Az európai szinten is jelentős holland piactér forgalma 2,9 százalékkal mérséklődött 2022 negyedik negyedévében, szemben az egy évvel korábbi, 7,8 százalékos növekedéssel.

Az Ahold Delhaize anyavállalat február 15-én tette közzé legutóbbi üzleti eredményeit, amely szerint a 2022-es év egészében a bruttó kereskedelmi forgalmuk közel 2 százalékkal csökkent.

2022 augusztusában még arról számoltunk be, hogy a klasszikus e-kereskedőből az Amazon mintájára online piactérré vált holland cég már 50.000 viszonteladó partnerrel rendelkezik. Ám úgy tűnik, a recesszió az ő vitorlájukból is kifogta a szelet, és a korábbi évek intenzív növekedése után a számaik lefelé íveltek Európában.

A cég ügyvezetője, Frans Muller így kommentálta az eredményeket: „Ebben a kihívásokkal teli évben olyan kétszámjegyű inflációs szinteket tapasztaltunk, amilyeneknek még nem voltunk tanúi: 40 éve nem látott inflációt, a háború okozta energiaválságot és a globális világjárvány folyamatos hatásait az emberek életére. A mi szerepünk ez idő alatt egyértelmű volt: a termékek árait a lehető legalacsonyabb szinten tartani, hogy támogassuk a vásárlóinkat, és mindenki számára elérhetővé tegyük az egészséges élelmiszereket.”

A partnerek forgalma 1,6 százalékkal zsugorodott

A Bol.com bruttó kereskedelmi volumene 2022 egészét tekintve 5,5 milliárd eurót tesz ki –ez 1,9 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál. A cég negyedik negyedéves bevételének 57 százaléka az 51.000 piactér partner eladásaiból származik, akiknek nettó online értékesítése 2022 utolsó negyedévében 1,6 százalékkal csökkent.

Ezzel szemben az Ahold Delhaize teljes online forgalma 4,9 százalékkal nőtt – ez leginkább az Egyesült Államok piacának köszönhető, ahol 14,5 százalékos növekedést sikerült elérniük.

Elbocsátások és költségcsökkentés

A Bol.com tavaly decemberben jelentette be, hogy elbocsátja alkalmazottainak 10 százalékát, amely nagyjából 300 dolgozót jelent. Összesen 225 millió euró költségcsökkentést terveznek a következő 3 évben, amelyet az elbocsátások mellet például a felhőszolgáltatásokra fordított kiadásokban érvényesítenek, de nem csökkentik az alapvető, stratégiai területekre szánt összegeket.