A Social Media Examiner hírlevelében kaptam nemrég egy videót, ami valóban érdekes és sokunkat érintő kérdésre segít választ találni: hogyan csináljunk webáruházi forgalmat azokból, akik Instagramon követnek minket? Hasznos tippek alább.

Mint ismert, az Instagram mindig erősen korlátozta a webes linkek elhelyezését a posztokban, és ez 2020-ban pláne így van. Köztudott, hogy a képaláírásban (caption) vagy kommentben elhelyezett linkeket sima szövegként jeleníti meg az alkalmazás, ami nemcsak rosszul néz ki, de a felhasználó csak másolás és böngésző címsorába beillesztés után (vagy egyes telefonokon kijelölés után) tud navigálni. Ezt a profilok többségében egy link-in-bio-ként elhíresült megoldással orvosolják, vagyis a weboldallinket változtatják meg a leírásban, amikor erre szükség van, a kép alá pedig csak annyit írnak: link a bioban. Ez működik, viszont még nincs vége a lehetőségek tárának.

Jenn Herman közösségimédia-szakértő a videóban arról beszél, hogy valószínűleg pontosan az az előnye a linkdobálás korlátozásának, ami a hátránya is. Igaz, hogy kevesebb forgalom generálható így, azonban az ily módon terelt felhasználót a befektetett plusz energia miatt értékesebbnek kell tekintenünk.

Jenn videóját itt megnézhetitek angolul, de a lentiekben magyarul is összefoglaltam a legfontosabb pontjait.

 

  • Videózz az IGTV-n!

Bármilyen méretű profil hozhat létre videókat, amelyek leírásában elhelyezhetünk navigálható linket. Ráadásul a videóban CTA gombok is elhelyezhetők, amik megnyitják a leírást, innen pedig már csak egyetlen kattintás a weboldal. Egyébként nemrég új kereskedelmi lehetőségek is érkeztek, amelyekről külön cikkünk is megjelent.

  • Levelezz a követőiddel!

A privát üzenetként magyarított direct message-ek kiváló lehetőséget adnak, hiszen az ezekben elküldött linkek alapból kattinhatók, pontosan úgy, mintha két magánfelhasználó egymásnak küldözgetne hivatkozásokat.

  • Storyzz minél többet!

Az Instagram Történetekben többféle link is elhelyezhető. A legismertebb talán a kijelző felhúzásával (swipe-up) aktiválható hivatkozás. Ebben sajnos direkt webes link egy ideje csak a legalább 10 ezer követővel rendelkező, vagy ellenőrzött fiókok számára helyezhető el. Amelyik profil nem esik ebbe a kategóriába, az IGTV-linket helyezhet el a történetében, ami szintén hasznos funkció, hiszen itt megmutathatunk egy hosszú videót, és a fentebb tárgyalt hivatkozást is beletehetjük. Igen, ez néhány plusz lépés, amivel együtt kell élnünk, viszont ezek a felhasználók már tényleg érdeklődnek irántunk.

Másik módja a történettel terelt forgalomnak, hogy a storyban bátorítjuk a felhasználót arra, hogy reagáljon vagy válaszoljon rá. Ezután üzenetben küldhetünk neki linket, ami kétszeres nyereség, hiszen az Instagram algoritmusa újabban a lájkok és kommentek helyett a megosztásokat és üzeneteket jutalmazza a leginkább. Ehhez használható a külön erre a célra készített DM ME (Küldj PÜ-t!) matrica is, amit simán rátehetünk a történetre.

  • Link-In-Bio történetben

Elsőként a régi egyszerű megoldás (képaláírásban elhelyezett szöveg), ami pont azért működik, mert már megszokott, vagyis sok felhasználónál reflexszerű, hogy a bioban keresi a linket. Történetben is használhatjuk az erre való utalást, vagy ami még jobb, bejelölhetjük saját profilunkat is, amire kattintva rögtön a leírás nyílik meg, a kattintható linkkel. Sőt, készíthetünk koppintható gombot is, ami alá betesszük a profilhivatkozást, így sokkal profibban néz majd ki a sztorink.

Itt két nehézséggel kell szembenéznünk. A nagyobbik, hogy bizony a bioban csak egyetlen kattintható hivatkozás helyezhető el, a másik pedig, hogy ezt minden alkalommal át kell írni, és innentől kezdve a régebbi posztokban elhelyezett link a bioban információ már nem valós.

  • Kell még a Linktree?

Ezt a problémát több eszköz is (linkin.bio, linktr.ee stb.) megoldja olyan módon, hogy egy gyorsan megnyíló landing oldalt hoz létre, ahol már elhelyezhetők a linkek. Csakhogy itt felmerül a kérdés: miért terelj forgalmat egy harmadik félhez, ha magadhoz is terelheted? Semmiért, ne tedd. Hozz létre egy saját landing oldalt a saját weboldaladon, amit csak erre a célra használsz. Ez legyen nagyon egyszerű, nagyon gyors és természetesen mobiloptimalizált. Nem kell rá görgetőmenü, pláne felugró ablak. Felül egy logó, alatta 4-5 hiperlinkes kép, legalul pedig egy hírlevélfeliratkozás, ennyi kell, a több már túl sok görgetés lenne. Így minden forgalom és minden adat nálad marad, nincs lemorzsolódás, hiszen aki egyszer már látta ezt a landinget, az Facebook Pixellel vagy más hasonló eszközzel visszacélozható, és Google Analytics-szel elemezhető.