Az online marketinggel kapcsolatos ismeretek megszerzésére leginkább a gyakorlatban van lehetőségünk, illetve számos nagy online e-learning kurzus is elérhető a témában. Ezek egyike a Facebook Blueprint, ami nem más, mint a kék óriás saját oktatási platformja.
A Blueprinten keresztül a Facebook összes felületéhez tananyagot biztosító képzések megkönnyítik a kisvállalkozások számára az onlinemarketing-ismeretek elsajátítását és azok gyakorlati hasznosítását. Sőt, az elhivatottabbak akár hivatalos képesítést is szerezhetnek a cég által kínált marketingeszközök használatáról.
A cég által kiállított Facebook Blueprint Certification tulajdonképpen az egyetlen hivatalos elismert tanúsítvány, amelynek megszerzése még a legkitartóbb jelöltek számára is komoly kihívást jelenthet, és megtartásához minden évben újra kell vizsgázniuk az előírt követelményekből.
Az alábbi összeállításban kiválogattuk a leghasznosabb kurzusokat, amelyeken bárki részt vehet, aki Facebook fiókkal rendelkezik, és ezáltal specialistává képezheti magát.
Kezdeti lépések a Facebookon
A Business Manager Az abszolút kezdők számára mutatja be, hogyan állíthatunk össze egy Facebook oldalt és az azt kezelő csapatot, valamint oszthatunk meg információt a marketingcsapaton belül és külső partnereinkkel.
A Getting Started With Facebook and Partner Measurement Solutions című kurzus segítséget nyújt számunkra az Ad Insights használatával kapcsolatban. A Facebookról és a külső partnerektől érkező adatok kiértékelésével és prezentációjával kapcsolatos kurzus egyben nagy segítséget jelenthet az egész platform működésének megértésével kapcsolatban is.
Use Facebook Groups to Engage Your Audience: a közösségi funkciókat és csoportok indítását és használatát bemutató kurzus is nagy segítség lehet azon kezdők számára, akik épp most kezdik felépíteni a Facebookos közösségüket
A Beginner’s Guide for Facebook Marketing Partners’ Sales and Marketing, vagyis a Facebook Marketing Partner programjának bemutatása különösen hasznos lehet azok számára, akik elsődleges marketingcsatornaként tekintetnek a közösségi oldalra.
Hirdetések
Create Facebook Ads: az Ads Manager, vagyis a Facebook Hirdetéskezelő szolgáltatásának alapjait bemutató kurzus elengedhetetlen mindenki számára, aki bármilyen szinten is hirdetni szeretne a platformon – legyen szó akár az Instagramról vagy a Messengerről.
Campaign Performance with Ads Manager: ha pedig már fut a hirdetésünk, az sem árt, ha tisztában vagyunk a hirdetés hatékonyságának mérésével, és azzal, hogyan készíthetünk erről riportokat, illetve hogyan csemegézhetjük ki a cég által biztosított adatokból a számunkra érdekes számokat.
Az Optimize Campaigns with A/B Testing című anyag bemutatja az A/B tesztek működését, és segít bennünket ezek eredményes gyakorlati alkalmazásában is.
A Reach and Frequency Campaigns bemutatja számunkra, hogyan érhetünk el sikereket ezen kampányok segítségével, és hogyan érhető el ezzel az eszközzel a célközönségünk nagy része.
Az Ad Auction and Delivery Overview felvázolja a hirdetési aukciók működését, és bemutatja, hogyan vásárolhatjuk meg a hirdetők által legértékesebbnek vélt hirdetési helyeket a Facebook feedben. Segít megérteni azt is, hogy a nyertes hirdetések hogyan kerülnek kiválasztásra, illetve hogy számunkra mi a legmegfelelőbb módja ezen hirdetések kihasználásának.
Facebook Ad Delivery System: a Facebook reklámhelyaukcióján túl bemutatja a hirdetések kezelésének különböző módjait, és azt, hogyan és miként hasznosíthatjuk reklámköltéseinket legjobban.
Introduction to Ad Billing and Payments: a hirdetések és Facebookos reklámkeret elköltését bemutató kurzus segít megérteni, hogyan és milyen módon finanszírozhatjuk különböző reklámjainkat, illetve segítséget nyújt a számunkra kiállított számlák értelmezéséhez is.
A célközönség megtalálása
Targeting Core Audiences: a célközönség szegmentációjának bemutatása segít megérteni az elérésükhöz szükséges fogalmakat.
Targeting Custom Audiences: hogyan építhetjük fel a saját ízlésünknek megfelelő egyedi célcsoportjainkat, és hogyan célozzuk meg őket a megfelelő időben.
Targeting Lookalike Audiences: a saját célközönségünkhöz hasonló érdeklődésű és demográfiai hátterű felhasználók célzását ismertető kurzus.
Reach Your Audience on Facebook Platforms: a közönség és célcsoport meghatározásának határait és lehetőségeit boncolgató oktatóanyag, amely a Facebook mint platform lehetőségeivel foglalkozik.
Audience Insights: a közönségünkkel és a célcsoportunkkal kapcsolatos metrikai és riportolási ismeretek.
Tartalommenedzsment
Az Optimizing Video for Mobile kurzus segítségével megismerhetjük a figyelmet azonnal megragadó videós tartalmak készítésének tudományát. Bemutatja, hogyan készíthetünk különböző formátumú videókat, akár hang nélküli megtekintésre optimalizált hirdetéseket, és ezeket hogy jeleníthetjük meg a Facebook különböző felületein.
Creative Planning for Formats and Placements: a Facebook kreatívok alkalmazásával és azok használatával kapcsolatos ismeretek, esettanulmányokkal bemutatva.
Stories School: Tips & Tricks for Organic Stories: hogyan oszthatunk meg hatékonyan reklámtartalmú üzenetek a Történetek funkcióban az Instagramon, a Facebookon vagy akár a Messengeren.
Üzleti célok a Facebookon
Define a Measurable Business Goal: hogyan definiáljunk elérhető és mérhető üzleti célokat a Facebook segítségével.
Develop a Hypothesis to Test: hogyan állítsunk össze és teszteljük saját üzleti vagy marketing-hipotéziseinket a Facebook eszközeivel.
Align KPIs with Business Goals: hogyan állítsunk fel key performance indikátorokat, azaz KPI-okat annak mérésére, hogy a korábban definiált üzleti célokat mennyire sikerült elérnünk. Elmagyarázza a különbségeket az elsődleges és másodlagos KPI-ok között
Business Manager: Billing, Payments and Tax Information: a Facebook üzleti fiókokkal kapcsolatos pénzügyi és adózási információk kezelése a platformon használt eszközök segítségével.