Új eszközöket kapnak a Facebook csoportok moderátorai

Új eszközöket kapnak a Facebook csoportok moderátorai

Egy egész sor újítást jelentett be a Facebook, amelyek leginkább a csoportok moderációját és menedzselését könnyíthetik meg az adminisztrátorok számára. Mint azt a cég az újítások kapcsán tartott bemutatóján is elmondta, a csoportok egyre nagyobb szerepet töltenek be a közösségi oldal életében, és havonta mintegy 1,8 milliárd embert érnek el.

Egyre komolyabb jelentőséggel bírnak a csoportok a Facebook közösségben. A cég egy évvel ezelőtti beszámolója szerint 1,4 milliárd olyan csoporttag volt a közösségi oldal felhasználói között, akik aktívak voltak, azaz havonta legalább egy posztot írtak valamelyik csoportba. A koronavírus-járvány következtében azonban igencsak felértékelődött ezeknek a közösségeknek a szerepe, ezért mára a Föld lakosságának majd’ negyede tagja valamelyiknek.

Az egymást segítő, és azonos érdeklődési körrel bíró tagokat gyűjtő csoportok persze nemcsak a kereskedőknek jelenthetnek marketingszempontból kincsesbányát. A Facebook csoportok egyben melegágyai a gyűlöletbeszédnek és az eszement konteóterjesztésnek, mint azt az elmúlt hetekben végigsöprő ban hullám is jelezte, melynek során a QAnon összeesküvés-elméletet terjesztő csoportok tagjait tiltották ki a Facebookról. Legutóbb pedig éppen a járvány- és oltásellenes csoportok ellen léptek fel Mark Zuckerbergék, így számos magyar járványtagadó Facebook celebritás oldala is elérhetetlenné vált.

Ahogy a cégvezető fogalmazott a csoportok szerepét illetően: “Mindegy, hogy önkéntes akciókat szervez valaki, vagy csak éppen a kádban dúdolókat gyűjti egy csoportba, ezek a közösségek segítenek mindenkinek közel kerülni a hasonló érdeklődésű személyekhez, így képesek akár teljesen megváltoztatni tagjaik életét, […] ezek pozitív hatása pedig a teljes közösségre nézve hatalmas.”

Egy egész sor újítást jelentett be a Facebook, amely leginkább a csoportok moderációját és menedzselését könnyíthetik meg az adminisztrátorok számára.
Mark Zuckerberg a Facebook Communities Summit Keynote-ban 2020 okt. 1-jén

Facebook csoportok és az e-kereskedelem

Mivel jó néhány csoport tiltja az kereskedelmi jellegű posztokat, a direkt értékesítést és a reklámcélú hirdetéseket leginkább a kifejezetten erre a célra szolgáló adok-veszek csoportokban érdemes posztolnunk. Arra is jók lehetnek ezek a közösségek, hogy felmérjük a piaci igényeket és trendeket, lássuk, mi iránt érdeklődnek vevőink és mik azok a témák, amik jól láthatóan pörögnek a közösség tagjai közötti párbeszédben.

A nagy méretű, leginkább regionális alapon szerveződő adok-veszek csoportokban persze olyan igények is felmerülhetnek, amelyeket vállalkozásunk ki tud szolgálni. Ilyenkor akár direkt üzenetben is megkereshetjük potenciális ügyfeleinket, bár itt sem érdemes túlzásokba esni, hiszen sokan hajlamosak ezeket tolakodásként értelmezni.

A Facebook csoportok sikerének egyik ékes bizonyítéka például az Utazómajom, amely szintén egy kisebb Facebook csoportból indult hódító útjára, és mára egy komplett turisztikai szolgáltatássá nőtte ki magát. Tóth Ákos, az utazómajom alapítója először csak barátaival osztotta meg az általa szenvedélyesen kutatott és kihasznált, különösen kedvezményes külföldi utazások lehetőségeit, majd barátai unszolására belevágott az oldal üzemeltetésébe, amelynek mára több százezer követője van, és a weboldal gyakorlatilag turisztikai aggregátorként működik.

Látva a csoportok egyre nagyobb közösségszervező – és persze olykor romboló – szerepét, a Facebook annak a közel hetven millió felhasználónak szeretné megkönnyíteni a dolgát, akik ilyen csoportok adminisztrátoraként tevékenykednek az oldalon.

Admin asszisztens

Az elkövetkező hónapokban egyelőre csak asztali gépeken elinduló szolgáltások és eszközök a cég szerint jelentősen megkönnyítik majd azt, hogy a Facebook csoportok adminisztrátorai kontrollálják a csoporton belüli kommunikációt, és menedzseljék az ott megjelenő tartalmakat.

Ezek közül az egyik legjelentősebb, hogy az adminisztrátorok az Admin Assist funkció segítségével automatizálhatják a moderálási folyamatot, és a leggyakrabban előforduló problémákat beavatkozás nélkül orvosolhatják. Ők így a marketinganyagok, linkek vagy problémásnak ítélt kulcsszavak kiszűrésével és automatikus letiltásával jelentős manuális munkát spórolhatnak meg, különösen nagyobb méretű csoportok esetén. Az még kérdéses, mikor érkeznek meg ezek az eszközök a Facebook felületére, de az ígéretek szerint még az idén elérhetőek lesznek mindenhol.

mm
Jóbi Attila

Onlinemarketing-menedzser, újságíró, médiamenedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!