Snapchat és marketing: célkeresztben a Z-generáció

Snapchat és marketing: célkeresztben a Z-generáció

A Snapchatről két éve még sokan azt sem tudtuk, mi fán terem. Egy éve még azt gondoltuk, ez csak egy újabb időfaló az unatkozó tiniknek. Mára a legtöbben megértettük, hogy igen hatékony, bizonyos esetekben nélkülözhetetlen közösségimédia-platform, ha a Z-generáció tagjait szeretnénk megcélozni.

Az átlagos Snapchat-használó fiatal motivált és elkötelezett az általa követett dolgok iránt. Ezt a magunk hasznára fordíthatjuk a platform olyan előnyeinek kihasználásával, mint annak azonnalisága és közvetlensége. Mivel a felhasználók szeretnének bevonódni az általuk követett márka életébe, érdemes kérdéseket feltenni nekik a termékfejlesztéssel kapcsolatban, kikérni a véleményüket új logónkról és így tovább. Míg a felhasználók száma a Facebookhoz képest alacsony, kapcsolatuk az alkalmazással sokkal szorosabb és közvetlenebb: egész nap használják, és sokkal többször lépnek interakcióba a tartalommal.

Minden közösségi médium közül a Snapchaten lehet a leghatékonyabb influencer-stratégiát követni: próbáljuk ki, hogy a véleményvezéreket arra kérjük, használják termékeinket és posztoljanak azokkal kapcsolatos történeteket. Ez a termékelhelyezési stratégia biztosítja, hogy tartalmunk vírusszerűen terjedjen.

A Snapchat lelke a filter: ez a fejtetőre ragasztott nyúlfülek és a csillogó kutyusorrok bizarr világa. A saját filterek használatával befogadhatóvá, mégis egyedivé tehetjük üzeneteinket, miközben maguk a követőink lesznek márkánk nagykövetei a saját követőik számára.
Cégünk történetét elmesélhetjük videóban, szöveggel és képpel, egy valamit ne felejtsünk el: ez egy hétköznapi és informális médium, ahol semmi helye a komolykodásnak. Nem kell professzionális képminőség, nincs szükség komolyabb előre tervezésre sem. A Snapchat személyes és spontán, bepillantást enged a színfalak mögé, ahol nincs helye a stratégiailag kimunkált üzeneteknek, hiszen kerülni kell a hivatalosságnak még a látszatát is.

Ami a leginkább egyedivé teszi ezt a médiumot, az maga a tartalmak kérészéletűsége. Ne feledjük, hogy ezek a posztok nagyon múlandók, a tartalmak nemcsak gyorsan romlanak, de hűlt helyük sem marad, épp ezért bátorítsuk és használjuk ki a gyors és közvetlen elköteleződést: ajánljuk a felhasználóknak azonnali vásárlásra érvényes kuponkódokat, meséljünk gyakorlatilag valós idejű történeteket.

A legfontosabb: a Snapchat egy különleges médium, ami kreatív és kifejezetten ide gyártott tartalmat igényel. Ne használjuk a Facebookon jól működő hirdetési stratégiát, mert az itt nem válik be. Ahhoz, hogy sikeresek legyünk, meg kell ismerkednünk a Snapchat speciális nyelvével és ritmusával, mert csak ezeket tudatosan használva lehetünk sikeresek. Itt mindössze egy nap van, a mai – és egyetlen idő, a most azonnal.

Ha hasznosnak találtad, oszd meg másokkal is!
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Tweet about this on Twitter
mm
Zentai András

Kommunikációs szakember, marketing-tanácsadó, social media manager, a Kosárérték.hu állandó cikkszerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!