Egy e-kereskedelmi vállalkozás fejlesztésének és növekedésének egyik bevált módja, ha a vállalat nemzetközi piacokon kezd értékesítésbe. Az egyik lehetőség erre az, hogy a vállalat saját online shopot kezd működtetni, ahonnan külföldi megrendelésre is lehetőség van. Ennél azonban sokkal könnyebb és gyorsabb megoldás, ha egy már létező online piactéren kezdi el árulni a termékeit.

Az eBay és az Amazon mindenki számára ismert. Ezeknél azonban jóval több és olyan online piactér létezik Európában, amiben komoly üzleti lehetőségek rejlenek. Az értékesítésre sok különböző lehetőség nyílik, az egyes szereplők jelentősen eltérő üzleti modellekkel dolgoznak, egyesek egész Európában jelen vannak, mások egy-egy részterületre specializálódtak.

Allegro

A közel 40 milliós Lengyelország legnagyobb piaci szereplője az Allegro a maga 14 millió vásárlójával, akik közül 90% havonta használja is az oldalt. Lengyelországban az online értékesítés (csakúgy mint az internetpenetráció és az okostelefon-használat) alacsonyabb az európai átlagnál, de növekedése meghaladja a nyugat-európai ütemet.
A lengyel piacon történő értékesítéshez az Allegro a legjobb megoldás, a legtöbb területen lehet árukat forgalmazni. Könnyű regisztrálni, nem kell hozzá lengyel bankszámla sem, csak PayU számla szükséges. Nincsenek havi fix költségek, csak az eladások után kell fizetni. Komoly akadály viszont, hogy a platformot lengyelül használják, és a termékleírások, valamint az ügyfélszolgálat nyelve is a lengyel.

Bol.com

Hollandia és Belgium legnépszerűbb online piaca és legerősebb brandje a bol.com, amely könyveket, játékokat és elektronikai eszközöket árusít, ezeken a területeken – 7 millió vásárlójával – nagyobb az Amazonnál. Leginkább új cikkeket értékesítenek, de nincsenek kizárva a használt áruk sem. Belső hirdetési rendszere van, és segíti az eladókat értékesítési optimalizálási szolgáltatásaival. Az árusítás megkezdése és a termékek listázása egyszerű, a termékek GTIN azonosítója szükséges hozzá, ez alapján listázzák őket. A Bolnál sincsenek havi költségek, csak az eladások után kell fizetni.

CDiscount

A CDiscount a legnagyobb francia e-kereskedelmi szereplő, Európán kívül Dél-Amerikában, Afrikában és Ázsiában is jelen van. Franciaországban a második leglátogatottabb weboldal havi 11 millió egyedi látogatóval, összesen 16 millió vásárlója van. A termékskála széleskörű, de elsősorban elektronikai készülékekre és műszaki cikkekre specializálódott.

A regisztrációhoz díjmentes, az eladóknak havi 39,39 eurós költségen kívül 5-20%-os jutalékot kell megfizetni. A termékeket API használatával vagy CSV fájlból is lehet listázni. Az eladó saját maga is teljesítheti a megrendeléseket, de a CDiscount hálózatát is igénybe veheti hozzá, amelynek 18500 átvételi pontja van Franciaországban. Ugyancsak van saját forgalomnövelést elősegítő programja. A francia piacon történő árusításhoz ezt az oldalt érdemes használni, de francia nyelvű vevőszolgálat és temékleírások kellenek.

Etsy – DaWanda

Az Etsy egy kézműves termékeket árusító online piactér, és szigorúan is veszik, hogy minden terméknek egyedinek kell lennie. Bárki regisztrálhat eladóként az oldalon, és saját online shopot hozhat létre a rendszer keretein belül.

Az Etsy nemrég magába olvasztotta a DaWanda elnevezésű, hozzá hasonló, népszerű kézműves piacteret. A DaWanda forgalmának 56%-a Németországból, 14%-a Lengyelországból származott.

