A proaktív fogyasztói szolgáltatások valójában nagyon egyszerű dolgot jelentenek. Az online kereskedőknek előre kell látniuk, hogy vásárlóiknak milyen gondjaik merülhetnek fel, és ezekre kész válasszal kell rendelkezniük. Ez az egyik legjobb módja az eladó és a vevő közti bizalom felépítésének.
Körbenéztünk így 2024 végén, hogy melyek azok az idei meghatározó trendek, amelyekről idén is sokat beszéltünk, de alighanem meghatározóak lesznek a következő években is.
Olykor furcsa helyzetek alakulnak ki a házhoz szállítás során a használt termék elszállításával kapcsolatosan. Ezeknek a kiindulópontját a legtöbbször a megrendelő nem teljesen pontos ismeretei jelentik. Így fontos tisztázni: mit, mikor, hogyan lehet egy-egy új csomag érkeztével a házhoz szállítást végző szakemberekre bízni, nekik átadni.
A nagyobb méretű termékek rakodása és a házhozszállítás iránti igény egyaránt jelen van üzleti és magánemberi oldalon is. Utóbbit fogjuk most közelebbről megvizsgálni; az ilyen tranzakciók iránti igény elsősorban az online piactereken generálódik, de nap mint nap találkozunk közvetlen megkereséssel is.
A szerződéses logisztikai szolgáltatások (contract logistics) nagy előnye, hogy a gyártástól a szállításon és a raktározáson át az értékesítésig kiszolgálják az e-kereskedőket. De vannak meggondolandó jellemzői is.
Az OpenAI Dall-E és a ChatGPT elindítása után 2023-ban drámaian megváltozott a globális MI-térkép. A várakozásokkal ellentétben azonban az ezt követő piaci fejlődés és az innováció nem az Egyesült Államokra vagy más nyugati országokra összpontosult. Kína a nyerő egyelőre, és az is látszik már, hogy mi lehet ennek az oka.
Vizsgáljuk meg egy kicsit közelebbről a házhozszállítási folyamatot! Van ebben két kiemelkedően fontos tényező, amik felett nem szabad elsiklani, mert a sikeres, zökkenőmentes és biztonságos szállítási folyamat elengedhetetlen kellékei.
Ha a popzenében igaz, hogy amit egyszer az Egyesült Államokban vagy Angliában kitalálnak, az előbb-utóbb Magyarországon is megjelenik, akkor miért ne lehetne ez igaz a drónok felhasználására is a kereskedelemben? Azt azonban érdemes tudni, hogy a világ más országaiban ezt éppenséggel a szabályozás enyhítésével képzelik, ami érthető úgy is, hogy a drónok a vigyázó tekintetek nélkül is repülhetnek.
Az utánvét kezelésének kérdése egy kiemelten fontos része a házhozszállítási folyamatnak. Jelenleg Magyarországon az online megrendelt termékek ellenértékét az átvételkor szeretné kifizetni a megrendelő. Ez tekinthető egyfajta bizalmi kérdésnek is.
Az innovációnak manapság a csomag és házhozszállításban is hatalmas szerepe van. Az a szolgáltató válhat piacvezetővé ebben a szegmensben, aki előre tekintve, folyamatosan olyan új megoldásokat keres, amivel a kereskedők, az ügyfelek és a címzettek igényeit a korábbiaknál jobban, és a lehető legjobban ki tudja elégíteni.
Bár egy kalap alá veszik őket, a csomagszállítás és a házhozszállítás nem ugyanaz a szolgáltatás. Jelentősen eltérnek egymástól, ezért a két szolgáltatás sajátosságait érdemes figyelembe venni a webáruházi működések tervezésnél, illetve az ügyfelek tájékoztatásakor.
A Munch innovációja valójában annak elérése, hogy a környezetedben nem kell bemenned az összes boltba, hogy kiderüljön: hol vannak ételmentéshez kapcsolódó lehetőségek, projektek, hanem egy platformon összegyűjtve lehet mindezt hatékonyabban megvalósítani.
A csomagolás a körkörös gazdaság egyik Achilles-sarka. De mi van, ha a csomagolóanyag maga is, eleve, eddig hulladékként kezelt anyagból keletkezik? A szektor innovatív és gyors fejlődése, ugyanakkor az eredményeinek a befogadása is szükséges ahhoz, hogy az alábbi kezdeményezésben meglássuk akár a magunk lehetőségét.
Az Xbox One S konzol rendkívül sokoldalú platform. Most egy sor virtuális fitneszkihívást is kínál, melyek mozgásra és játékra egyaránt ösztönöznek. E kihívások nemcsak a játékvilág vadonatúj dimenzióját mutathatják meg, hanem hozzájárulhatnak a testi és lelki egészség javításához is. [Támogatott tartalom.]
Régóta beszélnek a marketingesek arról, hogy a jövő az olyan vásárlásé, amely nem csupán kiszolgálja a vevő igényeit, hanem olyan élményt is nyújt, ami újabb vásárlásra, az új tapasztalatot kínáló webáruház rendszeres felkeresésére ösztönzi a fogyasztókat.
...