Azt hitted, hogy a chatbotok a csúcs? Tévedtél! Jönnek az AI-asszisztensek, akik nemcsak böngésznek, hanem vásárolnak is – a te vevőid nevében. Érdemes hát tisztába kerülni azzal, hogy a kereskedelem evolúciós fejlődésének következő szintjén mi vár rád! – Mészáros Beatrix friss írása erre tesz egy kísérletet.
Continue readingRadó Mátyás: A vevőket csupán kiszolgálni már nem elég!
Miközben az e-kereskedelmi növekedés két hagyományos motorja (a belső vásárlóerő és az árversenyképesség) akadozik, a szektor sok szereplője terjeszkedne, ha a piac elbírná. Megoldást jelenthetne, ha a kereskedők kilépnének a commodity szerepből, és a puszta termékértékesítésből egy szolgáltatásorientált üzleti modell felé vennék az irányt.
Continue readingEgyedi munkaruha tervezés: Mire figyeljünk a logó és színek kiválasztásánál?
Az egyedi munkaruha az, ami meghatározza a potenciális ügyfeleink vállalkozásunkról alkotott első benyomását. Utóbbi pedig nemcsak a magánéletben, hanem a munka világában is döntő jelentőségű. De vajon mire kell figyelni a logó és a színek kiválasztásánál? Hogyan lehet elkerülni a leggyakoribb hibákat, és hogyan lehet olyan munkaruhát tervezni, terveztetni, amely hosszú távon is megállja a helyét? Ebben a cikkben éppen ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Continue readingTomáš Vrtík: „Aki nem terjeszkedik, a túlélésért fog küzdeni”
A nemzetközi terjeszkedés ma már a túlélés záloga, de hogyan lehet jól ezt csinálni? Hol vannak a rejtett aknák, és mennyibe kerül valójában egy új piac meghódítása? Olyan szakértőt kérdeztünk, aki nem csak beszél róla, hanem nap mint nap csinálja: a 250 fős csapattal dolgozó Expandeco CEO-jával – Tomáš Vrtík-kel beszélgettünk.
Continue readingAndrejszki Richárd: „Magamat afféle deszantosnak látom, aki szeret ott lenni, ahol az események zajlanak”
A Culinaris megmentőjének bőrébe bújni jó dolog, ha az ember kihívásokat keres, és ha megteheti, mert van mögötte egy több mint 20 milliárdos élelmiszerszállító cég is, amit egy évtizede épít. Ebből az új szerepből szerepből azonban mostantól kiesni is tilos – ez is a sikeresség titkainak egyike. Andrejszki Richárdot Szabó M. István kérdezte.
Continue readingMit tanulhatnak a magyar webáruházak az algoritmusok globális háborújából?
A digitális frontvonal nem ott húzódik, ahol a vevő és az eladó találkozik, hanem ott, ahol az algoritmus dönt. A magyar piacon épp az itt és most helyzet van, amire kkv-szinten is készülni, alkalmazkodni kell. – A hadtudományok és a cégvezetési tanácsadás metszetén jártas Kovács Sándor Zoltán írása következik.
Continue readingA nagy nyomás alatt is inkább bizakodók a magyar webáruházak
Elkészült az idei Nagy Webáruház Felmérés. Több mint ezer hazai webáruház megkérdezéséből az egyik konklúzió az, hogy a Temu és a nemzetközi piacterek hazai, erős talajfogása ellenére a többség továbbra is növekedésre számít. Mindeközben a mesterséges intelligencia villámgyorsan alakítja át az online kereskedelem működését.
Continue readingNe hagyd, hogy a növekedés energiája elszivárogjon!
Hiába hoznak lendületet az új ügyfelek, kampányok és fejlesztések, ha közben a szervezeti működés apránként szétcsúszik, és a háttérben keletkező repedésekbe elszivárog az eredmény. Mindegy, hogy kisebb vállalkozásról vagy nagyvállalatról van szó: a szétdarabolt belső folyamatok töredezett ügyfélélményt, hibákat és veszteséget okoznak. A növekedés akkor válik tartóssá, ha időről időre feltárjuk, hol szivárog el az energia, és tudatosan visszatereljük a rendszerbe.
Continue readingGerzsenyi Zsolt: „Az Amazonon sikeresnek lenni nem szerencse kérdése”
A magyar e-commerce cégekkel nem könnyű megértetni, hogyan, mitől működik jól a egy kereskedő az Amazon platformon, de akikkel a német gyökerekkel rendelkező PSA Consulting ezügyben dolgozni kezdett, azok közül senki nem adta még fel e küzdelmet. Gerzsenyi Zsoltot, a cég CEO-ját kérdeztük.
Continue readingRadó Mátyás: Mit jelent ma Magyarországon valójában az omnichannel felkészültség?
Pillanatfelvétel készült a hazai kereskedelmi élmezőny omnichannel érettségéről, arról, ami a színfalak mögött valóban ebből látható. Mintegy 30 vezetői mélyinterjú, kérdőíves felmérés és szakértői értékelés készült el HungarEcomm Stars díj keretében – a részletekről (a kvalitatív kutatásról, az összevetésekről és mérlegekről, a kitekintésről és feladatokról) hosszú és alapos beszámolót írt a Kosárértéknek Radó Mátyás, a vizsgálódás vezető elemzője.
Continue reading








