A Messenger csevegőalkalmazás új e-kereskedelmi funkciójának segítségével a kereskedő az érdeklődő kérésére élőben mutathatja be a terméket, válaszolhat kérdéseire, sőt rendelést is fölvehet, és fizetési tranzakciót is indíthat. Mindezt az alkalmazáson belül. Jelenleg a tesztüzem folyik, a globális bevezetésről egyelőre még nincsenek hírek.
Ha széles körben elterjedne, eléggé megváltoztathatná az e-kereskedelmet a Messenger most még csak tesztüzemben működő élő videós vásárlási szolgáltatása. A csevegőalkalmazás új fejlesztését tavaly november óta Thaiföldön teszteli zárt körben a Facebook, ahhoz csak a kiválasztott kereskedők férnek hozzá.
Az alapfunkció nagyjából a következőképpen néz ki: a vásárló kiválaszt egy terméket a webáruházából, készít róla egy képernyőmentést, majd ezt Messengeren elküldi a kereskedőnek, aki élő videóban bejelentkezik és bemutatja az árucikket. Amennyiben az adott áru elnyeri az érdeklődő tetszését, azonnal – vagyis az alkalmazáson belül – leadhatja rendelését, sőt rögtön ki is fizetheti azt.
A szolgáltatás rengeteg lehetőséget ad, és nyilván sokféleképpen használható. A kereskedő a webáruház saját Facebook-oldalán értesítheti követőit arról, hogy élő adást indít, ahol bemutatja az újonnan készletezett termékeit, működésüket, azonnali kérdésekre is válaszolhat és rendeléseket vagy foglalásokat is felvehet, a termék vagy szolgáltatás természetétől függően.
A Facebook azért választotta Thaiföldet az új e-commerce funkciók teszteléséhez, mert az ázsiai ország a világ egyik legaktívabb Marketplace-t használó közösségének számít, így remek terep mindenféle online kereskedelmi fejlesztés kipróbálására. A tesztprojekt résztvevői egyébként a Facebook közlése szerint optimisták, sőt kifejezetten úgy érzik, hogy az új live-funkció jobb lehetőségeket ad nekik termékeik bemutatására és népszerűsítésére, mint a hagyományos fotók.
Habár a Facebook egyelőre nem adott hírt arról, hogy a szolgáltatás mikor lehet majd globálisan elérni, bizonyára tervezik a kiterjesztését, hiszen a teszt mellett az igényfelmérés is folyamatos. A közösségi platform nemcsak a tesztben résztvevőktől gyűjti folyamatosan a visszajelzéseket, de újabb kereskedőket is felvesznek a várólistára.
Ha jobban belegondolunk, egy ilyen lépés nem váratlan a Google-lel folyamatosan hirdetési versenyben lévő Facebook részéről, hiszen az élő videó egy olyan eszköz, ahol egyértelmű az előnye legnagyobb vetélytársához képest, így a neki kedvező terepen tehet szert további bevételekre. A szolgáltatás a kereskedők szempontjából remek interaktív alternatívája lehetne a ma használatos, statikusabb online hirdetéseknek, és megkerülhető lenne vele a reklámokkal ma már rendkívül túlterhelt Hírfolyam.