Fnac

A Fnac Franciaország harmadik legnagyobb e-kereskedelmi oldala, a CDiscount és az Amazon után, ráadásul az egyik leggyorsabban növekvő oldal Európában. Franciaországon kívül Belgiumban, Portugáliában és Spanyolországban van jelen, 20 millió felhasználóval és 10 millió egyedi látogatóval büszkélkedhet havonta. 10 millió termékét többek között elektronikai, otthoni és kertészeti, sport- és babatermékek, valamint könyvek teszik ki.
Jelentkezni kell a regisztrációért, a feliratkozás 39,99 euró havonta, a jutalék pedig 8-14% között alakul a kategóriák függvényében, valamint további 0,49-1,49 eurós díjat kell fizetni eladásonként. Az oldalon elsődlegesen franciául kell kommunikálni, és francia nyelven kell  ügyfélszolgálatot kell működtetni.

Fruugo

A Fruugo globális szereplő, 32 országban van jelen Európa nagyobb részén, Ázsiában és Ausztráliában. A kereskedőket a termékleírások, az ügyfélszolgálat és a fizetési szolgáltatás valamennyi országra történő megfeleltetésével segíti. A vállalat megfogalmazott célja, hogy a világ minden részén egyszerűen és biztonságosan, széles körű termékválasztékból vásárolhassanak a felhasználók.

A Fruugon történő árusításhoz vállalni kell a nemzetközi szállítást a meghatározott régiókba, valamint a terméklistát úgy kell megadni, hogy tartalmazza a GTIN és MPN azonosítókat. Utána a lista feltöltése már egyszerű API vagy CSV fájl segítségével. A költségeket a 15%-os forgalmi jutalék és a 2,35%-os fizetés utáni jutalék teszi ki, havidíja nincs a szolgáltatásnak.

La Redoute

A La Redoute régóta működik Franciaországban, a divat és a lakberendezés piacán a közép és felsőkategóriás minőséget célozva. 2010-ben bővítették az online működésüket, és már harmadik fél megjelenését is lehetővé teszik a felületen. 11 millió regisztrált vásárlója van 26 országban, de főként Franciaországból. Célcsoportja az átlagosnál többet költő, 20 és 45 év közötti nők. A saját értékesítés a harmadik felek értékesítése nagyjából 50-50% arányban oszlik meg.

A La Redoute-ra az oldal presztízse miatt a regisztráció tipikusan meghívással lehetséges, de a többcsatornás szolgáltatóknak lehetőséget biztosíthatnak a bemutatkozásra, ha úgy látják, hogy a vállalat érdemes rá. A regisztráció után néhány hetes átfutás után egy megállapodás megkötését követően válhat valaki eladóvá.

A megrendeléseket az eladónak kell teljesítenie. A 49 eurós havi díj mellett 8-20%-os jutalékot kell fizetni. Fontos, hogy francia nyelvű termékleírásokkel kell rendelkezni, a termékeket azonosítóval kell ellátni és jó minőségű képeket várnak el.

Ez a felület a kifinomult eladóknak alkalmas, akik a nagy francia divat és lakberendezési piac szereplői akarnak lenni, de rendelkeznek már kellően szervezett háttérrel ahhoz, hogy megfeleljenek a La Redoute elvárásainak.

ManoMano

A ManoMano DIY termékekre és kertészeti eszközökre specializálódott, Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Belgiumban, Spanyolországban, Olaszországban és Németországban van jelen. 2000 eladó 1,6 millió terméke található meg náluk, ez 2017-ben összesen 250 millió eurós forgalmat jelentett, ami 180%-a az előző évinek. Saját maga nem árul termékeket, így az ott árusítóknak nem versenytársa, mindössze platformot biztosít a kereskedelemnek.

A regisztráció egy ellenőrzési folyamathoz kötött, a ManoMano komoly feltételeket támaszt a felületükön árusító vállalkozásokkal szemben. Regisztrációs díjat nem kell fizetni, de havi 35 euró a feliratkozás költsége, továbbá jutalékot kell fizetni a forgalom után.

