Az ebringo.hu 2021-ben indult, alapvetően “B” kategóriás elektronikai és barkács termékek digitális piactereként. Jelenleg 112 partnerrel és négy országban van jelen, egyre bővülő startupként. Éves szinten több milliárd forint forgalmat bonyolítanak partnereikkel, a mesterséges intelligencia alapú marketingnek köszönhetően a növekedésük folyamatos. Scheller M. Richárd (SR) és Németh Gergely (NG) beszél az ebringo.hu működéséről. – Támogatott tartalom.
De mit is jelent a mesterséges intelligencia alapú marketing?
N.G : Elsőként ismertük fel, hogy nemcsak Google és Facebook alapú marketing csatornákon értékesítsünk, mivel a jövő generációja nagy valószínűséggel már nem fogja használni ezeket, sőt a Facebookon már jelen sincsenek. A jövőben már chat GPT-től fognak kérdezni, vele fognak keresni, informálódni. Pár év múlva AI technológiával fogunk keresni és találni, kiszolgálni a vásárlási igényeket.
S.R : Azt tisztán látjuk, hogy a marketplace-ké a jövő. A kis webshopok tőke és professzionális tudás nélkül egyre többen szűnnek meg, egyre szofisztikáltabb feladatokat kell ellátniuk. A marketplace-ek több feladatkörben speciális tudással, tapasztalattal rendelkeznek, így nagyban tehermentesíthetik a webshopok feladatait. Véleményünk szerint pár nagy, vagy közepes digitális piactér lesz a hosszú távú befutó, nyilván azok, akik professzionális szintre emelték marketing tudásukat és eljutnak a széles tömegekhez.
A jövőben, a nagy működési költséggel üzemelő multik versenyhátrányba kerülnek a digitális piacterekkel szemben, hiszen az internetes kereskedelem magával hozza az alacsonyabb árakat (nincs hatalmas bérleti díj frekventált plázákban, helyeken), így köti össze a nagykert, a gyártót, az eladót és a vevőket.
Scheller M. Richárd és Németh Gergely
Tervek a jövőre
S.R : Egyre magasabb a költésünk a hirdetési platformokon, a Google, a Facebook, és az MI alapú hirdetési költségeink is növekednek. Mindenhol azt halljuk, látjuk, hogy nagyon sok webshop készül külföldi értékesítésre, így adott volt számunkra a lehetőség, hogy mi is terjeszkedjünk, nyissunk új utakat és szerezzünk megfelelő tapasztalatot külföldön, amit azután át tudunk adni partnereinknek, akik velünk dolgoznak. Gyorsan megállapítottuk, hogy fejleszteni kell az oldalt a külföldi elvárásoknak megfelelően, és egy olyan nevet választani, amely nemzetközileg is megállja a helyét és egyben frappáns, könnyen megjegyezhető.
N.G. Ez lett a ebringo.hu. Nemcsak a brand változik, letörtük a jutalékot, sőt, bizonyos esetekben jutalék nélkül is értékesíthetnek partnereink.
S.R.: Elsőként ismertük fel hogy a jövőben már jutalék nélküli értékesítés lesz elterjedt. Itt a platform csak kezelési díjat számít fel, ami 1euró körüli összeg, a vevő fizeti, és nem terhelődnek rá más, járulékos költségek Nyilván ez esetben az az elvárás, hogy a partner az adott terméket a Google és Facebook más hirdetői áraihoz képest olcsóbban árulja, tehát úgy hogy a világon nálunk tudják legjobb áron megvásárolni ezt az adott terméket.
N.G.: Így van: a világ változik, nekünk is együtt kell vele változni. Fontos a kreatív csapat, a célok megvalósítása, és a technológiai fejlesztések.
Miért épp ebringo?
N.G : Könnyen megjegyezhető és trendi nevet szerettünk volna, de a hangsúly inkább a minőségen van: mi nem csak termékeket adunk el a partnereinknek, hanem szolgáltatást biztosítunk, ami magában foglalja a külföldi ügyfélszolgálatot, jogi tanácsadást, ügyféltámogatást, illetve egyedi kampányokat is. Minden partnerünkkel folyamatosan egyeztetünk, átbeszéljük az együttműködésünk alapjait, felmérjük az igényeket, és ahhoz igazítjuk a kampányokat. Minden ügyfél más, különböző problémákkal, erősségekkel rendelkezik, ezért fektetünk nagy hangsúlyt a minőségi, egyedi kiszolgálásra.
S.R.: Mivel többet nyújtunk, többet is adunk el, rengeteg akciót indítunk közösen a partnerekkel. Applikációt fejlesztettünk törzsvásárlóinknak, előfizetéses vásárlást vezettünk be, de ami a legfontosabb a közép-kelet-európai régióban indultunk el és a következő negyedévben indulnak nyugat európai piacok is. A következő év második negyedévében a cél az itthon még „szűz piacnak” számító közel-keleti, dubai és más távol-keleti régiók meghódítása.
A jövő a piactereké, de elég erős a mezőny
N.G.: Azt a trendet látjuk, hogy a marketplace-ké a jövő. Sajnos egyre több hazai kis webshop szűnik meg, mert nem bírják a tempót, koncentrálódik a digitális piac. Az eddigi nagyok, mint az Emag itthon vagy az Amazon külföldön, komoly esésekkel számolnak. Az új üstökösök gyorsan átírják a piacot: olyanok, akik 2 éve még nem is voltak jelen, mint pl. külföldön a Temu, vagy itthon mi, az ebringo.hu.
