évben, a logisztikai fejlesztésekkel révén pedig további befektetésekkel szándékoznak megerősíteni a pozíciójukat ezeken a piacokon. Erre a két országra jelenleg 10 munkanapos, Brazíliára 12 munkanapos, Dél-Koreára 5 munkanapos kiszállítási határidőt vállalnak.

A kereskedő és a logisztikai leányvállalatok együttműködésének eredménye, hogy olyan tengerentúli raktárbázisok is létrejöttek, amelyek lehetővé teszik az ott tárolt árucikkek esetén a 3 napos kiszállítást spanyol és francia címekre, valamint a 7 napos kiszállítást Európa többi országába.

Mindezeken felül Spanyolországban, Franciaországban, Lengyelországban és Oroszországban összesen több mint 20.000 pontból álló önkiszolgáló átvételi hálózatot hoztak létre, melyek egy részében az AliExpress saját brandjét megjelenítő automaták üzemelnek, más helyszíneket pedig helyi piaci szereplők által üzemeltetett hálózatokhoz is csatlakoztak.

A piactér képviselői azt is bejelentették, hogy a két kitüntetett európai országban időgaranciát is vállalnak: minden késve érkezett csomag után 1 dolláros kupont ajánl fel kompenzációként a kínai vállalat.

A terjeszkedés ezen a ponton nem áll meg, idén november végére több mint 300 charter járattal számolnak annak érdekében, hogy mindenki időben megkaphassa a megrendelt termékeit.

Kapcsolódó cikkeink:

Piacvédelem az AliExpress-szel szemben – mit tehetnek a magyar webáruházak?
Nem szívesen fizetnek többet a Kínából rendelt árukért a magyarok