A benelux országokban legjelentősebb helyi platform az utóbbi 3 évben majdnem megháromszorozta partnereinek számát, és 2022 első negyedévében a bevételeinek 60%-a már a piactérről származott.

A bol.com 2011-ben indult klasszikus webshopként, de a trendeket követve – az Amazonhoz hasonlóan – ők is átalakították üzleti modelljüket, és a közvetlen értékesítés mellett piacteret is üzemeltetnek. Ezzel jelentősen bővült a termékkínálat is: jelenleg kb. 41 millió különböző termék található a palettán. Nagyjából 13 millió vásárlójuk van Hollandiában és Belgiumban, és szinte csak helyi partnerekkel dolgoznak, akiknek logisztikai, fulfillment és egyéb szolgáltatásokat is kínálnak, összekötve a lokális keresletet és kínálatot.

Mint sokan mások, ők is 2020-ban, a pandémia következtében érték el a legnagyobb bővülést, amikor több mint 10.000 értékesítő partner csatlakozott hozzájuk, nagyjából 12 millió termékkel növelve a kínálatot. A platform ezzel a nagy nemzetközi cégek komoly helyi konkurenciájává tudott válni.

„Azt látjuk, hogy az emberek egyre többet vásárolnak az interneten keresztül. A helyi vállalkozók számára ez azt jelenti, hogy a fizikai értékesítés mellett egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek az online eladásokra. Hiszünk az együttműködés erejében. A Bol.com-on keresztül a partnerek egy olyan értékesítési csatornát kapnak, amellyel vásárlók millióit érhetik el, akár a határon túl is Hollandiában/Belgiumban, anélkül, hogy saját webáruházukba kellene beruházniuk. Így együtt jobb lehetőséget tudunk kínálni közös ügyfeleink számára.”

– mondta el Oscar Hundman, a bol.com e-kereskedelmi igazgatója.

A cég az Amazonhoz hasonlóan teljes körű logisztikai szolgáltatást nyújt a piacterén értékesítőknek. A “Logistics via bol.com” csomagon belül a raktározástól a kiszállításon keresztül egészen az ügyfélszolgálati ügyintézésig mindent átvállalnak, és számos adatelemző eszközt, valamint személyes üzleti tanácsadást is kínálnak ügyfeleik részére.

A szép eredmények mellett egyáltalán nem biztos, hogy a következő időszakban is tudják tartani ezt a növekedési tendenciát. A bol.com anyacégének igazgatója, Frans Muller februárban még a beruházások megduplázását jelentette be, amivel további 500.000 négyzetméternyi raktárhelyiséget alakítanak ki a megnövekedett igények kiszolgálására. A kincstári optimizmus ellenére az idei növekedés azonban már jócskán elmarad a 2020-as és 2021-es év hasonló időszakától, és a jelenlegi energiaellátási problémák és inflációs helyzet következtében nem kizárt, hogy náluk is meg kell húzni a nadrágszíjat.