5 tipp a kifutott termékek kezelésére

5 tipp a kifutott termékek kezelésére

Nemrég írtunk arról, hogyan érdemes kezelni, ha egy adott termékből átmenetileg nincs készleten. De mit tegyen egy webáruház, ha az áru véglegesen elfogyott, például a gyártója beszüntette tevékenységét? Ha a webshop egyszerűen törli a termékoldalt, 404-es hibát eredményez a rámutató linkeknél, ami esetleg csalódottsággal tölti el az odatévedő látogatót. Némely esetekben lehet ez jó megoldás, de a teljes eltávolításon kívül azért vannak más eszközök is.

1. Használjuk az URL-t helyettesítő termékhez

Ha a véglegesen kifogyott árucikknek van közeli helyettesítő terméke, megfontolandó újrahasznosítani URL-jét és a linkek megtartását. Ez a megoldás a legjobb, ha az új termék csaknem teljesen megegyezik a megszűnő áruval: műszaki paramétereik némileg eltérnek, de funkciójuk és használatuk módja tökéletesen azonos, esetleg egy modell életciklusa lejárt, és a gyártó helyette egy újabb változattal jelentkezik. Ugyanez a helyes eljárás, ha valamilyen alapanyagról van szó, amelynek a beszállítója vagy a márkaneve változik meg.

2. Átirányítás másik termékre

Ez a megfelelő eljárás, ha két, általunk eddig forgalmazott, némileg azonos termék közül az egyik megszűnik. 301-es átirányítást alkalmazzunk, és tüntessük fel a terméklapon, hogy a terméknek mely változata nem érhető el a továbbiakban. Klasszikus példa lehet a csontszínű és a tojáshéj színű férfiing. Mindkettő fehér.

3. A termékoldal használata a továbbiaknak landing page-ként

Ha több szorosan kapcsolódó terméket forgalmazunk, amik közül az egyik megszűnik, jó megoldás lehet az adott termékoldalból olyan érkező oldalt készíteni, amely a termék történetével, tulajdonságaival, használatával foglalkozik, benne pedig linkelni a kapcsolódó árukat. Képzeljünk el például egy vetőmagokat árusító webboltot. Az egyik fajta paradicsom magja többé nem elérhető, de 6 másik fajtáé igen. Gyűjtsünk össze néhány érdekességet a kifutó fajtáról, írjunk a továbbra is kapható cikkek különböző tulajdonságairól, és linkeljük őket.

4. Tüntessük el a kategóriából és a keresőből

Ha nem töröljük a termékoldalt, az számos előnnyel jár. Ebben az esetben viszont mindenképpen vegyük ki a kategóriaoldalról és zárjuk ki a belső kereső eredményei közül is. Vagy legalább mozgassuk a listák legaljára, hogy senkinek se legyen feltűnő.

5. Végképp eltörölni

Ha nem akarsz sem landingoldalt készíteni belőle, sem átirányítani, a legjobb megoldás az lehet, ha ténylegesen törlöd az oldalt a webhelyedről. Ez 404-es hibát eredményez ugyan, de azért az sem a világvége.

Termékek jönnek és mennek, ez a kereskedelemben megszokott dolog. Hogy hogyan érdemes ezt kezelni, az jelentős mértékben az adott helyzet függvénye. Érdemes előre tervezni: a megfelelő stratégia kialakításával biztosíthatod, hogy csak a ténylegesen eladható, így bevételt hozó termékeket ajánlod vevőidnek. Ha csak kevés terméket árulsz, a fentiek közül a landing page létrehozása a legjobb megoldás, ha viszont több tízezret kínálsz, akkor ennek egyáltalán semmi értelme. Ebben az utóbbi esetben egyszerűen végy egy levegőt, töröld az oldalt és többé ne is gondolj rá.

mm
Zentai András

Tartalommarketing-specialista, social media tanácsadó, copywriter. A Kosárérték.hu állandó cikkszerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!