Azt látjuk, hogy teljesen más a nagyok modellje. Általában mindenki feltöltheti a termékpalettáját, ha elfogadja a marketplace szabályait. Így sok esetben kialakulhat az a helyzet, hogy akinek nem a legjobb árai vannak, annak nem lesz eladása, az olcsóbb nyer.
Emellett a rengeteg partner mellett egyszerűen elveszik a figyelem, az egyéni partneri törődés, ami pedig hátrányos a partnerek számára is, de meggyőződésem, hogy hosszú távon a marketplace számára sem előnyös.
S.R.: Mi tavaly is nyilatkoztunk erről, és megjósoltuk: a kínai versenytársak ki fogják szorítani a hazai tulajdonú webshop kereskedőket, nem beszélve a költségvetésben okozott károkról. Éppen ez volt az a pont, amikor rájöttünk: csakis növekedéssel és új technológiák bevezetésével tudunk talpon maradni. A jelenleg futó világgazdasági válságra, úgy reagáltunk, hogy alacsonyabb árakat biztosítunk, és agresszív terjeszkedésbe kezdünk. Mondhatni: “válságtermék” lett az ebringo.hu.
Ebben más az ebringo
N.G: Jobb technikai összekötést kínálunk, új technológiákat kísérleteztünk ki, személyre szabott kampányokat kínálunk, és ezek hosszú távú stabil együttműködést eredményeznek. A multiplatformok nem adnak támogatást, nem segítenek az exportpiacokon megjelenő jogi és nyelvi támogatásban, nincs valós kapcsolattartás a partner és a platform között. És ami a legfontosabb, nem tudnak állandó növekedést felmutatni.
S.R: Sokat hallani arról, hogy miképpen tudnak a hazai webshopok külföldre terjeszkedni, de nehéz a jogi, adózási és idegen nyelvismeret hiánya miatt ezek megvalósítása. Gondoljunk át: egy külföldi nyitással rengeteg új probléma, elintéznivaló merül fel: például irodabérlés, a helyi szakemberek toborzása, fizetések, piackutatás, utazgatás stb. Miközben egy digitális piactérrel, mint például mi, egy kattintással megszerezheted ezeket itthonról, méghozzá ingyen.
Nem csak a magyar piacon
S.R.: Románia, Szlovákia, Horvátország, Ausztria és Szlovénia. Negyedéves ütemben tervezzük a bővülést, negyedévenként 2 ország nyitása.
A cél, hogy egy év múlva, aki nálunk regisztrál, akár 15 országban is tudjon értékesíteni, egy kattintással. Hosszútávú és stabil partnerek szeretnénk lenni a mindennapokban: állandó és napi kapcsolattartást, minőségi partner- és ügyfélkiszolgálást biztosításával. Célunk az is, hogy meg tudjuk tervezni partnereink árbevételét, szállítási kapacitásait, illetve raktárkészletét, és napi valósadat feltöltését.
N.G: A növekedésünk üteme diktálja a tempót, de versenyképes jutalékkal dolgozunk, amely biztosítja az alacsony árakat. Ez a stratégial a közép-kelet-európai piacokon is működik. Napról napra szélesítjük a portfoliót, hogy a vásárlók mindent megtaláljanak nálunk: az elektronikától kezdve a telefonokon át a háztartási és vegyi árukig.
Partnerek minden iparágból, sokszínű termékpaletta
N.G: Minden kereskedőt, a kisebbektől a legnagyobbakig, minden iparágból várunk szeretettel. A jelen gazdasági helyzetben szerintünk minden kereskedőnek meg kell ragadnia a felmerülő lehetőségeket. Rugalmasak vagyunk a termékpalettát, az összekötéseket illetően, a fejlesztőink a nap 24 órájában állnak a partnerek rendelkezésére.
S.R: A regisztrációt meg tudják tenni a weboldalon, vagy emailben az info@extramarket.hu email címen, és a kiemelt kapcsolattartónk azonnal fel is veszi a kapcsolatot a jelentkezőkkel.
Tendenciák a magyar e-ker piacon
S.R.: Nehéz a helyzet: nem elég a világgazdasági visszaesés, az európai infláció, mindehhez hozzájön még a kínai és lengyel piacterek térnyerése. Azt gondoljuk, hogy ezt megérzik a hazai szereplők. A pandémia alatt az iparág fejlődésével párhuzamosan nőtt a verseny is a szektorban. Kereskedőkre azonban mindig is szükség volt és szükség is lesz, ahogyan áruházakra és piacterekre, tehát mindazokra, akik összegyűjtik és eladják az áruikat.
N.G.: Az internet fejlődésével a kereskedelem, az áruk mozgása, a külföldi piacok sosem voltak ilyen könnyen elérhetőek, mint ma. Persze ez magában hordozza a külföldi versenytársak előre nyomulása, terjeszkedése jelentette veszélyt. De ne felejtsük el: ma minden adott egy magyar kkv exportálásához, csupán élni kell a lehetőségekkel, gyorsabbnak, ügyesebbnek és hatékonyabbnak kell lenni.