Az év végi nagy rohamra a korábbi éveknél is alaposabban készültek a csomagszállító cégek. Az MPL járműflottabővítésének bejelentését időzítette mostanra; a FoxPost a Packetával összeolvadásának zökkenőmentes felgyorsítását ígéri. A GLS Hungary pedig a csomagautomata állomány szintlépését jelentette be annak bizonyságául, hogy a hálózataik folyamatos bővítése továbbra is vastagon aláhúzott része a stratégiáinak.
Aki figyelemmel kísérte az elmúlt években a csomagautomata piac változását Magyarországon, annak is igyekeznie kellett, hogy naprakész adatokkal rendelkezzen. 2021-ben még az volt a nagyszám, hogy egyetlen év alatt több mint 800 új automatát kötöttek a cégek üzembe, és így a magyarországi csomagautomata-hálózatban már több mint 1250 egység dolgozott.
Egy évre rá ezt a növekedést már egyetlen ambiciózus szereplő is produkálta, és abból is hír lett, hogy a forgalmas MÁV-Volán állomásokon szervezetten-tervezetten megjelentek a csomagautomaták. Tavaly ősszel pedig már azt közölte egy piaci körkép, hogy a csomagautomata-flottákban több mint 4500 egységet használunk. A dinamikus növekedés azóta sem állt meg; a GLS Hungary épp a napokban jelentette be, hogy üzembe állította a 2000. csomagautomatáját.
Továbbra is a bővítésen a hangsúly
A budapesti MOM Parkban telepített 2000. csomagautomatával a cég alig másfél év alatt megduplázta a hálózata méretét. S bár a jubileumi automata egy frekventált fővárosi helyszínen került beüzemelésre, a cég nem kizárólag a fővárosra koncentrál: az automaták közel harmada, 32,66 százaléka Pest vármegyében található, a teljes flottából pedig minden ötödik automata (18%) üzemel Budapesten. A GLS hálózatbővítése az ország minden szegletét célozza, a nagyvárosoktól kezdve a kisebb községekig.
A GLS már több mint 630 településen, a csomagautomatákkal és csomagpontokkal együtt, összesen mintegy 3050 átadópontot működtet az országban. A gyakorlatilag minden ötödik magyarországi településen jelen lévő hálózatban több mint száz, 4000 főnél kisebb lélekszámú település is szerepel, ahol legalább egy GLS átadópont működik.
“A 2000. GLS Automata üzembe helyezésére nagyon büszkék vagyunk!”
– mondta Balázs Attila, a GLS Hungary ügyvezető igazgatója, hozzátéve, hogy jelzés értékűnek és fontos mérföldkőnek tekintik a határátlépést. A cél változatlan: minél több vásárló részére biztosítani a neki megfelelő, kényelmes átvételi módot. A cégvezető közölte azt is: ennek érdekében a GLS Hungary jövőre is, a továbbiakban is dinamikusan bővíteni fogja a csomagautomata hálózatát.