A ManoMano fejlődése és jó teljesítménye is jelzi, hogy szakosodott e-kereskedelmi felületeké lehet a jövő.

OTTO

Az OTTO Németországban az Amazon után a második legnagyobb online kereskedési felület, és a legnagyobb a divat- és életmódtermékek piacán. Az OTTO hosszú offline múltja után ma már az értékesítése 90%-a online történik, és egyre növekvő felületet ad külső eladók számára is. 9 millió aktív felhasználója van, akik jellemzően 25 és 55 év közöttiek, kétharmaduk házas nő, átlag feletti jövedelemmel. Az OTTO vállalat a német háztartások 45%-át éri el.

A regisztrációhoz már rendelkezni kell e-kereskedelmi múlttal és szervezett háttérrel. A regisztráció díja 10 ezer euró, valamint 15 és 50% közötti jutalékot kell fizetni.

Az OTTO szigorú feltételeket szab a belépő vállalkozásokkal szemben, és elvárt, hogy a termékleírások német nyelvűek legyenek. Lehetőséget biztosítanak raktározási és szállítási szolgáltatásra, valamint promóciós megjelenésekre.

Ha valakinek a célja a folyamatosan bővülő, jól jövedelmező német e-kereskedelmi piacra lépni, akkor az OTTO-t javasolt használnia, még úgy is, hogy az egyszeri költségek igen magasak.

Priceminister – Rakuten

A Priceminister egy francia piactér 22 millió felhasználóval, amelyet a Rakuten már 2010-ben felvásárolt, de csak 2018-ban vette saját nevére a szolgáltatást. A vásárlók döntő többsége francia, de a szolgáltatás néhány más országban is jelen van. A legfontosabb termékkategóriák a könyvek, elektronikai eszközök, otthoni és kertészeti eszközök, cipők, táskák, valamint a szépség- és egészségipari termékek. Az egykori Priceminister átlagosan naponta 30 ezer tranzakciót bonyolít le, és a vásárlók lojalitása kiemelten fontos a számára.
A regisztráció jelentkezéshez kötött, nincsen díja, de 4 és 22% közötti jutalékot kell fizetni az értékesítések után. Az eladóknak hasznos szolgáltatásokat biztosít, mint például a személyre szabható online bemutatóterem, a belső marketingeszközök használata vagy az e-kereskedelmi szakértői tanácsadás.

Privalia

A Privalia egy online divat outlet, amely Spanyolországban, Olaszországban, Brazíliában és Mexikóban üzemel. Spanyolországban 8,5, Olaszországban 7,6 millió felhasználójuk van, akik 70%-a 30 és 45 év közötti nő, 60%-uk pedig közép vagy felső közép jövedelmi kategóriába tartozik. A Privalia rendszeresen szervez rövid, 3-5 napos kampányokat, amikor a felhasználók emailben vagy SMS-ben rendelhetnek termékeket, valamint lehetőséget biztosít a bizonyos feltételeknek (kedvezmény, megrendelési határidő) megfelelő partnerei számára dropship értékesítésben való részvételre.

A regisztrációt követően az egyetlen költség az eladások utáni jutalék, amely 5 és 20% között alakul, ugyanakkor az fontos, hogy az eladó hajlandó legyen szerepelni a kampányokban, ilyenkor pedig jelentős kedvezményeket adni a termékek árából.
Az eladónak spanyol és olasz nyelvű termékleírásokat és ügyfélszolgálatot kell biztosítania, és legalább 300 különböző termékkel kell megjelennie. A megrendelések teljesítése szintén az eladó feladata. Elvárt, hogy ennek 3-5 munkanapon belül ennek eleget tudjon tenni. A Privalia kiemelt marketinges eszközei a mobiltelefon-használat ösztönzése és a nagy kedvezményekkel járó akciók.

Spanyolországban és Olaszországban a Privalia jól ismert szereplő a divatpiacon, így érdemes a termékeket ezen keresztül a piacaikra vinni. Ugyanakkor a kisvállalkozások számára kevésbé tűnik ez a modell alkalmasnak az elvárt nagy kedvezmények miatt.

