A Black Friday iránt itthon is hatalmas az érdeklődés, az e-kereskedők és a vásárlók részéről egyaránt. A vevők egyre többet vásárolnak mobileszközeiken, a webshop mérete nem biztos, hogy elsődleges szempont, az email pedig itt is az egyik legjobb eszköz lehet.
5 tipp az utolsó pillanatokra az elmúlt évek tapasztalatai alapján:
1. A Black Friday egy szezon, nemcsak egy esemény
Csak mert a nevében az van, hogy péntek, a Black Friday nem kell, hogy csak egy nap vagy egy hétvége legyen. Bár itthon a Cyber Monday nem terjedt el, Magyarországon van olyan nagy e-kereskedő, aki 11 napos Black Friday akciósorozatot tart, de a Google keresési eredményeiben is jelentősen megnő az ajánlatok és akciók találati listája már november első felében. Az érdeklődők tudnak a feketepéntekről és már jó előre keresik a promóciókat, így érdemes már jóval korábban meghirdetni saját ajánlatainkat. Ráadásul ezután rögtön ráfordulunk a karácsonyi bevásárlásra, így a két szezon összekötése vagy az egyiknek a másik általi előkészítése, netán a karácsonyi vásárlók korábbi vásárlásának ösztönzése mind-mind jó ötletnek tűnnek.
2. A Black Friday nemcsak az amerikaiaké
A Shopify adatai szerint a világon a legnagyobb növekedést – 7,8-szoros költés – a spanyol e-kereskedelem produkálja a Black Friday-jal összefüggésben, ahol a webáruházak mindössze öt éve kezdtek el akciókat hirdetni a feketepénteki hétvégére. Magyarországon ennél ugyan kisebb a növekedés, de 2016-ban a webshopok bevétele itthon is megötszöröződött a Black Friday idején. Nem érdemes tehát kimaradni, hiszen jelentős bevételek realizálhatók, a készlet pedig kiüríthető csak a szezonhatás ügyes kihasználásával.
3. A mobil nemcsak a jövő, hanem a jelen platformja
Ahogy a kínai 11.11. Global Shopping Festival kereskedelmi fesztiválról írtuk, a rendelések 90 százalékát mobileszközről adták le a felhasználók. A trend egyértelmű, és nincs értelme annak jövőbeliségéről beszélni.
A mobilos vásárlás egyre könnyebb, a dolog kényelmi oldaláról nem is beszélve. A Google felmérése szerint pedig a vásárlásnál még fontosabb szerepe van a mobileszköznek abban, ahogy a felhasználók megszerzik a számukra szükséges információkat: a vásárlók 82 százaléka okostelefonján rákeres az adott termékre, mielőtt megvásárolná, még akkor is, ha a tranzakció végül nem az interneten megy végbe, hanem például személyesen. Ráadásul 10 vásárlás közül 6 különböző típusú eszközön fejeződik be, mint amiről eredetileg indították.
Az internet mobil lett, akinek a webáruháza pedig nem a mobilra optimalizál elsősorban, annak hamarosan komoly gondjai lesznek. Nemcsak feketepénteken.
4. A kicsik is versenybe szállhatnak
A kisebb webboltoknak sokszor megvan az az előnyük, hogy vásárlóik velük szemben is a sarki fűszeres hatást érzik. Elkötelezettebbek irántuk, támogatni szeretnék a kisvállalkozást és a személyes törekvést. Ezt kihasználva pedig a nagy e-kereskedőkkel is felvehetik a versenyt akkor is, ha lényegesen kevesebb erőforrással gazdálkodnak. A kisebb webshopoknak érdemes a marketingjüket úgy kialakítani, hogy meglévő és visszatérő vásárlóikat célozzák meg a közösségi médiában és természetesen email-marketingeszközök segítségével is.
5. Az email a legfontosabb marketingeszköz lehet
Korábban is írtunk már a hírlevelek és hasonló email-alapon működő marketingeszközök kimagasló jelentőségéről. Nincs ez másként a Black Friday-hez kötődő kampányok esetében sem, hiszen az ajánlataidat és akciódat emailen gyakorlatilag ingyen juttathatod el a legfontosabb célközönségednek: az eddigi vásárlóidnak.
Készen állsz a 2017-es Black Friday-ra?
A Black Friday hatalmas lehetőséget jelent a webáruházak számára, hogy profitáljanak az év vásárlás szempontjából legforgalmasabb időszakából. A sikerhez azonban a jó ajánlatnál vagy nagymértékű akciónál jószerivel többre van szükség: tervezés, előre tekintés, és átgondolt marketingstratégia nélkül könnyen elszalaszthatod a lehetőséget, aztán várhatsz egy évig a következőre.