Idén hetekkel korábban indulhat az ünnepi vásárlási láz

Hetekkel előbb indulhat az idei ünnepi vásárlási láz

A koronavírus-járvány országonként különböző súlyossággal, de jelenleg is ott van a mindennapokban, ami azt is eredményezi, hogy a kiskereskedelmet szabályzó protokollok naponta változhatnak. A Coresight Research tanácsadó cég szerint az amerikai fogyasztók 23 százaléka idén korábban kezdi meg a nagy ünnepi ajándékvásárlást, vagyis az online kereskedőknek mihamarabb célszerű megtervezniük az erre fókuszáló e-mail marketingjüket.

Ezért idén érdemes fontolóra vennünk néhány dolgot:

  • Az egyik legfontosabb, hogy az előző évi e-mail marketing menetrendet két-három héttel korábbra kell ütemezni 2020-ban.
  • A világjárvány arra is megtanította a vevőket, hogy egyes termékek átmenetileg nem érhetők el, ezért a kampányban érdemes megemlíteni a potenciális termékhiány lehetőségét is.
  • Inkább rövid időtartamú e-mail promóciókat célszerű indítani a megrendelések ösztönzése és a szállítási késések elkerülése érdekében.

Azt már most lehet tudni, hogy az idei ajándékozási időszakban egészen biztosan csökkenni fog az utazások, az ünnepi partik és személyes vásárlások száma, és növekszik az online vásárlás volumene. A termékek elérhetősége korlátozott, a szállítás pedig lassabb lehet.

A hirdetőknek a vásárlók felé a következőket érdemes kommunikálni:

  • Világosan magyarázzuk el az ajánlatot és a szállítási határidőket. Minden ilyen célú e-mail marketingakcióban adjuk meg azokat a megrendelési dátumokat, amelyekkel garantáljuk, hogy a megrendelt ajándék megérkezik az ünnepek előtt.
  • Figyelmeztessük a vásárlókat triggerelt e-mailekkel arról, ha a készlet fogyóban van. A legtöbb e-mail marketing platform képes arra, hogy küldjön ilyen értesítéseket azoknak, akik az adott terméket megnézték.
  • Előre érdemes összeállítani és menteni last minute e-mail ajánlatokat arra az esetre, ha a szállítási késések okozzák a teljesítési dátumok eltolódását.

Alfa és omega: a kézbesítés megerősítése

Sok fogyasztó munkahelyet váltott vagy munkanélküli lett a világjárvány idején, ami számos esetben az e-mail-címek megváltozását is hozta. Talán még egyetlen ünnepi időszakban sem volt olyan fontos a címzettlista tisztázása és pontosítása, mint a mostaniban.

E-mail ellenőrző szolgáltatásokkal felül lehet vizsgálni, hogy az adott e-mail cím aktív-e, illetve hogy biztosan kézbesíthető-e a levél. Ilyenek például az Email Verification Hygiene vagy a FreshAddress.

Az e-mail szolgáltatók – a Gmail, a Yahoo és még sokan mások – gyakran megváltoztatják a kézbesítési algoritmusokat, ami befolyásolhatja, hogy a marketingüzenet a címzett beérkező leveleiben vagy éppen a spam mappában landol. Ezek az algoritmusok megvizsgálják a a domain és az IP cím “reputációját”, valamint az előfizető interakcióit a márka e-mailjeivel szemben. Pozitív elkötelezettségre utalnak például a gyakori megnyitások és kattintások, ami azt eredményezi, hogy a levél nem a spamek között, hanem a beérkező levelek mappában landol. Egy hirtelen algoritmusváltásnak katasztrofális következményei lehetnek a kiskereskedő számára, mert előfordulhat, hogy az összes üzenet a spam vagy a szemét mappában köt ki.

A kézbesíthetőség biztosítása érdekében ezekre érdemes ügyelni:

  • Figyelemmel kell kísérni a megnyitási és kattintási arányokat aszerint, hogy milyen tartományból történnek. Ezzel gyorsan kiszűrhető, hogy melyik szolgáltatónál nem mennek át a leveleink.
  • Hasznos tartani az egységes küldési mennyiséget és az ütemezést. A mennyiség vagy a gyakoriság hirtelen változásai miatt a szolgáltatók ideiglenesen blokkolhatják vagy szűrhetik az e-maileket.
  • Hetente ellenőrizni kell a IP-címünk és domainünk elfogadottságát.
  • Figyelemmel kell kísérni, hogy nem kerültünk-e rá valamelyik feketelistára. A legismertebbek a SpamHaus és MX Toolbox.
  • Távolítsuk el vagy különítsük el a nem válaszoló e-mail-címeket.

A kreativitás sem hátrány

Bizonyos termékek iránti kereslet a világjárvány miatt megváltozott, de valószínűleg különbözik majd az idei ünnepi ajándékok átadása is a korábban megszokottól. A marketingszakemberek azt tanácsolják a hirdetőknek, készítsenek termék- vagy ajándékjavaslatokat, amelyek megoldást jelenthetnek egy esetleges távátadás problémájára is. Itt nem kel feltétlenül nagy dolgokra gondolni, hiszen ez lehet egy személyre szabott ajándékcsomagolás vagy egyedi ajándékkosár is.

Okostelefonra fókuszálva

Azt sem árt tudnunk, hogy ma már a legtöbb e-mail megnyitás okostelefonokon keresztül történik, illetve maga a vásárlás is egyre inkább ezen zajlik. Aki eredményes kampányt szeretne folytatni, és hirdetőként hatékonyan szeretné elérni a vevőket, annak egyszerűvé kell tennie az e-mail tartalom kattintását mobileszközről, hogy az közvetlenül a vásárlási csatornába, a webshopba vigye az érdeklődőt.

mm
Tóth Krisztina

25 éve dolgozik a médiában, jelentős tapasztalatot szerzett reklám, kommunikáció, pr és marketing témákban, jelenleg szabadúszó szakújságíró.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!