Rue du Commerce

2009-ben kezdte el a működését a francia piacon, kezdetben elektronikai eszközöket árulva, majd egyre szélesebbre nyitva a termékkínálatát. 2016 óta a legnagyobb francia szupermarketlánc, a Carrefour tulajdonában van. Az e-kereskedelmet használó franciák egyharmada a Rue du Commerce-t használja, akik jellemzően a 25-49 éves korosztályból kerülnek ki, valamivel több, mint felük férfi, és az ABC1 csoportba tartoznak. 9 millió felhasználójuk van, és havi 6 millió egyedi látogatást érnek el. Az átlagos költés igen magas, 180 euró. Jelenleg 750 eladó van jelen a platformon, és törekszenek a nemzetközi bővítésre.

Havi 40 euró a feliratkozás költsége, ezenkívül pedig jutalékot kell fizetni az értékesítés után.

A Rue du Commerce nagy előnye, hogy a Carrefour tulajdona, és jelentős erőfeszítéseket tesznek az online bővítésre. Franciaországban az e-kereskedelem egyébként is növekvőben van, így jelentős üzleti lehetőség van a piacra lépésben.

Spartoo

A francia Spartoo 30 európai országban van jelen, és 450 millió regisztrált felhasználója van. 2006-ban cipőkereskedésként indult, majd 2014-től már harmadik felek számára is lehetővé teszi az online piacterük használatát. Franciaországban viszonylag ismert név a piacon, a Converse, a FitFlop, a Lacoste vagy Timberland is aktív márkák náluk.

A regisztrációhoz a megadott formanyomtatványon kell felvenni velük a kapcsolatot, az elvárás, hogy az árusító legalább 250 különböző egyedi termékkel rendelkezzen a piacra lépéskor.

A 35 eurós havi díj mellett 15-20% jutalékot kell megfizetni. Az eladók saját maguk bonyolítják a rendelések teljesítését és a visszárut. Ugyancsak nem kínálnak lehetőségeket az oldalon belüli promóciónak, az eladónak magának kell az termékoptimalizációt megoldania.

Yatego

A Yatego 10 ezer eladóval és 5 millió termékkel valamennyi termékkategóriában jelen van. 3,4 millió egyedi látogatója főleg Németországból, Ausztriából és Svájcból érkezik.
A Yategon való árusítás megkezdéséhez először is egy saját online shopot kell felépíteni a piactéren, a termékek innen automatikusan a piactérre is kikerülnek. A tranzakciók az eladó és a vevő között zajlik, a Yatego ebben nem vesz részt.

Zalando

A Zalando jelentős szereplő az európai kiskereskedelmi piacon, elsősorban Németországban, de az utóbbi években számos európai országban terjeszkedett, és Svédországban és Belgiumban már központja is van. 20 millió aktív felhasználóval a nyugat-európai divatpiac 7,4%-át birtokolják. A Zalando növekedése folyamatos, leginkább a perszonalizációval igyekszik kitűnni: az ügyfelek korábbi vásárlásai alapján tesz személyre szabott ajánlatokat és ajánl termékeket. Fontos elv, hogy a termékek kiszállítása és a visszaküldése az ügyfeleknek díjmentes.

A Zalando partnereinek rendelkeznie kell Németországban irodával, már működő weboldallal, továbbá vállalniuk kell az ingyenes kiszállítást és 100 napos visszatérítés lehetőségét.

A Zalando Németországban, a divat és kiegészítők piacán a legerősebb. A piactér tudatosan igyekszik megkülönböztetni magát az Amazontól. Az elegáns és válogatott tartalommal rendelkező oldaluk árérzékeny, de nem törekszik a legolcsóbb lenni. Nagyszerű termékeket lehet találni náluk jó áron, és e-kereskedőként különösen akkor jó lehetőség csatlakozni hozzájuk, ha olyan terméket árul a vállalkozásunk, amely még nincs a Zalandonál.