1. Strukturált adatok
Egyszerű technikáról van szó: annyi a teendő, hogy a webshopban árult termékek adatait olyan strukturált formátumban adjuk meg, amiből a Google könnyen ki tudja olvasni azokat. Ezáltal pedig keresés esetén bőséges találati listát kap majd a felhasználó, amelyben már eleve szerepelnek kiegészítő információk. A hírek szerint egyébként a Google már nemcsak gazdagabban jeleníti meg az ilyen módon felvitt termékekre vonatkozó tartalmat, de előrébb is sorolja őket a keresési eredmények között.
2. HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure)
Talán mindenkinek ismerős, aki már egy ideje rója az internetet. Általánosan használt biztonságos adattovábbítási protokollt jelent, vagyis azt, hogy a felhasználó által küldött szenzitív információk kódolt formában közlekednek az interneten. Az e-kereskedelemben már régóta bevett dolog a checkout és fizetési oldalak biztonságos kezelése, azonban sok webshop landingoldalakon vagy terméklapokon még mindig titkosítatlan (egyszerű HTTP) protokollt használ. Ennek mihamarabb vessünk véget, a Google ugyanis előnyben részesíti a HTTPS-t használó oldalakat, így ha nekünk nem így jelennek meg a termékeink, könnyen hátrányba kerülhetünk – ahogy erről korábban már beszámoltunk.
3. Minőségi, eredeti tartalom
A keresők algoritmusait már jó ideje úgy fejlesztik, hogy hasonló szempontokat vegyenek figyelembe, mint a felhasználók. Vagyis a Google arra törekszik, hogy keresője éppen úgy gondolkodjon, mint azok, akik valamire rákeresnek vele. Ezért a kereső előnyben részesíti az eredeti, releváns, hasznos, informatív és szórakoztató, magyarul minőségi tartalmakat. Miért? Mert ő maga is egy szolgáltatás és felhasználói akkor elégedettek vele, ha ilyen találatokat mutat nekik, így a keresési tapasztalatuk a lehető legjobb lesz. Épp ezért kizárólag minőségi tartalmat helyezzünk el a webshop oldalain, különös tekintettel a termékleírásokra és más termékoldali szövegekre.
4. Egyszerű URL-struktúra
A webhelyek URL-szerkezetét a lehető legegyszerűbben kell kialakítani – tanácsolja a Google a Search Console súgójában. A webcímek tehát logikusan, a felhasználók számára könnyen érthető módon épüljenek fel, értelmes szavakat tartalmazzanak és azok legyenek írásjellel (-) tagolva. Kerülendők az olyan címek, amik ember számára értelmezhetetlenek, például hosszú számsort vagy értelemmel nem bíró betűsort tartalmaznak. Gondolkodjunk úgy, hogy a felhasználó a akár csak a link alapján el tudja dönteni, hogy ott a számára releváns tartalom van vagy nem érdemes rákattintania. Használj olyan linkeket, mint www.cimoldal.hu/termekkategoria/termek-neve.html vagy akár csak www.fooldal.hu/termek-neve.htm. Minél hosszabb egy cím és minél több paramétert tartalmaz, annál nehezebben találja meg a Google. Legyen minden csupa kisbetű és használjuk a fontosabb kulcsszavakat a URL-ekben is.
5. Vegyük figyelembe a felhasználó szándékait
Gondolkodjunk a felhasználó fejével, aki valamit keres az interneten. Mit akarhat ő, miért keres egyáltalán? Mert szeretne megtudni, megtalálni vagy venni valamit. Itt e-kereskedelemről van szó, tehát feltételezzük, hogy a felhasználó szándéka, hogy valamilyen terméket könnyen megtaláljon és kedvező feltételek mellett megvásároljon az interneten. Koncentráljunk erre a szándékra és kulcsszavainkkal igyekezzünk megválaszolni az ebből fakadó kérdéseit. Tegyük teljesen világossá a Google számára, hogy a vásárlási szándékkal valamilyen terméket kereső felhasználó számára pont a mi oldalunk a legjobb találat: olyan keresőkifejezések használatával, mint a legjobb laptop a nagymamáknak, pontosan ezt érhetjük el.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Több organikus látogatót szeretnél a weboldaladon?
Bízd ránk a keresőoptimalizálást A-tól Z-ig!
Minden SEO feladatot késlekedés nélkül, magas minőségben végzünk az InternetSolutions Kft.-nél a SEO audittól a stratégiakészítésen és tanácsadáson át a SEO tartalomfejlesztésig, akár AI támogatással. Írj egy üzenetet, és rövidesen felvesszük veled a kapcsolatot!
"*" a kötelező mezőket jelöli